Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 663 ggr
Tuva-Lena
0

Nytt sätt för viktminskning!

Amerikanskt förstås! Vad tror ni om det här? Är det en senväg snarare än en genväg. Tänk, så fort jag ser amerikanska preparat så blir jag genast misstänksam.. Att gå ner 2-3 Kg på en vecka, det tycker jag verkar skumt, om det inte påverkar kroppen negativt förstås..

Kolla in den här videosnutten så får ni se! Jag fick klicka på startknappen flera gånger för filmen "låste sig", men det kan bero på att jag har för lite minne i datorn för både film och ljud.

Minska i vikt

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ayena
0

Det framgår inte alls vad det är för något, om det är måltidsersättning eller om det är något som höjer ämnesomsättningen, eller vad.

Jag skulle vilja veta mer om produkten. Är väldigt skeptiskt till sådant här. Hur många "revulotionerande" bantningspreparat kommer det ut varje år.

Njaeäää!

CatarinaJ
0

Han såg inte ut som samma person, ögonbrynen osv.. Och om man går ner så fort i vikt så blir det en massa hud kvar … Inte kul!

Jag tror att det bästa sättet, så länge inte övervikten är sjuklig eller farlig, så tror jag på att se upp med vad man äter! Och när man äter! Idag är det mycket snabbmat, halvfabrikat, chips, godis, glass, läsk osv.. Det är ju inte så nyttigt att äta för mycket av det!

Tuva-Lena
0

#1 Jag tittade på hemsidan , alltså www.halsoklubben.se och där står det att det är nån ersättning för den mat man skall undvika att äta för mycket av. Innehåller mycket vitaminer och mineraler som "gör dig pigg och glad och du orkar mer". PÅminner alltså mycket om Herba Life som har funnits sedan 80-talet om jag inte minns helt fel…

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ayena
0

Jag tänkte också på detta med hudöverskottet. Det verkade faktiskt inte vara samma person.

Det handlar om att vara medveten om vad som är fettbildande och vad som är ok att äta. Man ska inte utesluta måltider eftersom vi har behov att tugga och uppleva maten. Magen vill ha något att jobba med, likaså tarmarna.

Man kan äta rätt, gå ner i vikt och dessutom orka väldigt mycket!

korseett
0

2-3 kg på en vecka är vad man i starten blir av med i form av vattenkilon, oavsett viktminskningssätt

cillaj
0

Håller med #5, det är bara vätska, när det börjar komma in på fettet, det är då den stora kampen börjar. För en kamp är det, men jag tror att man måste börja i huvudet, att göra sig av med gammalt skräp i sin ryggsäck för att klara att hålla vikten. Det är så mycket känslomässigt relaterat.

För mig är det bara att inse, jag måste leva på ett visst sätt och äta en viss kost resten av livet för att hålla vikten. Ämnesomsättningen har brakat helt av allt bantande genom åren, men nu är det slut med det.

Kram cilla.

Hoppfull
0

Jag tror att vissa av dessa tillskott ger extra och ren näring. Det i sin tur kan leda fram till att hunger och annat regleras automatiskt. Maten människan äter idag innehåller (enligt somliga) för lite näring, mineraler, vitaminer osv. Därför kan ett bra näringstillskott göra enorm skillnad. MEN, det förutsätter förstås att näringstillskottet är högvärdigt och framställt på ett bra sätt. Det förutsätter oxå att man förändrar sina dagliga kostvanor… att äta pizza, chips och läsk varje dag samt att näringstillskott lär knappast hjälpa någon :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

MaMaMade
0

Jag tror inte på genvägar, de behandlar bara symptomen. Håller dock m Hoppfull i att vissa kan behöva näringstillskott ibland. Själv har jag lite svårt att hålla proteinhalten vissa dagar o Minstan har svårt för kött ibland pga tuggsvårigheter.

Har därför köpt ett proteintillskott som man använder när man bakar. Då jag försöker hålla mig borta från mjöl så drygar jag ut nötmjölet m Bake Pro (vassleprotein) för att 1) få i oss lite extra protein o 2) ge baket ett mer genuint bakutseende samt konsistens. Har inte använt det mer än ett par ggr än så det hela är på försöksstadiet.

Pulver o tillskott för att minska i vikt däremot går fetbort!

Hoppfull
0

Nej, det håller jag helt med dig om MaMaMade! Visst går man ner i vikt om man bara äter pulver (förutsatt att pulvret är fullvärdigt och inte som Herbalife fullproppat med saker som är uppiggande för att folk ska tro att de är friskare och piggare). Men det trickiga börjar ju efteråt när kroppen själv ska öka sin förbränning till normal och dessutom ska man då klara att plötsligt äta nyttigt. För det är ju (oftast) matvanorna som gjort oss överviktiga… så hur man än vänder på sig är det ju dem man måste ändra (om det inte föreligger annan problematik förstås).

Dessutom är det ju så att vi är några stycken som inte far så väl av att äta så mycket kött och då måste man ju finna näring på annat håll. Jag käkar tillskott jag med och det gör jag först och främst för att min kropp inte tillgodogör sig mat så bra.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.