Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1342 ggr
Brokenfether
0

Morgongympa

Läste för längesen om en Herre som alltid gjorde morgongympa direkt i sängen innan han steg upp på morgonen. Det var inga avancerade rörelser utan bara att han sträckte ut armarna lite uppåt och åt sidorna…lyfte på benen och böjde lite…några små sittups osv…sen kände han sig mjuk och go i kroppen för att stövla upp.Skrattande

Hur många av er utför morgongympa överhuvuvdtaget? Tror jag ska börja med det…man är ju som en ledbruten ko när man svänger benen över sängkanten..*L

EwaKristina
0

SkrattandeJa,du Broken,ledbruten ko,är väl bara förnamnet,hahaha

Men det skulle nog inte skada att göra som denne man.Kanske ska ta å prova!!

Hoppfull
0

Jag var som en ledbruten ko innan jag började med Yogan Glad. Vissa dagar hade jag problem med att ta mig nerför trappan från vårt sovrum. Hade svårt att ta mig i och ur bilen. Nu är jag så oändligt mycket bättre! Och ändå gör jag bara lite nybörjaryoga. Det var som om min kropp riktigt längtade efter just yoga. Men morgongympa innan jag gått upp… näe, det pallar jag inte…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Brokenfether
0

#2 Pallar gör jag nog,men glömmer bort det hela..*L Man har ju kvinnobestyr som gör sig påtagligt och det är bara att lyda signalerna..*GS

korseett
0

en äldre släkting lite över sjuttio cyklar med benen i sängen varje morgon. Och på den gymnastikgrupp för pensionärer som min mamma är med på ibland är ledaren över 90 år. Hon var förresten med på 100 höjdare.

Tuva-Lena
0

Ett enklare knep som jag brukar ta till är att röra på tårna och fingrarna. Kroppens ändmeridianer hittar du i tår och fingrar, och därmed så stimulerar du dom när du "viftar" lite lätt på dem på morgnarna. Jag känner mig alltid piggare efteråt dom morgnar det känns tungt att stiga upp. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Aha, är det ändarna på alla meridianer i kroppen? Finns det förresten någon som har en bra och tydlig bild över meridianlinjerna? Jag har sååååå många triggerpunkter (om man nu kan kalla det så) som är ömma som sjutton och jag skulle vilja veta vilka punkter det är.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

#6 Triggerpunkterna behöver nödvändigtvis inte vara akupunkturpunkter. Triggerpunkter kallas dom punkter som "triggar igång" smärta och man avänder dom för att få en hum om smärtans ursprung, eller vilken muskel/nerv som är involverad i smärtproblemet. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."