Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1127 ggr
Magi-cat
0

oljor

Hej! Är det någon som vet något om oljor och deras verkan? jag brukar göra egna oljor med olivolja, örter, kristaller och någon doft för att använda dem på chakran, som grundning eller vad det nu kan vara för behov. Nu funderar jag om jag skulle använda en annan olja än oliv? Det finns ju mandel, jojoba, avocado osv. det jag är ute efter är dessa oljors verkan på auran/själen, inte så mycket det fysiska. Alltså fungerar olika oljor olika i sig själva? (Det är bara utvärtes bruk)

Hoppas jag uttryckt mig någorlunda klart….är nog inte riktigt klar själv över frågeställningen….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

korseett
0

Jag kommer att göra en artikel om oljor senare, jag hann inte med denna omgången, men det du efterfrågar är väl om vilka basoljor som är lämpliga för varje chakra? jag har inte hört om något sådant utan mest om de eteriska oljorna och örternas inverkan på dem. Men det kanske är någon annan som vet för jag är inte så insatt i den biten. Däremot kommer jag att berätta vilka oljor som är lämpliga som hudoljor, som solitärer eller tillsammans med andra.

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
0

Vad bra! Det var just som mest basoljorna jag undrade över….

Tack för svaret!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen