Prostatacancer!
En vän till mig kommer förlora sin far i prostatacancer. Han har till sommaren att leva, enligt doktorn. Jag har försökt föreslagit alterativa behandlingar, eftersom jag anser att det inte kan skada att försöka, men dom är tjuriga och helt inställda på att han nu ska dö. Healer vill dom absolut inte besöka, för ingen av dom tror på sånt, oavsett hur mycket jag försöker övertyga.
Jag vet att många överlevt cancer med alternativa behandlingar, så snälla, har ni nått tips, ge mig.
// T.O
jag skulle kunna föreslå vanlig akupunktur eller öronakupunktur. De formerna är evidensbaserad vetensakp eller vad det nu heter och används i den vanliga sjukvården som smärtlindring, oro och missbruk bl.a. Men det hjälper mot mycket annat också. Men man ska inte tro att man kan bota en sjukdom som cancer men man kan lindra effekterna av den
Sedan beror det väldigt mycket på hur långt sjukdomen har fortskridit. Numera kan man operera prostatacancer med mycket goda resultat, förutsatt att man gör det innan sjukdomen får för stor spridning. Har den pågått under flera år, vilket oftast den formen av cancer gör innan patienten upplever några obehag, så kan det ha uppstått sk metastaser på andra ställen i kroppen, och då brukar det inte finnas så mycket att göra. Cancerceller har ju den förmågan att sprida sig till andra organ i kroppen.
För några år sedan kom ett hälsokost preparat som påverkar immunförsvaret positivt, Thymogen, och som ev skulle kunna bromsa spridningen genom att stärka immunförsvaret.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."