Sommarvärmen...
har kommit till oss… så jag vill passa på att önska alla en skön fortsättning på sommaren och säga att jag tar lite internetledigt :) Efter en lång ensam vinter framför datorn är det äntligen sommar och ledighet :D
Vi ses lite senare!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja,den har äntligen kommit tillbaka och det är underbart. Passa på att njut du så hörs vi när du tröttnat på sol,bad och annat tråkigt…hahahah…skön sommar önskar jag oxå till alla här…Kramar /Broken
Du gör alldeles rätt Hoppis! Passa på att njuta av vämen, solen och famljelivet nu när du har alla möjligheter att göra nåt impulsivt och tokigt. Annat blir det när höstkvällarna kommer tillbaka, och vi sitter där som alvariefiskar igen framför skärmen. Ha ha! Ha det så härligt allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Det är sommar där jag bor oxå! Gött Gött 

…och jag håller mig inne då det är svalare där… ;o)
Tål inte den här värmen. Mår inte bra alls =(
#4 Mår inte heller bra när det är för varmt. Skyller på åldern…*L Jag föredrar att hålla mig i skogen,till havs eller som du,inomhus..
Samma här, mår bäst med en tempertur på 20 grader, precis som Inga-Lena. Den här värmen gör det tungt för mig att andas, eftersom jag har KOL i 2:a graden, näst svåraste. KOL är graderat från 1-3. Detta har jag mig själv att skylla, rökare som jag är, men nu blir det slut med det. V32 slutar jag röka. Tar tacksamt emot peppning.
Jag ska också sluta en gång till
Sist höll mitt rökstopp i bara 5 veckor
Kan vi göra det tesammans?
#7 Vilken styrka du har april! Önksar dig all lycka och styrka för att kunna sätta stopp för rökeländet!

#7 *håller alla tummar jag kan för att du ska fixa att ta dig ur röken*
Vet ni vad jag är glad för? Jo, det är att fler och fler människor i min omgivning, både på nätet och irl, vågar erkänna att de faktiskt inte gillar värmen. Förut var det aldrig nån som höll med mig, vilket nästan gav mig dåligt samvete för att jag alltid stannade inne när det var som varmast.
Numera struntar jag högaktligen i vad folk tycker om att man sitter inomhus, och helt plötsligt dyker det upp mängder med andra som gör likadant! *S*
#08. Vore jättebra om vi kunde sluta tillsammans och peppa varann.
#09, tack för det. Känner ingen styrka så, bara beslutsamhet, för nu har jag haft några månader på mig att vänja mig vid tanken på att sluta.
#10 Tack så mycket. Peppning ger styrka tror jag.
Kanske vi kunde starta en Sluta-röka-tråd tråd här, precis som på ÖN. Men vi försöker att affirmera tillsammans…eller nåt?
Du är en riktig idéspruta #12. Låter bra det där. Man kan aldrig bli för många som stöttar varann.
Jag röker och för mycket oxå….har velat sluta i många år och har endast lyckats vara rökfri i en vecka i stöten. Skulle jag ta mig det beslutet på allvar så hade jag varit själa glad över en sluta-röka-tråd med andra likasinnade,abstinens stinna människor som peppar och ger råd och stöd…toppen…*L

Hej igen allihop :)
Trist för er som inte gillar värmen, som tur är så är det en väldigt begränsad tid av året som är varm… majoriteten av tiden är det ju kallt och ruggigt istället :)
Själv är jag en soldyrkare av stora mått och älskar solens hetta på huden… men det är förstås lika viktigt att svalka sig däremellan. En iskall fräsch drink i solvärmen ger riktiga semesterkänslor för mig :)
Ha det gott alla!!
Ehh.. Är det varmt idag eller
Puh! Men ändå gött för det fläktar lite oxå :)
#16 Jag höll på att förgås under skogspromenaden här innan med hunden….fy f*n vad det är för varmt…*ööö* Han var så överhettad så jag tog in han i duschen och spola av han i kallt vatten…stackarn.
Ja hundar är ju väldigt känsliga för värmen, bra att han fick en kalldusch ;) Är glad att jag inte fått solsting idag :/
Ja, jag tog det lite lugnare idag jag också, och vi går förbi en sjö där voffen kan svalka sig som tur är. Sedan var han ute o simmade med mig i stugan också, och matte tyckte ju att han var sååå duktig! Ha ha.. visst är man larvig bland.. 
#19 När det gäller djuren så…japp. Kollofruktansvärt tramsig e jag med….pratar daddaspråk med dom…

Och idag väntar visst en ännu varmare dag… så det blir att uppsöka stranden där det fläktar skönt och finns vatten att svalka sig i :)
Vår vovve brukar vi spola med trädgårdsslangen… han som är sååå varm och egentligen älskar snön… man ser verkligen hur han lider i värmen.
Gillar icke denna hetta alls. Endast om jag är vid havet så dit ska jag idag. Tänk på att skydda huvet i hettan….hatt,keps eller schalett…solsting är icke att leka med.
Skön fortsatt sommar alla goa här! 8-) W
Precis inkommen efter en sista-kisset-promenad med hunden….gud så skönt det är ute nu. Skulle gärna sitta ute om jag bara hade en uteplats och dricka en god,kall smoothies…*L Såg en hoppande groda som styrde kosan ner mot ån för ett nattadopp,det hade jag oxå känt för,nattadopp men inte i min å…
Sov gott mina vänner…/Broken
Ytterligare en dag i hettans daller….Man ska inte klaga! Jo,det gör jag,för det är för varmt…lagom är bäst!
Trevlig dag önskar jag er alla…drick mycket…/B
Ytterligare en dag i en butik som håller 32 grader och har ingen luft.Jag beundrar alla kunder som orkar gå runt och shoppa..själv stjälper jag i mig vatten ,stoppar fötterna i en hink med iskallt vatten när jag sitter och jobbar samt har fläktarna blåser mig rakt i ansiktet där det går..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Gonatt mina vänner…sov gott i nattens någorlunda svalka. Vi hörs när vi vaknar igen…*L