Månadens själabild MAJ!
Nu kommer här en tävling till som ska utlysa en vinnare varje månad. Ta med dig kameran ut i naturen eller fånga ett ögonblick som får själen att smälta. Det behöver inte vara naturbilder utan det kan vara nästan vad som helst som får dig att le,må bra…en bild som gör gott i själ och hjärta helt enkelt. Den mest intagande bilden för månaden kommer att utses som vinnare. Priset blir en artikel med bilden och ditt namn på vår första sida. En liten notis om vad det är som gör just din bild så speciell.
Alla får vara med och tävla som är medlemmar på Alternativbehandlingar och det gäller även Medarbetare och Sajtvärd. Något roligt ska vi ju oxå ha..*L
Plocka bland dina foto eller ta nya och skicka in i denna tråd. Vinnaren utses den 1:a i varje ny månad och det är vi allihop (medlemmar) som röstar fram det vinnande bidraget. Man får tävla med 2 st bilder per man.
Lycka till allihop.
Medarbetare Brokenfether.
Då får jag ta och lära mig kameran ordentligt nu då, och även hur man lägger in bilderna på datorn *skratt*
#2 Åhh, vad mysigt. Älskar att sitta vid en eld!!!!
Åhh….den bilden var ju ljuvlig..kunde du inte gjort den större?
…och vadå utom tävlan? ALLA får va med Tuveluvan..*L
Ophs..måste göra ett litet tillägg i tävlingen…
#3 ja, och att titta in i lågorna - filosofera över livet, och lugnet som infinner sig. Elden är förutsättningen för liv kan man säga..
Blir lite andäktig så här på dygnet sista timme jag! :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Sådär…man får tävla med 2 bilder per man…
Jag har en större bild av den också, men den här har jag haft på en hemsida och då minskar jag ner dem en aning. Hur många bidrag får man ha med Broken? det var det jag tänkte på när jag satte in den här, för jag kankse hittar någon annan som är mer "själig" så att säga.. eller skälig, vad som nu passar bäst. ;)
Aha, då fick jag besked! okay, nästa bild kommer snaart!
#8 Längtar..*L Ska nog ge dig en match jag med…*näsan i vädret* och Bybosan kommer säkert med något kul hon med…spännande.

Går det inte lika bra med någon bild från människor i staden? Jag menar naturen är ju betagande vacker ibland, men om man ska få till något som berör in i hjärteroten så får man nog de bästa bilderna med människor eller djur som motiv.
#10 Jodå..det skrev jag högst upp,vad som helst som får en att le,må bra och som känns härligt. Så har du en bild på människor i staden så tycker jag absolut du ska tävla med den/dom..*L
#9 Nja, då får du nog ett handicap om du skall tävla i samma grupp som jag. Är fullständig novis på fotografering!
Mina lyckade bilder är mer tur än skicklighet, det kan jag gladeligen erkänna.. :)
Vi skulle kunna ha en tävling om sämsta bild sedan kanske - bara som en kul grej! 
#12 ASG…..javisst,allt som höjer livsglädjen..hahaha
Toppen, då anmäler jag mig redan nu - och lär säkert vinna!
Du, Fågelvingen, nu tar jag en sväng på ÖN, men vi träffs väl imorrn? Suss gott govännen! när det blir så dags..Kramis!
#14 Sure…bara bläddra över till nästa forum du..*S Jag hoppar oxå fram o tebax…*L Sov Gott allihop…hoppas det inkommit massor med bilder till tävlingen då..*L Kramar
Ojoj, vilken ska jag ta! Har flera som jag bara älskar, brukar titta på dem när jag känner mig stressad. Hör till dem som snöat in på naturen…annars blir det mest på ungar som har blåbär i hela fejjan o inte kan sitta still! 
Bidrag 1, en sugande bild på en växt från en myr i Jämtland vid Hällingsåsfallet.
#17 va fina bilder..*L Jätteroligt att det börjar komma in lite bidrag…vill ha massor ju..*L

# 11- Jag har inga bilder än men det kan ju bli. Jag får väl ta med mig kameran och göra en runda på stan. Dyker det upp något så är det bra, annars inte.
På tal om dåliga bilder så var jag med an gång i en veckotidning där de hade tävling om årets sämsta semesterbild. Jag vann inte men min bild fick hedersomnämnande :-) Jag hade nämligen mitt finger framför linsen så de personer som skulle fotograferas (ombord på en båt) täcktes precis av mitt finger som såg ut som en rosa suddig balong.
#20 Ibland lyckad man med bravur!
Ungefär som när vi var m några kompisar på valsafari i Tysfjord. När vi kom hem o tittade på filmen (videofilmade) så hade en av oss, ingen nämnd, ingen glömd, missat att stänga av kameran m följd att vi hade en *lååång* frekvens innehållandes ett gungande grönt båtdäck(o div kommentarer när vi upptäckte fadäsen). 

