Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1196 ggr
Tatsu
0

Förkyld igen!!!!

Jag brukar nästan aldrig vara riktigt sjuk, men nu har jag knappt hämtat mig från flunsan i julas så åker jag på en"vanlig" förkylning.
Det är som allt fastnar på mig just nu.
Verkar inte vara lika elakt den här gången, men känner mig inte pigg alls, halsont, snuva och trött.
Jag som äter varierad kost och mycket frukt och grönt, träffar visserligen mycket folk  men det har förut bara byggt upp mitt immunförsvar inbillar jag mig.
Nu ska jag göra svartvinbärs te och titta på en film, kanske blir det en gurgling med whiskey (eller saltvatten) lite senare.
Kanske ni har något annat tips för att hålla bacillerna borta, tvätta händer är jag alltid noga med, för noga, de är  alldeles torra.

trevlig helg på er alla
Tatsu

korseett
0

du får nog låta den läka ut av sig själv och ditt immunförsvar var ju nere då efter flunsan så det är inget konstigt. Du kan göra ett te av honung, pressad vitlök, riven pepparrot, chili och ingefära. Det är dunder det.

korseett
0

krya på dig för den delen!

Tuva-Lena
0

Precis, immunförsvaret är helt uttömt efter en influensa och därför är det väldigt lätt att åka på en ny omgång - om man har otur. Bara att försöka hålla ut. Krya på dig Tatsu! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

korseett
0

hehe en whiskey gör ju iallafall att det blir roligare att vara sjukFlört

Hoppfull
0

Krya på dig Tatsu! Och drick mycket vatten…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.