Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 6188 ggr
Brokenfether
0

Månadens själabild JUNI.

Varje månad kommer en vinnare att utses. Ta med dig kameran ut i naturen och fånga ett ögonblick som får själen att smälta. Det behöver inte vara naturbilder utan det kan vara nästan vad som helst som får dig att le,må bra…en bild som gör gott i själ och hjärta helt enkelt. Den mest intagande bilden för månaden kommer att utses som vinnare. Priset blir en artikel med bilden och ditt namn på vår första sida. En liten notis om vad det är som gör just din bild så speciell.

Alla får vara med och tävla som är medlemmar på Alternativbehandlingar och det gäller även Medarbetare och Sajtvärd. Något roligt ska vi ju oxå ha..*L

Plocka bland dina foto eller ta nya och skicka in i denna tråd. Vinnaren utses den 1:a i varje ny månad och det är vi allihop (medlemmar) som röstar fram det vinnande bidraget. Man får tävla med 2 st bilder per man. Sista tävlingsdatumet är den 28 Maj,sen blir det röstning.

Lycka till allihop.

Medarbetare Brokenfether.

Tiia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då börjar jag med denna bild,tagen i Thailand.Vi fick vara för oss själva en god stund innan alla andra turister kom.Grottan var stor med ett tempel i mitten.

Det var ett magiskt ögonblick.

Brokenfether
0

Ljuvlig bild Tiia Skrattande

Tuva-Lena
0

Åhh, va fin! Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tiia
0

Taaaack,det var en härlig stund att vara i grottan,kändes lite overkligt

Tuva-Lena
0

Ja, bilden ser andäktig ut på nåt sätt, som den kommer från en sagovärld..jättefin och rogivande..

Bybo
0

#1 Jaaa Tiia, min favvobild!! Hur ska den kunna brädas *skratt* Men det blir iaf kul att kolla allas bilder :-)

april4
0

Här kommer min……..men brädar ju aldrig Tiias, men vill va med ändå. Bilden visar hotfulla  moln ovanför min balkong.

april4
0

Bilden kanske inte är en direkt själabild för andra, men för mig är den det. Luften var skön och man kände att regnet var på väg. Syns även på bilden att det regnar längre bort. Stilal regn har alltid varit rogivande för mig. Sorry, glömde skriva detta i samma inlägg.

Tiia
0

Alla har olika smak,min bild faller inte alla i smakenGlad

In med flera bilder,det finns mycket som är vackert och säkert betyder mycket för er….

april4,tycker din bild är fin

Tuva-Lena
0

Tycker jag med, och jag håller med, det finns inget skönare än ett stilla regn efter en längre värmeperiod. Luften blir klar och ren och man får nya krafter. :)

korseett
0

här kommer mina bidrag från Cypern november 07

korseett
0

och den vackra stenbron då förstås som fanns upp mot bergen

Neroli
0

Här kommer en gammal bild, något modifierad. Jag kallar den "Vägen mot ljuset"

Tiia
0

#12 Tittade länge på stenbron,den är verkligen fin.Glad

korseett
0

#14 ja där kunde jag ha suttit hela dagen men sällskapet ville annorlunda och vi hade en turbuss som väntade. Vi ska tillbaka till Cypern så vi ska nog finna dit igen för där var alldeles underbart. Bron är riktigt gammal med så man kan riktigt höra historiens vingslag därborta.

Den första bilden var utsikten från vår terass på hotellet

Ayena_old
0

Här kommer en bild på himlen över min balkong en kväll i juni förra året. Tyckte det blev en liten "port" till ljuset :-)

[Chakra]
0

Jag har inte lagt ut någon bild här förut men här kommer mitt bidrag som är taget vid Vättern.

[Chakra]
0

Och här kommer nästa…

Bybo
0

Blommor i min ficka, som jag plockat i dag :-)

Brokenfether
0

Oj,oj vad GLAD jag blir av alla vackra bidrag..så härligt att se att det börjar ramla in den ena efter den andra här.Skrattande 

Fortsätt lägg in era bilder…massor vill vi ha..Kram till alla..

