Vildmarks Spa
Tänkte jag skulle berätta lite om mina planer inför sommaren. Jag har ett äventyrsföretag som just nu laddar inför en ny säsong, och det nya den här sommaren blir ett Vildmarks Spa där jag kan använda mina kunskaper inom fysioterapi/massage/TCM för att utöka utbudet.
Till min hjäp har jag en massageterapeut, en hudvårdsterapeut och en fotvårdsterapeut. Jag har fått överta ett gammalt omklädningsrum vid en badplats där jag just nu håller på att inreda mitt Spa. Tänkte inreda i typisk vildmarksstil, alltså det skall vara primitivt men fräscht. Väggarna kommer jag att pryda med renskinn, gamla bärkontar och antika fångredskap. Växter behöver jag också, och just nu är idén att plantera vilda växter i krukor som jag placerar lite strategiskt här och där i rummet. Belysning? ja ev fotogenlampor , men har ni andra idéer som ni kan tipsa mig om så tar jag tacksamt emot dem här i tråden. ( Finns ingen el på området, och badet ligger ute i vildmarken - därav namnet ;)
Så ta fram er kreativa sida och hjälp mig inreda mitt Spa så att det blir mysigt och fräscht utan att bli vräkigt! :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Det låter helt underbart!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jag håller med. Det låter verkligen underbart!
Lycka till!

Låter fantastiskt!! Idé: En öppen eld där du kanske serverar te från naturen? Låter dem baka pinnbröd till…
#3 Jaaa! Det måste jag fundera på, jättebra idé! Vad tycker du att jag skall ha för teer? Jag har samlat björksav i flaskor som jag skall bjuda gästerna på, men en del kankse hellre föredrar te. Kanske nåt avslappnande då..? Eller nåt som sätter igång cirkulationen..?

Granskottsteér, björksavsteér…. Alla öreteér som finnt i naturen; hallon, blåbär lingon osv
Ojdå, finns det såna också? Granskottsteer m m..? Tar jag granskotten då och torkar eller..? och hur gör jag björksavste? Tack för fina tips! Du är en klippa! :)

Nä, du lägger det färskt i kokande (abborrögonsbubbel) vatten om det finns färska annars så kanske du kan torka dem.. är det någon här som vet mer???
de där färska ljusa småskotten är rena godiset att äta direkt från granen, men det är just nu, hur de blir att torka vet jag inte riktigt.
Jag har också sett ett recept någonstans där man kokar ihop granskotten till en slags sirap som ska vara mycket stärkande.
När jag slog upp i Vår örtabok så hittade jag att man t.o.m. kan brygga öl på skotten med tillsats av socker….

hmmm Brygga öl… Kan jag få receptet? 
Inga-Lena, det låter underbart med ett Vildmarks Spa
#8 Ja, ja har testat när jag går i skogen och smakat på dem, och dom är faktiskt riktigt goda. ;) Tror du att man kan frysa in dom, och sedan använda direkt..? Dom är ju färska endast ett kort tag s a s..sedan hårdnar dom, alltså på trädet. :)
#10 Tack Tiia-Fia! :) Du kanske skall komma upp till dom djupa skogarna du med, och hjälpa till med lite healing..? 
#11 Om man ändå hade en tiondel av din energi Tuvan lilla,så hade jag varit glad…ditt Spa låter ljuvligt…mmm…stort Lycka till i sommar…kramar /Broken
#11, jo frysa borde gå bra! Jag har inte provat, men det är nog mycket fräschare än att torka de små godingarna!
Tyvärr stod det inget recept på ölet…..
Tack skall du ha vännen! :) Och energin kommer, vänta bara! Kanske TFT kan vara nåt att prova på, det verkar intresant tycker jag. ;)
314 Ja,det är mycket intressant,har sett program om det och blev förvånad. Tänkte lite i banor att det va humbug,men det verkar att fungera….på många tydligen.
#11 Det skulle vara härligt,men kan inte i sommar.
Jag tror att du kommer att lyckas suveränt med spa´t,men jag undrar också…varifrån får du din energi?*avis* vill också ha
Håller i alla fall tummarna att du får massor,massor av kunder till spa´t.
hittade ett recept på granskottssirap: http://www.metsavastaa.net/granskottsirap
låter smaskigt, jag ska prova!
#17 Wow! Men du, vad kan man använda det till..? Vet att dom tokiga skåningarna - he he Broken
- använder sirap på mackan..men en norrlänning då, kanske i kaffet..? Eller i bröd som sötningsmedel, men då smakar det ju barkbröd eller nåt..! Tipsa en novis, please! ;)
Jag vill komma till ditt spa :-) Men asså, ska nån knåda ens buffiga valkar då? *fniss*
Ska fundera om jag kommer på nå tips…
#18 JA…tänk att vi gör det va
och det är jättegott…
#19 Nädå Bybo…du dras genom en mangel,typ 2 timmerstockar och sen får du barkbröd och björksav på det…hahaha…you be as good as new..
#19 Lyssna inte på Broken nu, hon försöker bara att skrämmas -
nej vet du, jag har hyrt in två tjusiga timmerhuggare som får ta hand om alla "damer", du vet såna där riktiga muskelpaket som skall få er att "slappna av" - hur nu det ska gå till..?
Dom springer omkring i string-badbyxor så att man skall kunna skönja den fasta stjärten och allting, och sedan ingår också ett näpet förklä i arbetsklädseln, enbart för att dom skall kunna vara beredda att serva alla tänkbara önskemål kring förtäring under kvällen.
Ha ha, vilken kväll bybo!
Sanningen att säga så ingår valkarna i betalningen, så dom behöver du inte betala nåt extra för.. ;) har man arbetat som massör i snart 30 år så har man sett det mesta - och för oss är alla modeller helt naturliga. :)