Gammal.
Jag var hos min mamma några dagar på semestern. Och en dag när jag satt ute så såg jag grannens björk. Den är lika gammal som hela området där dom bor = 40 år. Mina föräldrar flyttade in när jag var 6 år.
Men vilken ålderskris jag fick när jag såg vad stor den är och att den är yngre än mej. När jag skulle sova så låg jag och funderade på vad jag gjort under alla dessa år…..Fast jag har gjort en hel del. ;-)
Tack och lov så var krisen över när jag vaknade på morgonen.

Så där kan jag tänka också. Ibland kan jag få lite panik när jag tänker på alla år som bara har flugit iväg - fast man bevisligen har gjort en massa under tiden. Men det känns jämt som man har missat nåt i alla fall..
Jag tror att det är nåt som är typiskt mänskligt, för vi är dom enda varelserna som tänker i tid..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Här kommer en till som tänker så där. Alla barndomsminnen som väller över en och jag kan längta tillbaka nåt enormt. Ett underbart sätt att minnas tillbaka på,att besöka sina hemliga ställen. Igentligen skulle man ha pick-nick-korg med och ett stort block och penna…skriva ner allt som man minns. 
#1 - Vad fin och livfull björken var på bilden! Ser inte riktigt, men är det en sån där Ornäsbjörk - en med flikiga blad istället för de traditionella…? De brukar bli så där "luftiga"…
Ålder har ingen betydelse egentligen - varje ålder har sin egen charm. Så länge man lever och inte bara existerar…
Tur att dem inte hade en ek eller en Lind :-)
#5 En ek hade väl vatt fint…*L Blir Linden lika stor som en ek menar du?
#6 Jag älskar ekar…och jag tror att Linden blir gammal..hm…får nog fasiken googla nu…:-)
#6 Jo, eken blir typ 1500 år och Linden 1000 :-)
#8 Näää….e det sant? Hur stor är den inte då,eken efter 1500 år? Det hade jag velat se ett ex på…måste vara mäktigt.
#8 Ja, det e så coolt :-) Men tror tom att jag hört talas om nån ek som blev 2000 år!!!!!
Jag har ett foto, då jag sitter och kissar under en stooor ek då jag är 4 år…och den har knappt vuxit nåt känns det som….
#10 Knappt vuxit något på 40 år? Knepigt…är nog bara som du tycker,för den ser kanske lika stor ut idag för dej som när du va 4 år…*L
#11 joo, då man e 4 så är väl allt bauta!
#12 Absolut. Min pappa såg ut som en skyskrapa och han mätte nog inte mer än 1.80 *S
Finns det verkligen någon nu levande ek som är över tusen år? Den skulle jag vilja se…*L
#14 Den här "sparbankseken", som man hade som logga på den gamla goda tiden, när sparbanken var allas bank - hmmm, den skall visst vara den äldsta eken i vårt land. Bara det att jag tror att Gudrun, eller om det var Per - stormarna ni vet - tog den med sig..
Här uppe har vi inga ekar, annat än dom som är inplanterade med skott från södra Sverige. Å andra sidan så är bankloggan så ful nu för tiden, så vem bryr sig - gul, blå och röd..! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."