Juli månads själabild
Varje månad kommer en vinnare att utses. Ta med dig kameran ut i naturen och fånga ett ögonblick som får själen att smälta. Det behöver inte vara naturbilder utan det kan vara nästan vad som helst som får dig att le,må bra…en bild som gör gott i själ och hjärta helt enkelt. Den mest intagande bilden för månaden kommer att utses som vinnare. Priset blir en artikel med bilden och ditt namn på vår första sida. En liten notis om vad det är som gör just din bild så speciell.
Alla får vara med och tävla som är medlemmar på Alternativbehandlingar och det gäller även Medarbetare och Sajtvärd. Något roligt ska vi ju oxå ha..*L
Plocka bland dina foto eller ta nya och skicka in i denna tråd. OBS! Det får inte vara "tagna" bilder från nätet! Vinnaren utses den sista i varje ny månad och det är vi allihop (medlemmar) som röstar fram det vinnande bidraget. Man får tävla med 2 st bilder per man. Sista tävlingsdatumet är den 29 Juni,sen blir det röstning.
Lycka till allihop.
Medarbetare Brokenfether.

Jag har fotat denna bild just för att jag får känslan av lugn och stillhet.
Nu är hon på G igen…! Skall ge dig en match den här månaden Broken! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#1 Den va vacker får jag säga…*L Toppen…ge järnet med fler bilder…och lycka till…*L
#2 Japp…det går i ett med dessa bilder och jag har hur roligt som helst med dessa trådar,dom är så givande…så ALLA..Tack för att ni vill medverka med era fina själabilder. Kram /Broken
#1Den var jättefin! Precis i min smak - skogsrå som jag är! Tänk er vilken finurlig skapelse en kotte är…
Jag älskar allt som har med skogen att göra,din bild fettmedkevlar,är riktigt snygg
#6 ASG….VAD exakt betyder "fettmedkevlar" ? Har aldrig hört talas om det förr…*S
#7 Säger samma. :) Om det hade stått "fettmedkavlar" hade det nog gått upp ett ljus - om man tänker sig bilringar runt magen, fast man kallar dom "kavlar" istället - långsööökt kankse..?
Men roligt med ovanliga och lite krångliga nick där man måste tänka till! :)

Hahaha ni är roliga ni! Här är en länk om vad kevlar är :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag trodde att kevlar var en sorts ost
Ursäkta…såg inte att nr#1 heter fettmedkevlar som nick…
Nu skrattar jag så jag kiknar…*ASG vad tokigt allt blev…

Hahaha, missförstånd brukar bli ganska roande!
#12 Ja jisses…jag trodde Tiia menade att bilden i inlägg nr 1 innehöll något med fettmedkevlar och att det betydde att hon gillade den…hahahahaha
men det är roliga missförstånd…hihihi
#13Men ärligt Broken, hur kan någon tycka om nåt med fettmedkevlar i..?
Nu har åskan slagit ner i Klippan tror jag, i Brokens hjärnkontor den här gången.. 
#15 *gapskratt* fattar du nu varför det blev så knäppt? Det va ju det jag oxå undra…*S sen vet jag fortfarande inte vad det ordet betyder…..ska kila iväg o kolla….
HAHAHAHA…nu veeeeet jag med…asg
#18 Åhh så fin April! Bilder med mörk bakgrund där blomman lyfts fram och blir ljuset, är såå fina! :)
#17 Vad är det då Broken..? ;) Nån sladd va..? 
Här kommer en bild från mig! Tagen utanför mitt hus en eftermiddag innan åskan bröt ut..

