Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 1811 ggr
probiotica
0

Te

Hejsan

jag har läst nånstans att man ska koka te på gula rosen blad och att de ska vara ett "lugnande" mot svartsjuka?

Kan de stämma eller är de båg?=) De är ju känslorna man ska jobba med men ja blev som nyfiken då jag läste de=)

kram

Nyfikna Anna

Brokenfether
0

Hej på dej och välkommen hit…Skrattande

Det där har jag inte hört förr..hehe..men det lät kul. Undrar i mitt stilla sinne om det verkligen finns nån medicin eller annat som kan lugna ner svartsjukan…det är ju något som sitter i tankeknölen och vad ögat ser. Kan tänka mig att gula rosor däremot kan göra en svartsjuk person glad om h*n får dom av personen som gör h*n sotis…

Vi får väl se om nån mer har någon ide´om detta…Flört /B

Tuva-Lena
0

Nej du probitotica, nåt sånt dundermedel har inte jag heller hört talas om. Vi får kolla om Neroli tittar in här, som är duktig på det här med örter. Hon jobbar med aromaterapi.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Millex
0

Den gula rosens betydelse beskrivs av många som jobbar med blommors betydelse bl a symbolisera svartsjuka. Hur det går ihop med att koka te på dess blomblad vet inta jag, men ett samband ser jag..Glad

Inom aromaterapin använder man sig av eterisk olja från ros vid depressioner och sorgearbeten och den används också ofta vid behandlingar för att dämpa känslor av besvikelse, bitterhet och svartsjuka. Inom "subtle aromatherapy" är eterisk olja från ros flitigt använd för att lösa upp emotiella blockeringar.

probiotica
0

tack för svaren=) mm tja de skulle ju va märkligt m te skulle bota så=)

men de var roligt att få lite svar på de=) såå tack så jätte mkt=)

är de någon som vet nåt mer så skriv=)

kramar

Brokenfether
0

#3 Man lär så länge man lever…Tack för upplysningen…det var kul att få veta mer…Skrattande

Bybo
0

"Lånar" denna tråden, för den handlar om te :-)

Nu undrar jag om det är någon som gjort humlete? Om det ska vara torkad humle månne?

Tuva-Lena
0

#6 Ja, du skall använda blommorna på humlen. Den blommar på sensommaren och då är det bara att plocka bort blommorna, torka dem och sedan har du ditt (äckliga) te. Jag köpte humlete en gång, rena kräkmedlet tyckte jag för det är ganska beskt. Du får söta med mycket honung isåfall. ;) Man skall visst sova väldigt gott på humlete, och man kan också lägga blommorna inuti kuddvaret eller örngottet. :)

Bybo
0

#7 Jo, det var ju bla det där med att man sover bra som lockar, och så är det ju trevligt att göra själv….

Tuva-Lena
0

#8 Precis, och sen är det desto roligare om man kan ta det som fungerar direkt från trädgårn, eller hur? Jag kan plocka mina blommor här också, och skicka ner till dig! :)

Bybo
0

#9 Ja, vad gulligt av dig :-) tack!!!

Tuva-Lena
0

Självklart gör jag det! Pöss! Kyss

Hoppfull
0

Men du kanske kan göra någon annan dryck med humle…  som kan få vem som helst att somna…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bybo
0

#12 *fniss* Jag har faktiskt haft det i mina tankar *S* Men det blir vin till att börja med :-)

Hoppfull
0

Hehehe

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Neroli
0

Dr Bachs Blomsterterapi har ett medel mot svartsjuka, Holly.