Clary
0

Bidrar med en bild från Rhodos gamla stan, historiens vingslag märks trots turister

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tiia
0

Vilka underbara bilder,det är något i varje bild jag dras till,sitter länge och tittar på dem

Brokenfether
0

Putt….glöm inte bort….Skrattande

Ayena_old
0

Bra att du påminde! Jag kan ju skicka in en till. Hade jag glömt bort juuu Glad

Tuva-Lena
0

Skall leta i gömmorna jag med, men dom flesta bilderna har sambon tagit. Gills det Broken..? ;)

FiaH
0

Åhhh, vilka underbara bilder ni fångat, sitter här och bara njuter….

chapett
0

Förvisso en vårbild, men den gör mig glad :-)

chapett
0

Vatten gör mig också glad och rofylld :-)

Brokenfether
0

Meeeeeera biiiiiiidrag….*S det e så kul att ni sätter in….blir lika glad för varenda bild som kommer in här..*L Keep up the good work folks..Skrattande

Tuva-Lena
0

Jag tar en bild bara för att fylla ut med, vacker som en dag och skir som en slöja..

Tuva-Lena
0

En annan bild, fast den är fusk som jag har scannat in. Tycker den är så rogivande bara. men jag skall leta efter egna bilder sen..

Tiia
0

Dethär är mitt 2:a bidrag

Turkiet -94

Tuva-Lena
0

Åhh Tiia, va mäktigt och va härligt det ser ut! Jag tycker att den där bilden visar livskraften här på jorden, och att man skall ta för sig av den då man känner sig lite låg. Den finns där, det gäller bara att bejaka den! Härlig bild! :)

Hoppfull
0

Här är en från Byxelkrok på norra Öland från förra sommaren.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

MaMaMade
0

Det får bli en blomma denna gång. Fotad i diket vid vägen mellan stora parkeringen och båtlänningen nere vid Tjulträsket i Ammarnäs.

Har flera fina bilder därifrån men tyvärr var det lite för soligt den dagen. Svårt att få bilderna skarpa o utan reflexer då.

MaMaMade
0

Alla dessa val…fortsätter på blomstertemat tror jag. Får spara de andra till i juli, augusti, september… Skrattande Ros m små skalbaggar fotad vid Uppsala högar. Skalbaggarnas restaurang, en värld i miniatyr.

Fö gillar korseetts brobild bara *sååå* mkt…!!!

Hoppas att ngn uppmärksam har koll på vilka bilder jag lägger ut så jag inte dubblerar ngn mån. Har noll koll själv! Förvånad

Vem vann maj-tävlingen förresten…måste kolla direkt!

MaMaMade
0

Får man lägga in en bild utom tävlan…den gör mig så glad! Inte så skarp men jag balanserade på en stege som stod i mjukjord o kunde bara sticka in armen i grantjarvet o hoppas på att jag siktade rätt. Skrattande

Fö vill jag gratulera Marianne (fin namn, min mamma hette det) till en otroligt vacker bild i första hand o vinsten i andra hand!

Ayena
0

Här kommer en bild tagen från den grekiska ön Kalymnos. Solen går precis ner bakom klippan på grannön Telentos  och fiskebåtarna ligger i hamnen.

Tuva-Lena
0

Otroligt fina bilder ni har, och vilka mästerfotografer vi har här på forumet!

It's Not Fair

MaMaMade
0

Bara att sikta, trycka av o hoppas på det bästa, I-L! Sedan lär man sig m tiden vad som funkar o inte. För varje bra bild jag har tagit finns det hundra dåliga.

Tuva-Lena
0

Nästa bild som jag bara äälskar, fast jag inte har tagit den själv nu heller..

Precis så här skall livet avnjutas! Skrattande

Hoppfull
0

Hahahaha… härligt!