Varför mina bilder är i miniformat beror på att jag ofta använder dem på mina hemsidor, och det var innan jag hade bredband. Då tog bilderna sån tid att ladda ner om dom var för "tunga", d v s stora, därför var jag tvungen att minska ner dem. Nöjd nu Broken..? *Morr morr* 
Tack, #19. Jag är själv väldigt förtjust i bilden.
#18 Kan nästan känna doften av pelargonen
#20 Vilka häftiga moln,Tuvan
#22 Tänk det tycker jag med.
jag är som tjuren Ferdinand….skulle kunna sitta under en korkek och bara lukta på blommor.
#22 Ja ,visst är dom. Jag kom ifrån stugan på kvällen och fick se dom märkliga molnen. Nästan som ett förebådande, och sedan brakade H***tet löst, blixt och dunder och telefonen var borta i en hel vecka!
Fiiiiiiiina bilder gott folk…..men nöjd är jag icke! Vill ha mååååååååånga fler….*L
#24 Jag gillar storm och åska.
Konstigt nog blir jag lugn av dem.
#26 Det gör jag oxå….och mysigast blir det att krypa ner under en filt ihop med gosig kille. Ligga där tillsammans och ………….mysa..
medans det dundrar,blixtar och stormar ute så det knakar i väggarna….härligt!
När jag var mindre gick jag ut och dansade i regn och åska.Inte så smart.
men blev inte träffad i alla fall.
Kontrar I-L´s åskbild m en som Guben tog förra sommaren på midsommarafton. Huset o balarna stör lite, gillar inte mänskliga inslag på bilder…om det inte är mina barn förstås!
Men visst är molnen tjusiga?! Kan också tala om att vår by nästan alltid ligger i ljuset medan mörkret drar förbi grannbyarna…det är nog för att vi är så himla trevliga här!
Å andra sidan är inte bonden så förtjust i torka… 
#30 Åhh vicken härligt somrig bild! :) Minns när jag var barn, på den tiden det växte smultron i varenda backe, då gick vi ut och plockade smutron, sedan åt vi dem med grädde - ingat socker behövdes för dom var så söta och goda i sig. 
#30 Det godaste bäret är nog smultron
#32 Absolut och därefter kommer björnbäret…mums!
Har en pallkrage full av vilda smultron som härstammar från några plantor jag tog vid ett ställe jag kom ihåg från min barndoms fisketurer m mamma o pappa. De växer *mkt* villigt o har även invaderat trädgårdslandet…blir till att rensa. Det räcker m alla jordärtskockor som villar iväg sig.
Smultronen är iaf det godaste man kan äta på denna jord! Speciellt dessa som är vilda, de köpta, förädlade, går inte att jämföra. Björnbär har jag inte smakat färska tyvärr. De frysta som jag har köpt har smakat surt o otäckt.
Såhär utom tävlan…såhär ser mitt smultronland ut lite mer på håll…
#34 AHA!!! Ett maskrosblad mitt i härligheten!
Plocka bort det genast!!!

#35 Sitter du med lupp och granskar bilderna Broken..? :)
#36 Nope…*skakar på huvvet* det bladet såg jag på bumsen…det lixom lyyyser om det. *S
#35 Maskrosor har också rätt att leva, Broken!
Jaja, jag brukar faktiskt rensa bort dem ur trädgårdslandet men på gräsmattan får de leva…el maskrosmattan rättare sagt. Vi bor på en åker så det är lögn att hålla ogräsfritt. Dessutom lockar de lysande blommorna dit pollinerare så ngn kan man gott lämna…så det så! 
#38 Bor också på en åker och här växer allt utom blommorna jag sätter själv. :) Det värsta är nog grobladen och våtarven, som sprider sig som en löpeld. Fast nu när vi har haft torka så länge så har dom lugnat ner sig. Ja ja, men det är ju ett nöje i sig att rensa också, för då har man en anledning att få vara utomhus! Inget "ont" som inte har nåt gott med sig! 
#40 Ser jättemysigt ut att få sitta där under "korkeken" och lukta på blommorna..
Är det en ek, eller..?
#41 Jag tror det,tog kameran till skogen idag.Jag satt på moppen faktiskt
när jag tog kortet,fick i alla fall lite frisk luft men ingen motion.
Oj så mysigt! Jag gillar de djupa gran- o tallskogarna här uppe, helt klart…det är ju hemma. Men det är så mysigt m alla lövträd o "naturliga" hagar m stenrösen o stora enar söderut…väldigt exotiskt!
Sverige är verkligen ett fantastiskt land! Med jämna mellanrum klagar man över att det är avlångt, för naturligtvis vill man ju till det ställe som ligger längst bort! Men tänk vilka variationer vi har!
#44 Ja, den är jättefin! En riktig sommarbild som andas avkoppling! 

