Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettrecept
Läst 2595 ggr
Hoppfull
0

Vegetabiliskt protein

Jag testar nu en tid att avstå från kött. Detta för att se om min problem-mage blir bättre och för att se om sådant protein är mera lättupptagligt för min kropp.

Därför mottages nu tacksamt tips, idéer och kunskap på vad jag behöver äta istället. Jag känner till bönor och linser, tofu går ej att köpa precis här där jag bor och quorn kan jag inte äta eftersom det är baserat på svamp (vilket jag inte tål för candidan). Fisk tycker jag inte om, förutomk tonfisk och räkor.

Snälla ni, tips?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

BiGavia
0

Haricots verts är toppen tofu kan du göra själv

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Hoppfull
0

Haricot verts? Är de protein? Tofu, hur gör man det?

BiGavia
0

Haricot verts innehåller massor av protein. Tofu receptet ska jag söka åt och skriva in senare. Undrar om det är i den makrobiotiska boken jag har det.Fundersam

[Mariann]
0

ärter och baljväxter är också protein källa… skulle tro att kikärter är bra… och vanliga gröna…

Men du ska snacka med Camilla om det… hon är expert.. Uppväxt i vegetarisk familj i led 3 tror jag och de har haft hälsokostaffär i mång många år i släkten…

korseett
0

haricot verts är gröna bönor- bara ett finare namn för att de tror att folk ska äta mer av det då…

Hoppfull
0

Jag kollade upp de där haricot vertsen, de innehåller nästan dubbelt så mycket kolhydrater som proteiner… Fundersam

tack Mariann, ska fråga henne…

BiGavia
0

Haricot verts eller harrys kuvär eller brytbönor har jag fått lära mej att de innehåller massor av bra protin.Gråter

Hoppfull
0

Aha, ja jag vet förstås inte säkert… jag bara googlade och fick upp att per 100g var det 1,8g protein medan det var 2,9 (eller något ditåt, minns inte siffrorna exakt) kolhydrater.

Bybo
0

#6 Hm, och det som är så gott….Men det skitsamma då det är NYTTIGT!!! :-D