Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 4772 ggr
Aelsklinn
0

Menskopp!

Jag vill härmed delge alla på sidan information om den bästa produkt jag någonsin köpt! Jag tycker att detta borde vara någonting som alla vet finns på marknaden och att speciellt kvinnor ser den som en självklarhet: Menskoppen!

http://www.menskopp.se/shop/ 

Läs även tråden "Mens på evenemang" på medeltiden.ifokus. Där finns mer frågor och infomation.

Hoppfull
0

Mmm, jag har funderat på den jag med men inte fått tummen ur…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

jag har övergått till tygbindor och de är suveräna men menskopp har jag aldrig provat

Aelsklinn
0

Köp köp köp en för guds skull! Ni kommer inte att ångra er.

trumdans
0

Har en, funkar helt perfekt! Lite kladdigt först men man vänjer sig. Har också tygbinda. :)

Morsan1
0

Hmmm jag är skeptisk…… Jag kör med mina klassika Always och OB. Menskopp…jag måste nog kolla vad det är och varför!

:)

Tuva-Lena
0

#5 Ja du, undras det gör man. Ha ha, jag ser framför mig en kopp som man har placerat i trosorna som far runt o skvalpar! Skrattande Förlåt Aelsklinn, men tänk dig vilken sexig gång man skulle få med en sån mellan benen! Nej, nu skall jag gå in o läsa vad det är. Förlåt än en gång! ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

korseett
0

nu har jag läst och den är säkert bra men jag kan aldrig använda något som man stoppar upp så jag kör med mina tygbindor jag som är helt suveräna. Så om ni inte klarar av en menskopp så byt till tygbindor för de är tom bättre än always m.fl.

Tiia
0

#6  Inga-Lena,jag såg det framför mig,alltså den skvalpande koppenSkrattande

Hoppfull
0

Var får man tag på tygbindor och hur får men dem rena? Jag tyckte att det var svårt nog med tygblöjorna när barnen var små…

korseett
0

tygbindor kommer jag att sälja så småningom i min butik men det är ju lite långt för dig. Men den här använder jag. Finns olika märken.

Man lägger dem i en kruka eller bunke med kallt vatten och salt eller vinäger. Sköljer ur dem och så in med dem i tvättmaskinen på 60 grader. Mina har jag haft nu ett år och de fungerar fortafarnde bra efter alla tvättar.

Hoppfull
0

Ok, tack för tipset!

Brokenfether
0

Den är säkert bra för många,men jag skulle inte heller vilja stoppa upp nåt för egen del..*L Har haft så jäkligt förr så jag fick använda ungarnas blöjor under nätterna…*S

Bybo…du gillar ju "koppar" Skrattande sugkoppar och annat som "suger" kan inte detta va nåt för dej..*L Flört

Bybo
0

#12 Hahaha….Jag har faktiskt tänkt att införskaffa detta underverk…om man kan ha den med riklig mens som jag har?

Suga å suuga *muttrar* hm…fattar inte vad hon menar Lisa…

Brokenfether
0

#13 Det vet du visst lilla Bybosan…Cool I vajande MOOOOO…nynnarFlört

Bybo
0

Hm….hahahaha…Pöss

Brokenfether
0

#15 Dax att lägga den röda luvan nu Tjejen..*S Kram

Hoppfull
0

neeej säg inte så… jag har alla julsaker och granen kvar… Generad

Bybo
0

#16 Ja..JA..ska snart  ( trivs så här) #17 Det har jag också…MEN 13:da Knut dansas Julen ut!!!

