golfarmbåge
Hur kan man på lättaste sättet bli av med golfarmbåge. va hos läkare i går och fick den diagnåsen . Väldigt iriterande att ha två fingrar som sover hella tiden någon som har något bra förslag på hur man kan bli av med det på ett lätt och smidigt sätt?
Mvh Jessica

Beror på hur länge du haft det och hur fort du vill bli av med den, men hitta någon som håller på med tryckvågsbehandling så ska du se att du blir av med besvären.
har haft det litte över en vecka enligt läkaren va det ibumetin som gällde men tucker inte dom gör någon värkan alls vill ju gärna bli av med det snapt då det är väldigt iriterande när man håler på med något tex bäär mat kassar som man bara tappa
#2 Har du värk i armbågen, eller är det bara så att du tappat känseln? För mig verkar det som du har en inflammation i en av musklerna som böjer eller flexar armbågen. Det enda du kan göra, om du inte vill behandla skadan, är att vila armen för att inflammationen skall läka. Du har överansträngt armen och då kan bara vila göra så att den återhämtar sig. För att inte leden skall stelna, bör du göra lätta rörelser med armen, men aldrig så att det smärtar. Jag själv behandlar alltid inflammationer med medicinsk laser, och då får du också en snabbare läkning. :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jag vet inte vad skillnaden är på golfarmbåge och tennisarmbåge men jag fiock akupunktur för min tennisarmbåge och det läkte ut både snabbt och fint helt utan mediciner!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#4 Skillnaden är bara den, att har du spelat tennis så kallas det tennisarmbåge, och har du spelat golf så kallas det golfarmbåge. :) Det är samma muskel som blir överansträngd..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hahahha, trodde nästan det men man vet ju aldrig! Då borde samma behandling kunna hjälpa med andra ord.
Jag hade iofs jobbat vid dator för mycket…. då borde det hetat tangentbordsarmbåge ;)
#6 Ha ha ha..du e för go…

#6 då heter det musarm!
Behandling med TuiNa eller bindvävsmassage är effktivt vid epicondylit, som det heter på latin. Gör ont som f-an men hjälper.
Ha en fin dag alla..nu ska jag ta min "cigarett arm" och köra ut till torpet så jag kan få en "ogräs arm" …*S Kram

Hahaha, fast det var inte musarm eftersom det var vänster arm och inte den som använder musen (i mitt fall) :) Det var med andra ord tangentbordsarmbåge :)
Det är lurigt det där då det är nerver som är inblandade när känsleln försvinner. Fick samma besvär redan i 16-årsåldern o hade då jätteont i handleden…som blev röntgad o det var inga fel på mig. Kom till företagsläkaren på sjukhuset där jag jobbade några år senare; "Det är radialisnerven i armbågen. Vi op när hela handen domnar". Slutligen fick jag veta, för ca 10 år sedan, att det är en ryggkota i bröstryggen som "halkar snett" o så blir det en inflammation i muskeln där som trycker på radialisnerven som utgår denna kota. Det tog nästan 20 år innan jag fick redan på den egentliga orsaken…
Se till att utreda ordentligt hos ngn som verkligen kan det där. Så mkt smärta, som accelererat genom åren, som jag har fått stå ut med. För mig är det bättre nu när jag inte har jobbat på 15 år (vårdbiträde) men lyfter jag fel, arbetar mkt, särskilt monotont o i ensidig ställning får jag ont direkt. Nu sitter inte bara i handleden längre. Nu får jag rejäla spänningar i nacke o axlar som ger en dj*a huvudvärk, infl senfästen i axeln, nervvärk o domningar i värsta fall.
Får gå till naprapat ngn ggn då o då för att räta ut rygg o nacke. Skulle må jättebra av massage 1 ggn/v men vem har råd m det!

Jaaa, visst är det bedrövligt att alla vi som har problem med ryggar, nackar och dyl vi får minsann punga ut ur egen ficka då läkarna är totalt imbecilla på allt sådant!! Självklart skulle både massage, naprapati, akupunktur och kiropraktik bara för att ta några exempel, ingå som accepterade behandlingar.
Tänk så många sjukskrivningar och smärtstillande mediciner mm mm som skulle undvikas om man fick behandling istället.
tack för alla bra tipps har inte suttit vid datorn i dag så mycket har planterat massa blommlökar och vanliga lökar. men hittade en litten vad som man genkligen ska ha under handleden vid data musen men villar armbågen på den och det käns bättre faktist, kan jag kanske ta voltaren och sörja armbågen med?
Jessica