#46 Åhh, va fint blodtopp! Där skulle man paddla…
Denna bäck gillar jag mitt inne i skogen, lång från all bebyggelse, att sitta och fiska eller bara njuta av naturen och tystnaden
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Ljuvliga liljekonvaljer i skogen vid sommarstugan
"Ingen är felfri"
Så vackra bilder ni har.. Jag sitter här och drömmer mig bort..
Åh…fiska! Gillar din bäck Mona! Här har vi ju älven men det är lite svår att fiska i från land där vi bor, branta nipor o är det mkt vatten finns det ingen strand att stå på. En större bäck m fisk i skulle vara perfekt! Då skulle flickorna lätt kunna fiska också o inte bara Sonen o jag.
Du har ett mysigt ställe I-L!
Tiia; *mmmm*! Med massor av *smööör*! Jag har aldrig lyckats se en kantarell av ngt slag ute i skogen! Iofs har vi mest tallhed o granskog runtom byn o de vill väl ha lite lövträd runtom?
#54 Är det "trattisar" Tiia..? Här uppe kommer dom först efter första frosten på hösten.. Inte vanliga gulingar då..? Jag har ett eget ställe där det växer kantareller, annars är dom ovanliga här på "Taigan" - ha ha., alltså barrskogsbältet, precis som du berättar MaMa vill dom ju ha lite lövskog.. Karl Johan däremot, finns det gott om, och i våras hittade jag några få murklor, men torkan gjorde att dom vände tillbaka ner i jorden igen…
Dina liljekonvaljer var underbara Mona! och vad blått vattnet i bäcken är, ser nästan ut som en målning! ;)
#40. Vilken rofylld bild. Kanonfin
#56 Ja,det är trattisar.Dom kommer först på hösten här i mellansverige också,i september -oktober brukar jag plocka dem.
Har man varit en dag i svampskogen,så när man ska sova och stänger ögonen,då ser man en massa svamp.Drömmer om dem också.
Ja,jag är helt tokig i skogen
Du är som en "nattälva" Tiia, klockan var efter två när du sitter och skriver inlägg som det vore ljusa dan!
Här sitter en annan tok, skogstok alltså. Idag tog jag hunden och gick ut på morronkulan, det doftade så härligt i skogen. Kom till en myr och jag hade bara joggingskorna på mig, och efter regnadet är den ganska blöt som bekant, men det struntade jag i för mitt på myren blommade hjortronblommorna! Måste bara dit och kolla! Blev dyblöt om fötterna förstås, men vad gör det, det fanns en massa fina blommor där dessutom, som doftade alldeles underbart! Nästan som det finns nån slags magi i skogen som gör att man dras längre o längre in i den…Vaknade till sans av åskmuller nerifrån byn, som gjorde att jag "landade" i verkligheten igen.. Datorn och modemet!!! 
#59 Hihi,idag är jag vaken på dagen.Ja,jag är annars en nattmänniska,kan bero på att jag är född sent på kvällen.
När man ser så fina skatter i skogen,glömmer man tid och rum.Blommorna är som finast när man inte plockar dem, att de bara får vara och se utsökta ut.
ibland kan man bara inte hålla sig,måste ha,måste ha,måååstte…..
#55 och #56 Denna bäck är så otrolig "blå" den är riktig lång och kallas Remmarbäcken, man kan fiska härlig men svårfångad bäcköring där, men visst är den mysig att sitta och filosofera bredbvid också, tyvärr gillar myggorna att man kommer på besök
men det får man försöka så ut med en stund i alla fall. Ja liljekonvaljerna är kortlivade men härliga
har aldrig sett så många som vid sommarstugan i Nänsjö/Lunde i Höga kusten, naturen är verkligen storslagen där i Höga kusten, rekomenderar verkligen alla en resa dit någon gång
man kan garanterat ta tjusiga bilder där.
"Ingen är felfri"