Hoppfull
0

Thank God!! Skrattande Några dagar kvar i granens förtrollande sken…

korseett
0

ja eller i grannens förtrollande sken, om man nu har en vacker sådan. *s*

Nä min gran ska stå tills den börjar barra och det har den inte börjat med ännu så den trivs ho oss. Säkert en fåfäng gran som är hur stolt som helst över sitt pynt

Hoppfull
0

Hehehe… vår barrar allt lite men det låtsas jag inte se… och grannarna är två manliga skräcködlor Förvånad den ene är förtrollande snäll däremot men den andre… njae, där är de inte riktigt som det ska tror jag…

KlaraStjarnljus
0

Menskopp funkar jättebra både om man har riklig mens och om man brukar ha problem med tamponger! Kanske inte om man har vestibulit, men annars - den torkar inte ut slemhinnan, ändrar inte nån balans, och känns dessutom inte! Konstigt nog kan kanske tyckas med tanke på dess storlek, men det är det minst störande mensskyddet jag någonsin provat, känns inte att man har mens överhuvudtaget (om det inte vore för pms:en ;P)

Jag hade jätteproblem med både tamponger och bindor, så menskoppen blev min räddning! Tygbindor är ju bra för dem som kan ha bindor, men menskoppen är mindre jobb med ;)

Jag kan iaf rekommendera menskopp till alla som vill lyssna :)

Hirit
0

Menskopp, det har jag aldrig hört talas om, men har slagit upp sidan så då är det bara till att läsa. Ja, jag har inte behövt tänka på det här med mens på 3 år - är fri från det.

Nu har jag varit inne på sidan och läst. Har den funnits länge ute på marknaden? Även om man inte behöver någon själv,så kan man gärna tipsa andra om den.

korseett
0

jag fixade till länken så nu kan ni klicka direkt

supermoccine
0

Å, jag har haft menskopp. Två stycken av olika sort. Underbar uppfinning, men dessvärre verkar min mens lukta för illa eller nåt. Första gången var när jag råkade ha i den för länge och då luktade menskoppen urk, så jag köpte en ny. Andra gången följde jag alla instruktioner om tider och rengöring, men ändå började den lukta illa, så jag slängde den. Vill absolut inte skrämma bort någon för jag älskade att använda menskopparna. Så himla smidigt och resurssnålt. Och inget kladd. Himla bra också när man har mens och vill sexa lite utan samlag. Vet ingen annan som det har blivit såhär med lukt för och jag känner en bunt som använder menskopp. Funderar på att köpa en tredje och vara än mer nitisk med rengöringen för jag gillar verkligen menskopparna. Annars får jag kanske också se över detta med tygbindor. Men det verkar lite bångligt.

Eiyra
0

Jag använder oxå menskopp. Helt suverän är den. Behöver bara tömma och rengöra två gånger om dagen och resten av tiden kan man gå runt och bara njuta av att ha mens. Haft min diva cup i snart 5år nu.

#23 de första menskopparna började säljas på 30-talet sen försvann de och kom tillbaka i slutet av 80-talet. Någon på medeltiden.ifokus hade en intressant länk till menskoppens historia.

#25 har du testat att låta den ligga i vinäger eller rengöra den med tea tree oil för att få bort lukt? Har aldrig haft problem med lukt själv men såg det tipset på ett menskopp forum.

karinst
0

ha menskopp Skrattande måste se va det är någon som har läänk??

korseett
0

bara att klicka i på länken längst upp i trådstarten, det som börjar med http…

LinaN
0

Det finns även menskoppar att köpa från www.pepplon.se

Pepplon har menskoppar, och vackra bärsjalar från marimekko, alltid rätt sjalar, ringsjalar, badsjalar mm, amningströjor i vackra färger o mönster…  och massor av trevliga och fiffiga småsaker :)

Jag perosnligen rekommenderar verkligne ett besök hos dem, man får en suverän service, ett fantastiskt bemötande och sen har ju pepplon även "menskoppens historia" på sajten, vilket få sajter har….

jag har köpt min menskopp från pepplon, o är suveränt nöjd med den, har även köpt amningströjor därifrån (inte för att jag har barn eller ammar, utan för att se är så snygga o sitter udnerbart!)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Amiechan
0

Intressant historieskrivning. Reklamproblemet har ju fått en räddning just med internet. Jag har aldrig hört talas om menskoppar innan SjalBarn-forumet. Det här var andra stället jag läste om det (förutom då på sajter som säljer menskoppar). Tydligen är det lättare att tala om intimare saker om man inte ser varann :D