Tiia
0

#41 Är av samma åsikt,hihi

man ska inte stressa i onödanGlad

[Vintersaga]
0

Här kommer mitt första bidrag - en bild från fjällen…

[Vintersaga]
0

…och här kommer min andra bild - en vacker afton i Bergslagen…

Hoppfull
0

Hej Vintersaga, kul att se dig här :)

BitteS
0

Mitt bidrag. Globen by night. Sorry, råkade publicera inlägget utan bilden. Tyvärr så får jag bara error nu när jag försöker bifoga bilden.

Tuva-Lena
0

#44 Ja jag röstar ju på den där bilden förstås! Vilken underbar bild Vintersaga! Hästar och speciellt islandshästar är det bästa som finns! Har du photoshoppat den, med skenet runt hästarna..? Fundersam

Gör ett nytt försök imorgon BitteS! Det funkar kanske bätter då, annars kan jag försöka hjälpa dig! :)

[Vintersaga]
0

#48 - Tack Inga-Lena :-)

Jag tog bilden en sommarmorgon, när dimman lättade över Sylarna. Vi hade som vanligt ridit dit på våra Islandshästar, som jag håller med om är det mest fantastiska att rida :-)

Sen ville jag använda bilden till en skiva jag gjorde och då ville jag gärna ha in något levande… så varför inte hästar som vi faktiskt hade ridit på upp dit. Så jag använde photoshop och plockade ut hästarna ur en annan bild och lade in dem där på bilden… och med lite "ludd" så blev hästarnas omgivning det du ser som ett sken.

Kram, Rickard

[Vintersaga]
0

#46 - Hej Hoppfull :-)

Roligt att se dig här också. Skrattande

Det här är en av de sajter jag är medlem i - men eftersom jag inte kan särskilt mycket om det brukar jag sällan skriva här, man kan säga att jag är här för att enbart lära mig nytt :-)

Kram

Hoppfull
0

Kul att se dig här i alla fall, trevligt!

Vi är förresten alla här för att lära oss mer… här finns massor som jag inte kan ett smack om, och så annat som jag vet en del om :)

Kram till dig med!

EwaKristina
0

#41 Åhhhh,bara älskar den bilden!!Skrattande

Ayena
0

Här kommer mitt andra bidrag. Solen leker mellan björkarna på strandkanten vid Storsjön

Brokenfether
0

Välkommen hit vintersaga..*L och härliga bilder. Skrattande

Tuva-Lena
0

#54 Vad säger du, Tävlingsgeneralen..? Har du ingen egen bild den här gången? Vi vill se!!! Vi vill se!! Skrattande

Brokenfether
0

#55 Jag ska nog ta en bild och lägga in jag med Tuvan..*L har bara inte varit på hugget…måste bara tillägga att wow vilka bilder som tävlar denna månad…..det blir riktigt svårt….*L

[Vintersaga]
0

#54 - Tack Broken - både för välkomnandet och för bildrescensionen :-)

Håller med - det är många fina bilder och det är ju det som är meningen med "tävlingen". Om vi hela tiden strävar efter att vinna betyder det ju att det blir en massa förlorare - men om tävlandet inte är det viktiga så blir åtminstone jag upplyft av att se alla härliga bilder! Skrattande

Kram Rickard

Tuva-Lena
0

Så talar en cool man! Hörde ni det tjejer? Skrattande Ärligt talat så var det det bästa tävlingsargument jag hört! Kraaam! ;)

Brokenfether
0

#58 Absolut…mitt syfte med tävlingen är just att bilden ska ge det där lilla extra av välbefinnande,drömmandet som man mår så bra av….så det är ingen fototävling i annat syfte…*L

Vintersaga säger det så bra så…*L

Hoppfull
0

Helt rätt. Jag har nog inte riktigt sett det som en tävling i den bemärkelsen heller :) mera att alla duktiga fotografer kan få lägga ut en fin bild för alla att njuta av.

korseett
0

jag vill vinna jag vill vinna jag vill vinna *asg*

kunde inte låta bli Skrattande

Tiia
0

jag sätter ut bilder som betyder mycket för mig,att vinna är inte viktigtGlad

flera av bilderna här ger mig nåt

Bybo
0

Då bidrar jag med en lite "mordisk" bild, från när jag var ung *S*

Tuva-Lena
0

#63 Åh, herre jösses, var skall gäddan med jäntan..? ha ha! Va fin du är Bybo! Kyss

Bybo
0

#64  *skratt* Ja du, det var en krokodiiiil, hon hade dessvärre inget vi magsäcken…Men om, så hade hon év varit en rekordgädda :-)

Hahaha…ja du, måååånga kilon lättare iaf *S*….

