Annons:
Etikettövrigt
Läst 1040 ggr
Tuva-Lena
2008-01-11, 23:44

Tips för vinterkalla fötter!

Kalla vinterdagar kan ge domnade fötter. Frostknölar är ömma och kliar, speciellt när du blir varm igen, men detta kan lindras med massage. Välj varma stimulerande eteriska oljor för att öka cirkulationen. Rosmarin ökar cirkulationen i händer och fötter, Ingefärsolja är värmande och Lavendel är smärtlindrande.

1) Ta ett fotbad och torka med en handduk. Detta ökar de eteriska oljornas genomträngningsförmåga.

2) Blanda 5 dr Rosmarin, 2 dr Ingefärsolja och 5 dr Lavendel i 35 ml bärande Mandel- eller Jojobaolja.

3) Massera fötterna med ett stadigt tryck och börja med strykande rörelser. Fortsätt sedan med cirklande gnuggande rörelser, innan du nyper i tårna och masserar dem försiktigt.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Annons:
Pyttelite
2022-11-10, 21:50

Tips inför vintern. 🦶

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

NiklasTyreso
2023-02-09, 03:13

Te på gul eller vit sötväppling innehåller blodförtunnande och cirkulationsbefrämjande ämnen som hjälper fötterna att vara varma.

Salva på starkt chillipeppar pulver som dragit i olja värmer oxå fötterna bra.

Jag sover alltid med strumpor på föratt fötterna ska vara varma.

[Borttaget]
[Borttaget]
2023-02-15, 07:05

Inlägget är borttaget

[Borttaget]
[Borttaget]
2023-02-17, 05:31

Inlägget är borttaget

Jane-Lyzell
2023-02-23, 10:40

Tips - gymnastisera era fötter - det glöms oftast bort - då får ni tillbaka cirkulationen i fötterna likadant med händer.

ligg ned i sängen t ex - snurra fotleden (foten) först åt ena hållet sen åt andra håller - gör gärna liggandes 8 med. Böj senan foten nedåt och växelvis uppåt - då blir fötterna glada 😁 gör liknande rörelser med händer och fingrar …..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Magi-cat
2023-03-15, 19:31

Jag använder tallbarrsolja som jag gjort själv. 🌲 Jätteskönt och doftar gott.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: