Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1060 ggr
pulkakungen
0

Viktminsknings tips?

Jag har pga av magproblem startat med LCHF kost sedan den 27 april. Mår bra och mina magproblem har nästan förvunnit helt. Jag hade även önskat att gå ner några kilo men märker inte nedgång alls. Så nu undrar jag om jag gör fel på något sätt. Jag har tagit bort alla kolhydrater i form av potatis, ris, bröd, pasta samt frukt etc. Men äter mycket grönsaker. Har gjort några missar då jag druckigt vin och har ätit en tsk honung sedan dess.

Har laddat ner en massa kolhydratstabeller som jag försöker kontrollera min mat via, har även använt programmet Kost koll för att räkna ut mitt kolhydratintag. Ligger oftast på 2-4 % av det totala dagsintaget, vilket mig veterligen ska vara okej för att man ska gå ner i vikt. Är det någon som har varit med om att viktnedgången har kommit senare som en inställningsfas. Eller som vet vad som kan var "felet"?

Jag äter bacon och ägg eller olika sorters omeletter till frukost. Men börjar tröttna lite på det. Är det någon som har några frukosttips? Önskar även desser tips? Min familj sitter och festar mig ibland. Har ätit fet filmjölk med lite valnötter i annars inget,

Tacksam för hjälp tips och synpunkter!

Hoppfull
0

Vet inte om du är på rätt sajt? Låter som en fråga för kolhydrater iFokus :)

Jag åt LCHF några månader och gick inte ner i vikt märkbart alls. Som jag har fattat det så är det ganska många som inte går ner så där dramatiskt som man kan/vill tro. Delvis tror jag att det beror på vilka matvanor man kommer ifrån, delvis på hur lång reparationsfas kroppen har och delvis på om man passar för kosten överhuvudtaget. I och med att du upplever klara hälsoförbättringar så kanske du bara ska fortsätta och tänka att kroppen fixar med annat som är viktigare än just vikten precis nu. Sedan är det nog väldigt många inom LCHF-ätarna som egentligen bara går ner när de äter s.k. fakir (bara kött, ägg och fett, inget annat alls).

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ayena_old
0

Jag har testat både kalorimetoden och kolhydratmetoden. På mig fungerade kalorimetoden bäst. Oavsett vilket metod du väljer måste du vara konsekvent.

Men som Hoppfull säger, så finns där en bra sajt för kolhydrater!

Lyckat till :-)