Urinvägsinfektioner
Någon som vet alternativ till pencillin vad gäller ständiga uvi.inf?
Har provat alla möjliga alternativ?
Kan det ha att göra med att ens partner är otrogen?
Eller vad tror ni?

Vad tror du om det här? Själv har jag ingen erfarenhet alls…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hej o Välkommen Lotta28! 
Jag har också hört att lingon skall skydda mot urinvägsinfektion, så jag googlade på lingon och hittade det här:
Lingon består av organiska syror, vitaminer (A, C, B1, B2, B3), och elementen kalium, kalcium, magnesium, och fosfor. Lingon består även av kemiska ämnen som kanske kan skydda en från urinvägsinfektion. Lingon används i örtmedicin.
Så det är värt ett försök i alla fall! :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tranbärsjuice ett glas varje dag i förbyggande syfte, och tredubbla dosen vid ev. infektion….lingon har samma men svagare effekt.
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Tranbärsjuice utan socker eller sötningsmedel!
Undvik allt som innehåller socker eller sötningsmedel, så hämmar du bakterietillväxten samtidigt som du själv slipper bli förgiftad av det som finns i sötningsmedlen.
Lycka tll!
jag blir hjälpt av en synergi av eteriska oljor. Blandar ihop dem själv i en liten flaska och sedan droppar jag 3-5 droppar på baksidan av en tygbinda eller ett tygtrosskydd. Håller på i några dagar tills jag känner att besvärren är borta och då tar jag en dag till.

Ev. otrohet tror jag inte har ett dugg med saken att göra, däremot om partnern inte är riktigt ren om händer eller andra kroppsdelar, eller om man på något sätt för över bajsbakterier - genom sex eller hur man tvättar eller torkar sig. Kolibakterier lär vara den vanligaste bakterien som orsakar urinvägsinfektion!
Torra sköra slemhinnor gör också att man blir mer känslig, så tvätta med olja, aldrig tvål.
Och så det gamla vanliga, att dricka mycket, äta eller dricka tranbär, och att inte bli kall. Kanske mjölksyrabakterier kan hjälpa till att konkurrera ut dåliga bakterier? Lär ju vara särskilt viktigt om man tar/har tagit antibiotika.
Nässelbladste tre ggr om dagen

Jag blev av med återkommande urinvägsinfektioner genom att ta MSM och kolloidalt silver under ca ett halvår. Tar nu kolloidalt lite sporadiskt. Blev ganska fort av med infektionerna då och har inte tagit MSM på något år nu och är ff bra.
MSM från ION SILVER inget annat preparat för min del.
Kuren med MSM/Kolloidalt silver (men framförallt MSM tror jag) gjorde att även min allergi försvann, likaså blev jag av med kronisk nästäppa.
Gav en vän rådet Kolloidalt silver och efter en månad var hans kroniska nästäppa borta.
Rasade lite från ämnet nu på slutet men det kanske hjälper någon annan.
MSM är som ett mirakeluniversalmedel men det gör så att cellerna fungerar som de ska och med det så kan kroppen laga sig själv. Kollodialt Silver har jag aldrig testat men jag har hört många som lovordar det. Det är bara att prova.
c-vitamintablett morgon å kväll.
Traninin kapslar
Sila avkok från en knippe persilja i vatten (en stor kopp) Drick som te 1-2 koppar om dagen
Blåbärsris som sköljes, kokas, svalna. Drick ett litet glas i taget..typ 1liter i 2 dagar…
Sitt 30 min över ångan från en hink med kokande vatten med potatisskal i….
Massera ömma punkter på insidan av hälarna
1 tsk bockhusfrön upplösta i lite vatten, och drick flera ggr om dagen…

Wow, vilken liten husbehovshäxa du är Bybo :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
*fniss* Ibland så….. :-)

Ypperliga råd , Bybo!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#13 Tack! :-)