Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettfysio-zon-aromaterapi
Läst 1663 ggr
Ayena
0

Aj aj aj!

Jag har vaknat med en låsning i bröstryggen, eller en förlängd nackspärr om man säger så. Någon som har ett bra knep ??

Jag försöker göra lite uppmjukningsövningar. Detta har inträffat förut och jag vet det går över men just nu är det aj aj aj!

Kramar (aj) från Devona

Hoppfull
0

När jag får sådana riktig besvärlig låsningar så brukar jag faktiskt ta en värktablett och försöka lägga mig ner och låta musklerna slappna av.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ayena
0

Tack för tips. Jag har tagit värktablett och det känns något bättre nu. Ska försöka göra några försiktiga mjukövningar och sen ska jag försöka med avslappning. Och så ska jag ju inte sitta här vid datorn Glad

Tuva-Lena
0

#2 Nä just, ingen dator var det ja! Tror du att du klarar det? ;)Annars kan du väl be någon snäll vän eller bekant att massera bröstryggen lite. Massera mellan skulderbladen och upp mot nacken.. :) Gärna liet på överarmarnas baksida också. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ayena
0

Kunde ju inte vara ifrån datorn. Jag får nog söka akut hjälp i morgon om det inte bättrar sig. Förstår inte hur det kunde bli så här.

Brokenfether
0

Min väninna har drabbats av lätt diskbråck,ischias och ryggskott på en och samma gång för 3 dagar sedan. Hon har varit hos en kiropraktiker och hon kan endast va uppe 5 minuter åt gången sen får hon lägga sig igen och vila. vad rekomenderar ni för henne? Finns det något mer än värktabletter som kan hjälpa?

april4
0

#5 healing lindrar. Om det finns nån villig på ÖN som skulle vilja hjälpa henne

Brokenfether
0

#6 Åh,att jag inte tänkte på det…*L Jag tror jag ska försöka ge henne healing själv först,hon är lite skeptisk mot sånt där,men om jag gör det så kanske hon kan försöka ta det åt sig…Tack för tipset..*L

Tuva-Lena
0

Ja, healing är nog det enda rätta just nu, för har hon ett diskbråck, hur lätt det än är, så är det en skada på en disk, vilket orsakar ischiasen, och den i sin tur gör att hon spänner sig p g a smärtan, som då kan orsaka ett ryggskott. Någon medcinsk laser har du väl inte tillgänglig antar jag, annars tar den bort smärtan väldigt effektivt.

Gick ju en healingkurs nu i helgen så jag har det färskt i minnet. Lägg händerna på det ställe som smärtar mest, och sänd healing till det onda. Tänk dig att det är den universella kärleken som skall bota det onda samtidigt. Om det går? Ja det beror mycket på den som healar, men tron på att det skall hjälpa henne är det viktigaste. Lycka Till! :)

Brokenfether
0

#8 Tack Tuvan…ska se om jag kan hjälpa henne. Kram

april4
0

så lite så #7

Brokenfether
0

Finns det inte någon lättare övning hon kan göra för att inte bara ligga still och stelna till? det måste ju bara öka på smärtan tycker jag….eller ska diskbråck behandlas med vila?

Tuva-Lena
0

Dickbråck kan man ha latent, det är en skada på disken där ryggmärgskanalen "buktar ut" mot nervtrådarna som går in i kotkroppen - fruktansvärt smärtsamt vid akuta tillstånd, och då är det nog inte mycket man kan göra, annat än vila tills den värsta smärtan vill ge med sig - såvida man inte kan få smärtlindring av någon terapeut Smärtan är väldigt individuell också, beroende på hur stor skadan är och hur hög smärttröskel man har.

Jag tycker att du skall pröva healing om hon inte har råd att söka hjälp hos en terapeut. Passa samtidigt på att massera musklerna runt det smärtande området för att dom inte skall vara så spända och förvärra smärtan.

Brokenfether
0

OK! Men gör det inte ont på henne då om jag masserar på smärtstället?

Tuva-Lena
0

#13 Du skall massera runt omkring smärtområdet. ;) För att få igång cirkulationen om hon spänner sig, och få henne att kunna slappna av lite.. ;)

Brokenfether
0

#14 OK! ASG…jag sa till henne idag att hennes gubbe kunde ju göra det och att han skulle massera PÅ det onda försiktigt…hahaha…tror jag får ha hockyhjälm på skallen när jag berättar för henne att det var "runtomkring" det skulle va…Generad

Tuva-Lena
0

Ja, det är nog säkrast det, men va då, hon är väl liggandes så jag tror att du kan ta fajten utan hjälm.. Flört usch, nu var jag elak.. ;)

Brokenfether
0

#16 GS…Den tjejen har naglar långa som fattigåret,så hjälm med munskydd är vad som gäller…*S