Hoppfull
0

Lite konstigt dock att det finns så mycket hysch hysch kring något så naturligt som mens! Men det är ju många som tar olika sorters hormonpreparat och är lyckliga över att slippa den normala reningsproceduren där kroppen tar hand om sådant som helt enkelt ska ut. Jag resonerar som så att det som inte kommer ut stannar ju kvar… :(

Fast jag resonerar iofs så när det gäller deo som ska verka 24 timmar med… vart tror man det tar vägen? Det är ju inte så att man slutar svettas för att man proppar igen porerna med stearinliknande ämnen. De stängs ju bara…(äckligt tycker jag…) Det är normalt att svettas och normalt att ha mens… (som kiss bajs och fjärt ;) varför är det så knepigt att hantera?

Bybo
0

#31 Precis.

Men du, vet du kanske någon BRA deodorant utan en massa "skit"? Nån aloveraprodukt kanske?

korseett
0

En bra deodarant finns i Rosenserien.

Bybo
0

#33 Tack :-)

Hoppfull
0

Generad vad är rosenserien? Generad

korseett
0

www.rosenserien.com

är inte helt och hållet rumsrena men är rätt bra ändå i mina ögon sett.

Hoppfull
0

Aha, Tack!

Det här är annars något jag har funderat på i minst 15 år att testa utan att få tummen ur Generad

http://www.soltryck.se/thai.htm

Tuva-Lena
0

#32 Då måste jag få rekommendera Icelandic Herbs deodorant. Innehåller inte aluminium som andra "vanliga" deodoranter, och är framställd av örter. Kolla här: www.ortagardens.se Lite dyrare, men det är just kännetecknande för kvalitetsprodukter utan syntetiska tillsatser. Kyss

Bybo
0

Oj…deostenar :-)

Hoppfull
0

Visst är de coola :)

Bybo
0

Jaaa…:-)

Tuva-Lena
0

Jättehäftigt! men finns det någon go´lukt i dom då? Jag vill gärna att det skall lukta lite gosigt gott oxå av deosarna. Inge mycket, men en svag doft av blommor eller nåt.. ;)

Hoppfull
0

Jo den ena sprayvarianten hade någon rosendoft el. liknande :)

LinaN
0

Jag har ju p-stav, mest för att jag är livsfarlig på p-piller, jag glömmer att ta dem…. inte så bra när man har oskyddat sex med sambon :S

jag själv är allergisk/överkänslig mot kondomer och kondomsex är hopplöst…. funkar itne för varken mig eller sambon. 

Annars tycker jag att mensen är väldigt viktig….. nu slipper jag ju mensen iom min p-stav men blöder igenom när det blir förmycket stress och sånt, då är menskoppen perfekt för den torkar itne ut mina slemhinnor som en tampong gör….. o en halvtorr tampong som ska ut…. AAAAAj det gör så ont! :S

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hoppfull
0

Nej det är ett problem med preventivmedel!! Men tydligen är det ok att kvinnor ska gå med konstanta hormonrubbningar (för det blir det ju förstås när man tillsätter kemiska hormoner) år efter år… jag har mycket svårt att tro att det skulle hända med män!!

Är du äverkänslig mot pessar med? Jag har haft det som du… usch vad det var jobbigt!

supermoccine
0

#26 Nej, jag har bara tvättat med varmt vatten och tvål samt kokat dem. Kanske ska testa det om jag köper en tredje. Vinäger luktar ju rätt illa själv iofs, men om det hjälper så.. Vilket forum läste du på?

A propos deodoranter så kan jag rekommendera Body Shops gråa deodorant för män. Den använder jag. luktar gott och innehåller inget aluminium. Av någon outgrundlig anledning innehåller deras deodorant för kvinnor aluminium dock..

Eiyra
0

#46 på ett livejournalforum menstrual_cups

supermoccine
0

#47 Å, tack så mycket! Där fanns jättemycket bra information. Nu känner jag mig alldeles taggad att skaffa en ny menskopp :)

Brokenfether
0

Puttar på denna tråd!