Vilken underbar bild 
"Ingen är felfri"
#62 Instämmer med föregående,en underbar bild.
#65 Vackert!

Åska är oerhört mäktigt och läckert… sedan kan man ju tycka att den inte behöver komma och hälsa på varje dag!!! 
Jag tycker också om åskan. En sådan stark kraft som är så farlig och så vacker. Vi lär nog få se en del av detta under hela midsommarhelgen, tyvärr.
#69 Jag hade valt vilken bild jag skulle välja att rösta på ,Broken…men nu är jag inte säker längre.Härlig bild
Här kommer mina bidrag.Bilderna är tagna i julas då jag hade fackelutställning i min trädgård.Hade tillverkat xxl ljustakar i form av änglar och djävlar.Sen köpte jag långa fackelljus och tände på när mörkret inföll.Blev en häftig installation som jag njöt av i full drag..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jättefina ljusstakar,Abbi.
#71 Vilken magisk bild abbi, ser såå fint ut och dina skålar är underbara! Du är såå duktig på allting - hur gör du..? ;)
Nu skall jag visa en bild jag tog idag i sommarstugan. Det är humlen som du kommer att få blommor av Broken… ligger jag bra till nu då..?
Din bild på dammen är helt underbar vännen!
#74 Jag vet inte
…Det bara blir..
Underbara bilder alla har!
Jag älskar att fota..Har hur mycke bilder som helst på min katt..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#74 Va?
Menar du att du ska SKICKA blommor av humlen till moi?
Fy fabian va du ligger bra till nu Tuvan..hahahah
Vilka underbara bilder alla har!
"Ingen är felfri"
#77 Ja men visst. Jag tar aldrig reda på den, och när den vissnat i höst så skräpar den bara ner. Så jag kan torka lite blommor och skicka ner till dig. Du ville väl ha tag i humle om jag inte minns fel? ;) Men om du gör te, så kom ihåg att humlete är otroligt beskt! Du får söta med massor av honung. :)
#79…Ja,det vill jag gärna..*L Te ska jag icke göra…..är ingen te drickare mer än ibland. Tack gotte Tuva…
#80 Ska du brygga öl..? 
#81 Nä….verkligen inte!!! Vet ej vad jag ska göra ännu…det kommer…*L
#84 Vilka söta kissar
#83 Den där bilden var otroligt fin Vntersaga! 
#86 Och jag har alltid varit svag för vatten korseett, speciellt forsande vatten. Vilken skön syn, så vackert! :) Har det regant mycket söderut i sommar? Våra bäckar och åar här uppe är nästan torrlagda, eller så är det kraftbolagen som har stängt dammluckorna…Jag nästan längtar efter regn, för nu börjar det bli torrt igen. 

Vatten är verkligen mäktigt!! Det både fascinerar och skrämmer mig. Men regn vill vi verkligen inte ha mer av här nu… vi har haft det tristaste väder man kan tänka sig nu i flera veckor… :(
#88 Och här har det regnat en gång efter snösmältningen! 
Nu har jag sparat ner alla bilder, och kommer att skapa en ny tråd där ni kan kolla in bilderna igen och samtidigt rösta på dem. Broken kan inte komma in på sitt bredband för tillfället så hon bad mig fixa till det, men hon är snart tillbaka! Hurra! :)