"nästanvaglar"
Jag får "nästanvaglar" på ögonlockskanterna i stort sett hela tiden. Små blåsor som ser vätskefyllda ut, ofta en på ögonlocket och en på det undre mitt emot varnadra. Dessa gör att ögat är irriterat hela tiden plus att det inte stänger ordentligt så att ögat blir torrt och svidande och värkande. Om jag fattat det rätt så utvecklas vaglar ungefär som finnar och blir varbölder, det blir inte mina, de återbildas efter någon dag för att sedan börja om igen någon dag senare.
Är det NÅGON som hört talas om något liknande, vad det beror på och om man kan göra något åt det. Har ringt ögonmott. här på sjukhuset men de har ALDRIG hört talas om något sådant tidigare…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Fy sjuttsingen Hoppis, det måste vara väldigt jobbigt. Vet hur ont dom kan göra de gånger man fått såna där. men du kanske skulle pröva med någon hudmottagning istället, eller vad tror du korseett - som är expertisen på hudproblem..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Kanske det… tänkte inte ens på det eftersom det sitter på ögonlockskanten och inte på huden s.a.s. men det kanske vore värt att testa… jag funderar på om det är virusutbrott eftersom de kommer när kroppen blir stressad (ja, mer än vanligt då :) och ännu sämre hinner med sin egen rening. Å andra sidan kan ju inte sjukvården göra något åt sådant ändå… jag vill inte ha någon kemisk smörja i ögat så jag får nog bara leva med det :) Är ganska van efter att ha haft sedan kroppen la av i samband med den sista graviditeten/förlossningen för åtta år sedan.
huden har en njurfunktion alltså hjälper den till att rena. Om kroppen blir stressad kan den ha svårt med att sköta sina funktioner. Min fundering är nu om du skulle pröva med något som stärker njurarnas funktion?
Egentligen borde du gå till ögonläkare eftersom det sitter på ett sådant ställe

Men jag har pratat med ögon och de tyckte inte att det var lönt eftersom de inte hört talas om något liknande någonsin… (läs, de trodde nog att inbillade mig, som läkare oftast gör med mig)
Jag har ju stopp i hela reningsapparaten och har ätit diverse tillskott i flera år men som jag sagt förut så hjälper inget. Men du kanske har en idé om något ännu oprövat :)
Alltså min kropp fungerar inte som kroppar normalt gör, den svarar inte på tillskott och mediciner. Jag har ju medicinerat/ätit tillskott nu i över tre år, till hösten fyra, men inget har ju förbättrats… Min njurfunktion är enligt sjukvårdens sätt att se det helt okej men jag vet att den är nedsatt eftersom jag inte alltid har det så här. Dock i samband med VARJE grav/förlossning har exakt samma symptom uppstått… och precis efter förlossningen uppmättes faktiskt dåliga njurvärden, dock inom gränsvärdet förstås :) denna gången verkar de ha kommit för att stanna.
hmm om du började på scratch igen då?
börja med lever och njurstärkande och ät det i ett par månader minst.
Jag ska se vad jag kan finna som hjälper upp. Mariatistel är effektivt på levern. Maskros likaså. Citron är bra för njurarna. Vattenutdrag av citronmeliss är verksamt mot virus som herpes simplex

Jag har ätit både mariatistel och maskros i månader isträck, det har noll effekt. Jag har även ätit gullris (heter det va?) inte heller det hade effekt, jag har druckit citronvatten i mängder, ingen effekt… jag har kokat lymfareningsdrycken och druckit… ingen effekt…
Alltså det är ju det här som är mitt problem, kroppen svarar inte… inte alls och jag vet inte längre vad jag ska göra.
det finns en grupp mäniskor som inte svarar på någon sorts behandling, skolmedicinskt eller alternativmedicinskt. Du kanske tillhör dom?
Jag vet inte om jag dillar nu men om du börjar prata med ditt inre jag kan du få många svar. Du kanske inte ska leta svaret och läkningen hos andra utan finna den hos dig själv?

mmm, visst skulle det kunna vara så… jag trodde väl att jag gjort det med alla mina "resan"-terapier och meditationer där jag löst upp hur många knutar som helst… men det enda osm inte svarar är kroppen.
var har du hört talas om den gruppen? Det har jag aldrig hört talas om…
det var hon som hade kursen i öronakupunktur som berättade om den gruppen. Hon hade själv råkat ut för några som inte var mottaglig för nåt och hon är även sjuksköterska i grunden och forskar också så hon har erfarenhet från båda världarna

Aha, låter som det som det som Erik H bergström forskade på. http://www.erik-bergstrom.se/ Fast det kanske finns en grupp förutom dessa som har det problemet? Det är intressant, hur bemöter/behandlar man den gruppen? De får bara stå ut med sina fysiska problem?
#10 Men fy vad du har det jobbigt Hoppetossan…skickar tröste och styrke kramar till dej. Vet att det kanske låter lite lustigt men du har inte funderat på att sätta dina händer över ögonen och ge dej lite healing? Nej,jag är inte tokig men när inget annat hjälper så går jag till mig själv och det skadar inte att prova eller hur? Det hjälper mot tex magont på mig i allafall och healing är inte att förkasta. Kramar
Jaja men, tetsa vet jag. Reiki är ett undermedel bl a..! Så upp med humöret Hoppis, tetsa det först innan du ger upp.
Eller gå in på häxor.ifokus. Dom är jätteduktiga på örter och allehanda dekokter vid "hopplösa" fall. Kramis! ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Kan det vara en virusinfektion av något slag? Jag hade en virusinfektion för ett par år sedan, slutade med att nästan hela hornhinnan frättes sönder och jag var mycket nära att mista synen på det ögat. Har du fått dina ögon undersökta?
Dessutom får jag såna blåsor som du nämner, av smink. Så jag har helt slutat sminka mina ögon, vet dock ej om du använder smink.
Du kan också göra avkok på örten ögontröst (kan finnas att köpa torkad t ex hos Örtagubben ibland) och badda ögonen med det för att lindra ögonbesvär.

Tack alla, ni är för gulliga! Jag har haft en tung period nu och känt mig ganska kass överhuvudtaget… fullmånen är inte min vän i det avseendet.
Jag har inte undersökt ögonen nej, detta för att jag ändå inte vill ha kemiska mediciner och det är ju tråkigt nog det enda läkare förstår sig på. Virus är ett ganska hett tips tror jag, jag bär virus i kroppen och har gjort hela mitt liv. Det blossar upp så fort jag hamnar i stressituationer. Jag trodde förut att det kunde bero på smink men jag sminkar mig ytterst sällan och han nu efter att hårdstuderat det insett att det inte verkar höra ihop alls.
Broken, det ska jag testa! Man underskattar nog sin egen förmåga när det blir tungt och man inte riktigt orkar hålla ihop sig…