Slender You
Jag vet inte riktigt under vilken rubrik som jag ska stoppa in detta,så det får bli under övrigt.
Jag har Fibromyalgi med allt vad där hör till och blev avrådd att träna på det vanliga sättet, med vikter osv därför att det var för påfrestande. Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag fick reda på ett ställe i Östersund som ägarna kallade för Slender You,men mest troligt genom en annons i dagstidningen i samband med nystarten.¨
För att ta reda på vad det var för något så beställde jag tid,ja det låter som ett bantningställe - iof. man blir fastare i kroppen och "går ihop" men samtidigt så tränar man sina muskler osv. Nu är det flera år sedan som jag gick där och av vilken anledning som jag slutade kan jag inte förstå i dag. Kanske kostnaden,men hörde ryktas om att det är något på gång med att man ska kunna få det billigare genom försäkringskassan. Skulle nog ta och kolla upp detta,ligger det något i det så borde de ha varit så för länge sedan.Jag har funderingar på att börja igen.
För att ni ska se vad jag menar med den här träningsformen så är det enklast att trycka på länken,
Ha ha, kul att läsa om! Vet du, exakt såna där bänkar hade jag på min praktik under 80-talet, och dom var väldigt populära. Väldigt bra för just fibromyalgipatienter som inte har full rörlighet, och naturligtvis också för överviktiga och reumatiker. Jag skulle vilja påstå att du som lider av något handikapp kan öka din rörlighet avsevärt med hjälp av dom här bänkarna, hur du utvecklar din styrka kan man däremot ifrågasätta - för det hänger ju på hur mycket motstånd du lägger in mot rörelserna i bänkarna.
Men för personer med reumatiska problem kan jag varmt rekommendera den här träningsformen! Jättekul att du tipsar oss om dem! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tack. Jag mådde mycket bättre när jag gick dit och tränade, det gick bättre och bättre med tiden och man orkade sätta emot mer motstånd än från början.
Jag kommer ihåg de första gångerna då man låg på avslappningsbänken, spelade ingen roll om man varit på toan innan, det var till att rusa iväg fort som attan.
Den bänken rörde om i kroppen. Jag höll nog på runt 4 år, fy så dum jag var som slutade.Nu blir jag mer och mer sugen att börja igen.
De som driver Slender You i min lilla stad, är dessutom utbildade sjukgymnaster,så man kan få stela muskler uppmasserade också, fast det kostar också.De har nog drivit detta i över 10 år.

Det här var roligt!
I slutet av 80-talet var vi ett gäng tjejer som passade på att gå efter jobbet tre gånger i veckan, det var så himla skönt, måtten krympte och sen när jag kom hem hade jag fått ny energi.
Tvyärr vet jag ingen i närområdet som har sina bänkar kvar men tack vare att jag läste det här ska jag börja leta igen 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#2 Ja, dom var verkligen bra, speciellt för människor som har svårt att komma igång med annan träning, eller som kanske inte kan gå ut för hårt i början. Den jag köpte bänkarna av gick ner 20 kg tack vare dem. Jag sålde dem i mitten av 90-talet, blev tvungen att ta ställning till vad jag skulle ägna mig åt, och eftersom jag har min inriktning mot smärtlindring så valde jag det istället. Men bänkarna är fantastiska! 
20 kg. det var inte dåligt att gå ner. Låter intressant det där med smärtlindring.Jag har prövat akupunktur, men det gjorde varken till eller ifrån,bara trött.Men det är olikt hur det tar på olika individer.
Jag har också provat lymfdränage,det var ganska bra - de jag gick hos höll på med något slags projekt - de skulle väl göra en utvärdering utifrån hur vi tyckte det hjälpte, sedan vi fyllt i formulär - i samarbete med en läkare .Kommer inte ihåg riktigt vad det var frågan om,men vi som deltog behövde bara betala 60 kr. gången.
Jag kan putta in några kort på mig, från 1990 någon gång.
Härligt Hirit! Jag ler och minns…