Lindra huvudvärk
Jag skriver här å min systers vägnar… Hon har haft en hjärnblödning som det tog läkarna över 1 år att upptäcka (!), nu är det så att efter denna hjärnblödning så har hon fått extrem huvudvärk som kommer i attacker, värktabletter hjälper inte speciellt mycket så nu undrar jag om det finns något annat hon kan göra för att lindra denna huvudvärk?
Tack på förhand!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det jag upplevt är att kristaller kan ha en lindrande effekt,som att Ametist är bra för migrän och huvudvärk.

#1 tack =) Ska ametisten användas på nått speciellt sätt eller räcker det att hon har den med sig?
_**/Mvh Anne
#2 Jag brukar hålla den i handen och gnida på det ställe jag har ont.
Ha den nära kroppen,inte i handväskan eller så
Det finns också akupunkturpunkter som du kan göra akupressur på, alltså du trycker eller masserar försiktigt på vissa punkter på huvudet. Skall se om jag hittar länken om det…här har ag kopierat in texten..
Om du vet var kronchakrat sitter, så kan du använda punkten som sitter där. Den kallas för "governing point" och aktiverar alla meridianerna. Börja med den och tryck försiktigt i en minut. Du känner en fördjupning där den sitter.
Du har två punkter vid ögonbrynen, där dom slutar bredvid näsroten. Man kan känna små fördjupningar där punkterna sitter. Tryck på båda sidorna, men inte för hårt, och håll ca 1 minut.
Följer du en rak linje ifrån de här punkterna, upp mot hårfästet, så hittar du två punkter till där. Håll på dem ca 1 minut också.
Mellan andra och tredje tån och mitt i vecket, från stortån räknat, sitter en smärtlindringspunkt som heter Stomach 44. Använd den på båda fötterna och tryck där också i 1 minut ungefär. Den här punkten är effektiv vid just huvudvärk i kombination med andra punkter.
Hör av dig igen om du inte förstår riktigt.. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Undrar hur många som går runt med en huvudvärk som känns som migrän men igentligen kanske kommer från spända muskler i nacke/axlar? Sen kan det ju bli tvärtom oxå…*L
Bara en tanke. Hoppas din syster blir hjälpt i det snaraste Anne_N

Tack för all hjälp =) Jag ska skriva ut detta och ge till min syster =)
_**/Mvh Anne
#5 Har jag huvudvärk,så kommer den oftast från min nacke och axlar.
Massage har en bra verkan också på den.Massage och kristaller använder jag mig av,men skulle vara roligt att pröva nångång zonterapi.
Har masserat tummen nångång när jag haft ont också och det har släppt,men i zonterapi,trycker man väl mest.
Så jag kanske gjort fel,men ändå rätt när det släppt.hihi
#5 Du, jag skulle tro att det är merparten av alla migränfall, men man kallar de flesta tillstånd av huvudvärk för migrän. En skön massage över nacken, skuldrorna och i ansiktets muskler så tror jag att huvudvärken ger med sig så småningom, Framför allt så har många människor en förmåga att spänna käkmuskulaturen genom att dom biter ihop tänderna. Låt hakan hänga fritt gott folk så slipper ni ha ont i huvet, och lägg av med stressandet! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#8 Precis! Som min sjukgymnast sa en gång :- LÅT TUNGAN FÅ VILA RAKLÅNG I MUN! *L Hon va underbar den damen…