Hemmakok i lyxförpackning
Visste ni att Elisabeth Ardens klassiker Eight Hour Cream från början är ett hemmakok till hennes hästs hovproblem? Det visade sig vara så effektiv, redan efter 8 timmar hade hoven läkt ihop fint, så att hon tänkte: Aha! Det här kan man tjäna storkovan på! Och med en snygg förpackning kan man sälja allt i lyxbutiken! ;)

Jag har en tub hemma, och även om den var dyr, så är den väl värd pengarna tycker jag. Jag har haft den i snart ett år, och har väl halva kvar, tror jag. Använder ni den, eller har ni knäckt receptet och kokar egen mirakelkräm? =)
Var är användningsområdet? *ler* Jag är urkass på skönhetsprodukter…Har kanske smörjt in ansiktet 20 ggr i mitt liv…*S*…
Ha ha, jo jag gör egna hemmakok numera, men det fanns en tid då jag köpte vanliga krämer sprängfyllda med konserveringsmedel och annat suspekt innehåll. Kolla in på www.crearome.se , där hittar ni allt ni behöver för att tillverka egna krämer - och roligt är det också! :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#3 Kanske får börja med det då, ja att smörja in mig och dessutom egentillverkade. Kommer väl se ut som 60 i fejset om några år annars….
#4 Ja inte för att det gör nåt, du är ju såå go ändå! Men det är ju efter fyrtio som det börjar synas att man blivit äldre. Lite smörja i fejset är inte helt fel, och jag som har torr hud måste smörja in mig. :)

#2 Den finns i olika varianter numera, som handkräm och läppcerat, men från början fanns den bara som salva. =)
Användning
Till väldigt torra händer:
Blanda den i den vanliga handcremen eller ha den som nattcreme för händerna vid t ex självsprickor, då med tunna bomullshandskar över.
Massera över torra nagelband, ger mjukare nagelband och starkare naglar.Till torra läppar:
Använd den i stället för lypsyl, läker torra, nariga och spruckna läppar.Till små brännsår:
Smörj på solsveda och även små brännsår från ugn eller strykjärn, ger omedelbar lindring och läker snabbare.Till torrfläckar i ansiktet:
Punktapplicera i ansiktet på torrfläckar som uppkommer tillfälligtvis, som vid väderomslag eller vid utevistelse i fjällen eller alperna.Till torrfläckar på kroppen:
Massera in på torra knän, armbågar och fötter efter dusch eller bad.Till torra fötter:
Massera in hela fötterna på kvällen och ta på strumpor för att inte kladda ned sängkläderna. Efter några behandlingar känns fötterna mjukare och har inte lika mycket sprickor och förhårdnader.
#3 Jag har haft en Crearoma katalog för länge sedan, och den var minst lika välläst som Ikea katalogen. " Den vill jag ha, och det ska jag göra, med den doften och så ska jag hälla det på sådana burkar…" Hahah… Gör du storskaligt o säljer, eller bra för hemmabruk?
#5 Du är snäll du :-) Men du kan inte huden gå och få "dumma" vanor då? Som att bli berode av hudkräm typ? ;-)
#6 Endast för hemmabruk än så länge, måste lära mig alla hopkok först! :)Men eftersom vi är femmor båda två inom numerologin, så förstår du nog vad projektet går ut på..? 
#7 Neej bybo. Tänk allt som du utsätter huden för under dagen, solljus, luftföroreningar, snålblåst m m, och allt tär på huden. Så om inte annat för att skydda huden så bör du smörja in den med något. Ofta innehåller krämerna solskyddsfaktor också.

#8 haha… jag förstår preciiiis ;)
Exactatmente! Har vi inget på G, så skapar vi det förstås!