Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 953 ggr
cillaj
0

Osteopat

Idag var jag hos en osteopat, han jobbar med cellminnen vad jag förstår, är det någon annan som kan berätta mer om det.

Jag har jättestora problem med min rygg och har haft det i många år, vill lära mig mer för att förstå vad det är han gör.

Kram cilla.

CatarinaJ
0
cillaj
0

Tack så jätte mycket, det ska bli intressant att läsa om detta, man vill ju förstå vad man utsätts för. Iallafall vill jag det, är väldigt nyfiken av mig.

Kram cilla.

Tuva-Lena
0

Ser väldigt intressant ut! Tänk, om man hade pengar - dadidaddaadadadidadidadaaaaaa…. Penga mun

Allt man behandlar med bara händerna gör underverk som jag ser det. Det är den där kroppskontakten, tror jag, som nästan utgör halva behandlingen. Händer är ju magiska på många sätt och jag tror att vi har mer styrka i dem än vi anar.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

#3 Händer ÄR magiska! Det behöver inte röra sig om massage, utan bara den där ljuvliga beröringen gör ju underverk.

Cina-1
0

Jag har läst en bok om cellminnen. Nu hittar jag inte boken när jag skulle berätta om den. :-( Men jag tror det är Betty Shine som har skrivit den.

Iaf så gjorde personen som skrivit boken regressionshypnos (heter det så?) på personerna som kom till henne och fick förklaringen i deras tidigare liv varför deras sjukdom uppkommit. Sedan kunde hon om inte bota så iaf göra sjukdomen lindrigare.

Jag är trött nu så hoppas jag skrivit så ni förstår.

Tuva-Lena
0

#5 Ja då, jag förstår vad du menar, och om det är så att vi lever flera liv, så varför inte? Själen glömmer inte, och det är kanske det man menar med "cellminnen". Annars är ju cellminnen det man avser med genetiskt arv när cellerna reproducerar sig, fast ditt cellminne låter mer spännande. ;)

Och när man tänker efter så finns det saker som man t ex kan känna en enorm rädsla för, och som det inte finns någon förklaring till, t ex höjdrädsla. Förklaringen ligger kanske i att man i ett tidigare liv har någon otäck upplevelse i samband med höga höjder, eller..? Själv har jag haft en fruktansvärd höjdrädsla, men den botade jag genom att klättra upp för ett högt stup.. Om inte helt botad så klarar jag höjder mycket bra numera. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Cina-1
0

När jag hade ryckt på publicera knappen kom jag på att det finns nog fler meningar med cellminnen. Glad

Boken jag skrev om heter Lär av din tidigare liv och är skriven av Sylvia Browne med Lindsay Harrison. Här kan ni läsa om den: www.boksidan.net/bok.asp?bokid=433

Jag har också en enorm höjdrädsla som jag inte förstår var den kommer ifrån. Och den blir bara värre och värre. :-( Så den kanske kommer från ett tidigare liv!? Jag får nog göra som dej. Fast jag tänker då inte börja med ett stup.  Det får nog bli något mindre farligt. Skrattande