Jag vill också vara med. Hur bär jag mig åt för att få bilden att synas i inlägget, så man inte behöver klicka fram den?
/Susanne

#21 - 

#22 Du bifogar bilden som vanligt, och sedan klickar du fram den i ett nytt fönster. Sedan går du in på Redigera menyn och "markera allt", och då markeras bilden. Sedan måste du gå in och välja "hantera inlägg" först, sedan du publicerat ditt inlägg. Sedan markerar du med musen var i ditt inlägg du vill placera bilden. Sedan trycker du bara på Ctrl V, och då kommer bilden fram i ditt inlägg. :) Lite krångligt att förklara men försök bara, så blir det mer lättfattligt. ;)

#16 Hällingsåfallet har jag också varit vid. Mäktigt! och då är det inte så långt upp till Blåsjön heller, underbara fjällen!
Vilka fina bilder ni har! verkar som vi gärna ser själen i naturen, eller hur? Åsså i vovva förstås, dom är ju som små väsen de små liven. Vilken sötnos du har neroli! :)

Tackar!
Fast det är ju ett tag sen, dom växer så fort dom små liven. Numera är hon 2,5 år och jobbar som terapeuthund på vår mottagning.
#27 Nej, vad intressant! kan du inte berätta lite mer om det? Har inte hört talas om terapeuthundar - annat än dem som bor hos gamla på äldreboenden då.. ;)
#29 Åhh Bybosan! Vilken stämningsfull bild! Är det ditt hus, eller..?
Nej grannens, jag tog det från mitt köksfönster :-)

Det är inte så avancerat som det låter. Hon möter kunderna när de kommer in till vårat fikarum (de måste passera där för att komma in i våra behandlingsrum), hälsar på dem och låter dem klappa henne. Ofta berättar de mycket mer om sina problem än vad de hade tänkt. De skulle ju bara ha massage, inte prata om sina problem - är nåt som jag ofta får höra. Jag tror att Sally, hunden alltså fungerar som nån slags dörröppnare så att människor kan lätta sitt hjärta.
Det tog ett tag innan vi förstod hur "hårt" hon egentligen jobbar på dagarna. Vi märkte att hon var helt slut på kvällen när vi kom hem men tänkte inte mer på det förrän en kund sa nåt om arbetande hundar. Numera får hon åka på semester och vila upp sig med jämna mellanrum.
#33 Jättefin den också. Ser ut som ett rymdskepp som skall till att starta. Vilka färger du fått med på bilden! Sitter just och skall scanna in några bilder jag tagit, men ikväll vill inte scannern ha någon kontakt med datorn… :(
Vilken duktig hund du har Neroli! Det är som du säger, att hundarna hjläper till att öppna dörrar. Det märker man när man går ut med dem också, för tänk så många nya bekantskaper man gör. Och ofta ger det ena ämnet det andra, så till slut står man där och pratar om livet! 

Underbara blider Ayena! Och Jämtland går alltid hem hos mig! :)
Här kommer mer Jämtland, närmare bestämt Stekkenjokk. På en vandring en vacker septemberdag lämnade jag ett litet visitkort vid kaffeelden.
Här samsas det mjuka med det hårda, och det gråa med det färggranna för att bilda en harmonisk helhet - som jag ser det då..

Här är en från när vi grillade älgentrecote i snöyran på påskafton :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vad alla har fina bilder!! :-) Och Broken, den bron var kanon!
#40 Tack Gullet! Ja,alla har bilder som berör och jag tycker det är så roligt att få se dom. Önskar bara att det var fler som ville va med och tävla med sina själabilder…
#41 Samma här vännen! men vi är inte så många som besöker forumet, tror jag. Därför la jag in en ny värvartävling dag också! Inte en själ har svarat än!
Den finns alltså under rubriken "Vinn en yoga DVD!" Men trägen vinner.. Kraamis!
#42 Oj då, den har jag inte sett *skäääms*
Nästa bild från mig kallar jag "Advent". tagen utanför ett kapell några kilometer härifrån. Platsen beboddes av människor som arbetade vid järnbruket - Gålsjö Bruk - ända fram till förra sekelskiftet, men numera är det en konferensanläggning. Kapellet används fortfarande och är populärt vid bröllopsarrangemang, dop och allehanda tillställningar.

Jaha…och hur står det still på denna fronten då? *rynkar pannan* Nu är det dax för att lägga in fler bilder här,månadens bild ska ju snart utses…*L
#45 Hörrö du. Jag ser att du rumsterar om på häxor.ifokus oxå. Kan du inte locka hit några av dem? Erbjud dem gratis kvast-taxi!
Allvarligt då, jag antar att dom är duktiga på örter om inte annat, så vi kan ha stor nytta av deras kunnande på det området. Du kan väl flörta lite me nån av karlarna där…? 

#47 Åh Mariann, det stämmer, du har verkligen fångat en ängel på bilden. Vilken stämningsfull bild!
#49 Dina bilder berör en också maliin, och vilken fridfull voffsing du verkar ha, jättefin! :)

#50 tack så mkt :)
Jag hade en enorm tur att just då ha kameran till hands o laddad!!
Denna morgon var som ett avslut på mitt frossande i änglamålerier…. det bara vällde ut tavlor på änglar… det var precis som man sa till mig fortsätt du å måla änglar…
men nu har jag lugnat mig lite….
Tävlingen avslutad för månad april. Tack alla för era fina bidrag.
Röstning sker i annan tråd.