Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1376 ggr
ANNIA
0

Örter bildas till vad??

Är det nån här som vet vad dessa örter ombildas till i kroppen. Dom hör ju till det där chello jag köpt. Och skulle vara bra att veta vad dom blir för det verkar som det faktiskt gör nytta mot vallningarna och det efter bara en tablett. Visserligen blir jag fortfarande varm men flyter inte lika ofta som förut. Skulle jag inte skrivit för nu börjar det igen.Skrikandes

kinesisk kvanne/Angelica sinensis
rödklöver/trifolium pratense
maskros/Taraxacum officinalis
kamomill/Matricaria chamomilla
rölleka/Achillea millifolium

Tuva-Lena
0

Neej, jag har ingen aning. Först måste man nästan veta vad slags ämnen som ingår i växterna för att kunna räkna ut hur dom påverkar kroppen. Jag har ett litet Lexikon över olika växter, och det jag hittade var att just rölleka och kamomill var verksamt mot smärtsamma menstruationer och vid ägglossning plus rogivande, och maskros är vätskedrivande. Kinesisk kvanne hittar jag inte och rödklöver är bra vid hudproblem/sårläkande dessutom. Men som sagt växterna har så många egenskaper och passar vid så många olika tillstånd. Kanske om du googlar..? Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

ANNIA
0

Jag försökte igår men blev inte klokare för det. För oftast kom jag till nån sida som hade med chello att göra och det ger ingen info.

Så hoppades att kanske nån här vet vad det kan bli av dom, då i första hand om dom ombildas till östrogen. För det ska jag helst undvika. Och eftersom dom verkar vara effektiva så ökar min misstanke att det är nåt sånt.

Tuva-Lena
0

Oj oj, ja då är det inte bra förstås! Önskar att vi hade nån av gohäxorna med oss, men du kanske kan gå in på häxor.ifokus och höra med dom som är lite av experter..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

blodtopp
0

(Häxan dyker in här *S*) Prova att fråga BranDuir på HiF. Han är naturläkare och vet nog alldeles säkert =)

Brokenfether
0

Nu har jag pratat med den gode Branduir och han säger som så :

"Alla örterna har östrogenliknande effekt men ingen av dem OMBILDAS till östrogen….."

Hoppas det gav svar på era frågetecken..*L

ANNIA
0

Jo lite svar gav det, men ska gå in på häxor och fråga lite mera.

Tack för hänvisningen.

Brokenfether
0

#6 Gör det,dom är duktiga därinne på sånt..*L

stina63
0

Jag har en bok jag köpte i ljungby förra året om folkling läkarkonst på 1800 talet.

Där står att rölleka innehåller ämnen som är aptit och matsmältningsstumulerade, mild kramplösning, inflammations hämmande.

Rödklöver användes mot hosta

Kamomill är läkande inflammationshämmande, antiseptisk, lugnande mm

korseett
0

finns en bok som heter fytomedicin som är ett bra Lexikon. kan inhandlas hos crearome