Härliga Sommar!
Idag är det den 1 juni! Sommaren är här på allvar. Badstränderna kommer inom kort att fyllas med stojande,solande och badande folk. Turistmål kommer att åkas till. Grillkvällar i goda vänners lag och mycket mer…. Nu undrar jag..: Vilka planer har Du för sommaren? Finns det någon underbar och speciell plats som Du vill rekomendera andra att åka till? Både utomlands och inom Sverige. Skulle vara jätteroligt att få läsa om era tips och ev råd inför en trevlig,gemytlig och uppfriskande sommar i er anda. Själv kommer jag att tillbringa mycket tid i torpet. Har massor med pyssel och planer att göra där. Jag fyller på i tråden efterhand jag får nya ideér som kan va intressanta….så gott folk,skriv era planer….det kanske är någon som nappar på just Din ide´och får uppleva en sjusärdeles sommar.

Glad,trevlig,harmonisk och solig sommar önskar jag er alla….
Medarb…Brokenfether
Ho ho…ingen som vill avslöja vad sommaren ska innehålla? 
Här kommer en! Sent omsider.. jag skall börja sommaren med att hyra ut mina första kanoter på nationaldagen, den 6:e. Sedan kommer det antagligen att fyllas på eftersom hela sommaren. Jaa, sedan har jag ju mitt Spa mitt i skogen, som också skall invigas. Återstår alltså att se om jag får någon ledighet över för resor. Men jag har ju min sommarstuga, som jag kommer att tillbringa mycket tid i! Häääliga sommar, jag håller med dig! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Vi har ju som ni vet precis kommit hem från Grekland… det tömde de flesta reserverna plus att tvättmaskinen avled i lördags och med fem personer i huhållet är det inget som går att hoppa över. Utöver detta fyller den ena sonen 16 på lördag och den andre 18 strax innan midsommar….!!
Därför kommer vår sommar att gå i enkelhetens tecken, det blir trädgården där vi bygger en mycket enkelt altan, stranden, god mat och dryck ungefär. Inga resor eller större utfärder här inte :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag kommer att åka till Spanien…sol, bad, vin, mat väntar
För er som ännu inte vet vill jagvarmt rekomedera att åka till Azorerna!!!! Ett litet paradis ute i Atlanten.
#4 Ja Catarina, jag är ingen globetrotter precis, älskar mitt hem, mne är det ett ställe jag skulle vilja besöka så är det just Azorerna. Hör av bekanta som varit dit att där finns allt, både för äventyrare och människor som vill ta det lite lugnare. Jag är inte heller någon soldyrkare, så det är väl anledningen till att jag inte längtar utomlands - annat än till platser som har nåt annat än sol att erbjuda. :)

Jag och min man reste dit 2003, bröllops resa.. Vi bodde på ett ganska litet hotell där personalen knappt kunde engelska (jag beställde en dry martini och fick te
*S*) Vi låg och slappade och läste böcker i tre dagar sedan fick vi nog, vi hyrde en bil och åkte runt ön, gjorde flera utflykter eftersom vi var där i 10 dagar.Då fanns det lite turister där men det var så otroligt!!! Det talas om (myten) att detta skulle vara Atlantis….
Inga-Lena, åk dit, det är en fröjd för ögat och ett kärleksbevis till själen!

Vi försöker ju åka iväg när det är ruggigt här hemma och har nyligen kommit hem från Rhodos så större delen av sommaren blir på hemmaplan.
Sticker iväg en vecka- fjorton dar med min dotter om vi hittar någon bra sista minuten, hoppas på något i Kroatien där det finns mycket att se på också. Sen tar vi Indien i okt-nov, alltid lika kul
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Min gubbe fyller 40 i juli,så vi vet ännu inte vad vi ska hitta på.Han vill inte åka segelflyg eller fallskärmshopp,(som jag skulle vilja)vet inte vad jag ska hitta på.Det kanske blir att grilla med vännerna.
Vi har mest åkt till Spanien och de spanska öarna.Men Thailand var också bra.Jag skulle vilja åka till Kambodja för att se Ankor Wat -templet som är över 1000 år gammalt.Vi dras till tempel,grottor och mystik.
Jag är ingen soldyrkare direkt,annars
oj,glömde Machu Pichu i Peru,vill dit,till alla platser med historia,mystik….ställen som har nåt att berätta
#8 Är det stället som ingår i världens "sju nya underverk"? Dit skulle jag också vilja åka, åsså får man ju habla un poco espanol också! :) Kan det bli bättre..?
#9 Si,jag tror att det tillhör dom nya underverken
Och vad finns det för hemliga mys-pys ställen här hemma i sverige då som ni vill tipsa om? jag e så flygrädd så jag nästan vill ha fallskärm när jag stiger av cykeln…