CatarinaJ
0

Detta är en bild från Spanien, en giraff som vi kallar Ollat!

MaMaMade
0

Ooh, här gillar vi giraffer…Minstans bästa vän är en giraff o heter Ebba.

Här har ni de tre musketörerna; Ebba, Goa (Grodan, Minstans älskling nr 2) o Kalle Kanin (Mellis älskling).

Tuva-Lena
0

Åhh, va söta dom var allihop! Har ni tänkt på vad fina ögon giraffer har? Dom ser så genomsnälla ut - fast dom kan visst sparkas så det står härliga till..Förvånad

Brokenfether
0

Giraffer har blå tunga oxå…*L och världens vackraste ögon med superlånga ögonfransar…*L Gillar dom skarpt..

CatarinaJ
0

Min fyraåriga son är helt såld på giraffer! Och jag förstår honom!

MaMaMade
0

Blå tunga! Då är min vovve släkt m giraffer alltså… Skrattande

Tuva-Lena
0

#71 Har du en chow chow? Eller har vovven varit i blåbärssylten..? Flört

Brokenfether
0

#71 jajamensan…dom har blå tunga..har sett det med mina egna ögon…*nickar* dom e såååå fina…*L

MaMaMade
0

#72 Eurasier…bild finns på min sida.

Brokenfether
0

OBS!!! Idag är sista dagen för att lämna in sitt bidrag! Imorgon den 29/5 startar röstningen. Ska själv försöka hitta nåt att plåta…Skrattande Lycka till alla…/Broken

Tuva-Lena
0

Får vi en dag till på oss då? Om du skall plåta nåt också..? ;)

Snusan
0

Här kommer bild från min favoritställe , bokskog i Öströö Halland . Där finner min själ ro Kyss

Stardust
0

Från trägården

Stardust
0

Kaliforniens kust.

Brokenfether
0

#76 Nädu…sista dagen idag annars hinner vi inte rösta och få in månadens bild i tid..*L

MaMaMade
0

Ska vi rösta här el skicka till dig Broken? Vill inte göra ngn ledsen för alla bilderna är ju superfina men en har hakat sig fast lite extra i hjärnbarken.

Brokenfether
0

#81 Jag lägger in alla bilder som tävlar i en annan tråd….där blir det sen röstning.Glad

MaMaMade
0

Okidoki!

Stormviskaren
0

tycker denna bilden är mysig :)

Stormviskaren
0

oj sry såg inte att tävlingen var över

Brokenfether
0

#85 Tävlingen är inte slut förräns kl 00.00 inatt *L så du är med och tävlar..Skrattande

Tuva-Lena
0

..kommer att bli jättesvårt den här gången.. Fot i munnnen

Brokenfether
0

#87 Verkligen….och en lååååååång tråd att rösta i..*S Spännande…Skrattande

Tuva-Lena
0

Strunt och skit alltså! Tog en kanonbild idag när jag var ute med hunden. En jättefin liten glänta i skogen med mörka granstammar där solstrålarna sipprade in. Och på marken stod hundratals vita små blommor, harsyra, som tecknade sig så fint mot den mörka mossan. Jaha, och när jag skall ladda ner bilden till datorn så strular det, så jag hittar inte fram till USB minnet!! Skrikandes men jag får ta den till julibilden istället. :)

Brokenfether
0

#89 Va synd…men som du sa,sätt in den till julibilden istället. Jag har inte heller tävlat denna månad,men nästa ska jag nog få in nån bild i..*L

Gonatt på er….sussa gott…Kramar

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.