Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 808 ggr
Tuva-Lena
0

Nytt år, nya tag!

Stress är en av de största orsakerna till vår ohälsa. Det är mycket som skall hinnas med och dagarna är alldeles för korta. Till slut kan det bli för tungt och du blir utmattad och tappar självförtroende.

Det viktigaste är därför att förebygga stressen. Här får du några tips för att göra 2008 mindre stressigt.

- Gör en lista över de saker som tynger din tillvaro och förbrukar din energi. Det kan vara bilen som behöver nya däck eller ett ostädat hem. Bestäm dig sedan för att ta itu med sakerna och pricka av dem en efter en.

- Fördela bördan. Behöver verkligen du göra allt? Vilka saker har du tagit på dig fast någon annan kan göra det? Vilka saker kan du be släkt, kollegor eller vänner hjälpa dig med?

- Prioritera och lär dig säga nej. Välj själv vilka aktiviteter som är viktigast och våga säga nej till saker som du känner att du inte hinner med. Acceptera att du inte hinner med allt.

- Hitta din oas i tillvaron. Vad får dig lugn? Det kan vara meditation, träning, eller bara en musikskiva som får dig att finna lugnet. Det är viktigt att varva ner. Försök sätta undan lite tid varje dag för en aktivitet som får dig att känna lugnet. Passa då verkligen på att koppla bort allt annat!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

korseett
0

mycket bra skrivet!

Hoppfull
0

Tänk om jag haft det där för si sådär 7-8 år sedan :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

#2 Du kan börja nu istället. Cool Det skall jag själv göra, och startskottet går efter helgen då jag skall passa på att röja uppe på vinden under lediga stunder…Hmmm, kom att tänka på uttrycket: "upp som en sol och ner som en pannkaka.." Undras varför? Generad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Jag tänkte nog mest på att jag hade behövt det innan jag kollapsade. Nu har jag gjort det där för länge sedan… annars hade jag inte överlevt och jag klarar inte dagen utan att leva så där konstant. Det enda jag inte riktigt får till är den där egna oasen så den får jag fundera mera på Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.