Broken, förra året åkte vi till Byxelkrok som ligger långt norrut på Öland. Det är ett fantastiskt landskap där vi blev smått förälskade i platsen både sambon och jag.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#10 Den där bilden har jag också sparat ner - din nya Avatar! Jättefin Tiia! :)
#11 Annars kan du åka utmed Västkusten/Bästkusten! Börja uppe i Strömstadstrakten och åk söderut. Det är såå vackert, speciellt i Bohuslän som är lite kargare, men Halland går inte av för hackor heller! Då kan du titta in på Ullared också - tanternas Mecka! 
#13 Tänk att Broken redan har åkt den sträckan….Strömstad och neråt. Dock är det 26 år sen….men det var vackert då i allafall..*L I Bohuslän bodde vi i en stuga mitt ute i obygden. Härligt! Ullared…en gång,aldrig mer…
Tuvan lilla? Du som är som en bergsget i bena…du skulle komma ner hit och vandra på Kullaberg
Jag har ju lite foto på min (riktiga) hemsida om du e nyfiken….jättevackert är där.
Hmmm…om ni åker norröver så vill jag rekommendera Voullerim o muséet där. Kul ställe för ungarna, de har "stenålderskläder" som de får klä ut sig i. Man kan göra stenåldershalsband (betalar för "pärlorna" o skinnsnodden) o gå på jakt utomhus; jaga m pilbåge på djur i masonite. Där finns ett uppbyggt stenålderslånghus också samt att man kan åka ut till utgrävningarna som de har gjort/håller på med.
Gene fornby i Örnsköldsvik är också skoj.
Tornedalen är både vackert samt är solsäkrast i landet om ni inte visste det!
Vindelfjällen är de tjusigaste fjällen…välkomna dit…även om nu Hemavan börjar få en sur smak av Aspen od. Men man kan ju hålla sig uppe i fjällen så man slipper se skiten!
Ammarnäs: en liten lugn o gemytlig by m den vackra Vindelälven o så min älsklingsplats; Tjulträsket. (Se bild.)
Vi gjorde en sväng förra sommaren som jag verkligen rek: Östersund o norrut förbi Blåvikssjön, över Stekenjokk o ner genom Kultsjödalen. Rekas: Ankarede kyrkplats vid Frostviken (Blåvikssjön) o Fatmomakke kyrkstad (söder om Klimpfjäll). Padjelanta är vackert. Har inte kommit mig dit själv men…när ungarna klarar sig själva kanske. Abisko nationalpark… Märks det att jag är historiskt intresserad o gillar fjällen? 
#16 Näe….inte ett dugg! 
Ha ha ha…bara skojar…jag tycker det är mycket intressant att få höra er berätta. Jag vill oxå åka till fjällen och jag ska åka dit en dag….det är bara sällskapet och lite resekassa som fattas. Vill uppleva det ultimata av storheten däruppe….*drömmer*
#15 Otroligt fina bilder Broken! Visst är Kullaberg ett naturskyddsområde? Jag har varit där en gång för lääänge sen, men på den tiden hade jag höjdskräck så jag avstod från att klättra. Tänk att Skåne har såå höga berg! :) jaa då, Skåne äär vackert Broken lilla! ;)
#16 Den där turen du gjorde förra sommaren har jag också gjort många gånger MaMa! Jag älskar Stekkenjokk, Blåsjön, Fatmomakke och all dom där små mysiga ställena i Jämtlandsfjällen. Hemavan var härligt, men det är som du säger, för exploaterat nu för tiden - utom uppe på fjället då. :) Sedan kan du fortsätta in i Norge, och vilka fjäll, och den otroliga utförslöpan ner mot Mo i Rana. Man tror att man har hamnat i Himalaya! 
Och när ni ändå är på vägarna och snurrar, så tar ni "genvägen" förbi Gålsjö Bruk förstås! 
#13 Jo,gillar den skarpt
Det längsta neråt i Sverige som jag varit i är High Chaparall
#18 Jajamensan…det är ett naturskyddsområde. Jag och min dåvarande pojkvän kröp under repet som sa att man INTE fick gå dit som vi gick
därav dom hisnande fotona och jag har oxå höjdskräck….satt där med knivar i magen så rädd jag var.
Klart vi har lite höjder i skåne oxå…
kalla dom miniberg om du vill,men det var garanterat 30 m ner till havet….det räckte för att jag skulle få mardrömmar.
Norge är otroligt fint med sina höga höjder och djupa dalar. Bakom varje krök möter du alltid en ny vy av naturen.
Ett himmelskt ställe är är längst norrut på Vesterålen; Andöya, ett pittoreskt litet fiskarsamhälle men bättre blir det om ni åker söderut längsmed östra kustvägen ner till fiskebyn Bleik. Strax innan byn finns en jättelång sandstrand m vackra dyner o ändlös vy över norra ishavet!
Jag o Guben hade turen att få de vackraste dagarna där en sommar för flera år sedan. Vi tältade bland dynerna o låg ute o solade kl 8 på kvällen medan luften fylldes av doften från ändlösa mattor av sandtrift (http://www.biopix.dk/Species.asp?Language=sv&Searchtext=Armeria%20maritima%20ssp.%20maritima&Category=Planter ).
Har tyvärr ingen bild att lägga in där. Det var på den tiden då man fotade m film o korten sitter i ngt av våra hundra album som ligger nerpackade i några av våra hundra lådor någonstans i huset…här är en länk till några bilder på nätet:
http://www.reseguiden.se/forum/bilder/8500
#22 Är Sandtrift fridlyst? Jag råkar ha en sån liten tuva 
Helt otroliga bilder…åh,vad jag skulle vilja uppleva den skönheten…*lyrisk*
Nä, nu blir det Nordnorge i sommar! Helt såld på dina bilder Ma Ma! Det var längesen nu som jag var i Norge, alltså i norra delen. Gjorde en avstickare för några år sen när jag var i Gäddede, in till Nordli och ner till Grong, men det är inte riktigt det man förknippar med Norge ändå..även om det fanns höga berg där med. Åhh, jag bir helt sjuk när jag ser bilderna!! 

Jag är med i en tävling för att åka Hurtigrutten.. Vi får väl se om jag kanske vinner resan
I så fall blir det åka av i okt-dec någon gång… Som om det inte är kallt där nog… :)