huvudvärk
Hej, är ny här.
Har en fråga:
Har på sista tiden haft näst intill konstant huvudvärk, vissa dagar har jag ont i huvudet från det att jag vaknar tills jag går och lägger mig. Idag har varit en riktigt jobbig dag, har haft mkt ont i huvudet, sett suddigt i perioder (kollat synen och har bra syn) tappade ord vid ett tillfälle och sa fel ord men kom på mig själv hela tiden att det här är ju inte rätt.
Någon som har något tips på någon alt. behandling som fungerar på huvudvärk?

Hej Ida!
Att behandla symtomen hjälper inte på sikt… Försök ta reda anledningen till huvudvärken! Det är mitt lilla tips :)
Lycka till
Catarina
Jag håller med Catarina där. Orsaken till dina problem är nog det första du måste ta itu med. Är du i fysiskt god form, men kanske upplever stress av olika anledningar, så kan din huvudvärk vara av stresskaraktär, alltså mer spänningshuvudvärk. Sedan kan du kolla upp din liggställning på natten; ligger du o spänner dig, är kudden rätt för dig, sängbotten, drag från fönster..arbetsställning dagtid.. o s v.. Allergier, högt blodtryck kan också ge liknande symptom. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

För att inte tala om kotor i ryggen som behöver "rätas ut". Det är min allra allra största huvudvärksorsak! Så går jag till kiropraktorn, han rätar ut mig och hips vips är huvudvärken borta!! *lycklig* :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
jag reagerar på att du får synrubbningar så jag skulle råda dig att ta kontakt med läkare snarast så du får reda på orsaken. Det kan vara allt möjligt farligt och ofarligt men kolla med läkaren först.

Jag håller med korseett om att du nog borde söka läkare. Jag kan samtidigt säga att jag får sådana symptom när mina kotor i nacken är på sned… de stänger då till blodtillförseln till huvudet och man kan få väldiga symptom.
Jag har en gång varit med om att hela min vänstrasida domnade, jag hade pirrningar i hela vänsterarmen, även vänster sida av munnen och jag nästan dreglade lite. Jag fick lite smått problem med talet och kunde inte lyfta eller greppa med vänster arm/hand. Jag trodde såklart att det var något mycket allvarligt men gick ändå först till kiropraktorn. Då var det kotor i nacken som var fel och hade skapat en muskelknut vilken i sin tur stängde av blodet ut till min vänstra sida!! Va, snacka om stora konsekvenser av ett sådant litet fel… på knappt en kvart var jag helt frisk igen :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tack så mycket för era svar!! Kommer att söka läkarhjälp snarast och kiropraktor är nog inte heller fel att gå till, kanske finns inget som behöver åtgärdas, kanske finns det, lika bra att kolla upp det också!