Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 622 ggr
Hoppfull
0

Smått dåligt samvete

för att jag njuter så… :D

Min man (som han ju plötsligt är) och min yngsta (och mest krävande) har varit bortresta ett par dagar, dels för att göra något själva och dels för att lämna mig ifred. Jag njuter så sjukt mycket och saknar dem inte ett dugg ännu :) Det har varit såååå välbehövligt efter att ha spenderat dygnet runt utan en minuts ledig tid ihop med en åttaåring sedan i början av juni (skolavslutningen).

Just nu sitter jag ensam med schysst mat, superhög musik (Håkan Hellström) starköl och bara njuter av att få vara ifred, lite lätt påverkad av ölen… om två timmar är de hemma igen och jag älskar dem :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Brokenfether
0

Du ska INTE ha dåligt samvete alls Hoppis! Alla behöver vara ensamma för att komma ifatt sig själv. Du behöver inte sakna dom eller ens tänka på dom när du har fått denna behövliga ensamhet. Detta är din tid och den ska du utnyttja med att tänka på dej själv och ingen annan. Klart att du älskar dom och dom älskar dej…dåligt samvete,nej,nej,nej….*L Njuuuuuut!!

Bybo
0

Ja, nut på du!! Jag vet precis hur det är..har alltid mina 2 pojkar hos mig 12 å 13 år….:-)

Hoppfull
0

Tack gulle dig!!

Det är faktiskt ett av mina största problem… att jag aldrig får vara ifred… jag finns alltid där för alla och har ingen tillflykts för mig och mina tankar…

Hoppfull
0

Tack Bybo… ännu en mamma som fattar precis ;)

Cina-1
0

Jag håller med de andra -NJUT allt du orkar. Jag vet också hur det är för jag har alltid varit ensam med min son, som är 19 idag.

Hoppfull
0

Tack allihop… är det inte typiskt våra stereotypa könsroller att man som kvinna/mamma får dåligt samvete för att man njuter av att vara ensam :)

stina63
0

Men det är väl skönt att bara för vara. Men vi kvinnor får lätt dåligt samveta bara för att vi vill njuta lite själva. Men det ska vi ändra på,,
Men vi behöver dom där små eller stora micro stunderna så att vi kan ladda upp igen.

Kramis Till er alla//Tina

Tuva-Lena
0

Jag unnar dig som där stunderna Hoppis, bara du och "du" som sitter där och filosoferar. :) Nyladdade batterier nu då sonen och din man kommer tillbaka. Du får göra som en del tjejer på ÖN har blivit rådda, att inreda ett eget rum i huset där du kan dra dig tillbaka och bara få vara dig själv. Sätt en "Tillträde Förbjudet"-skylt på dörren bara, så att man accepterar din vilja att få ha en stund för dig själv. Inred rummet på ditt eget sätt, där din personlighet kommer fram, ditt eget rum där ingen kan komma och ställa krav på dig - för till saken hör, att du redan har talat om för familjen att när mamma går in i det rummet vill hon vara ensam en stund. Testa det Hoppsan, för du behöver få ladda batterierna många gånger under året! Kraam! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

Jättebra ide´! Gäller dock att ha ett extra rum då…*L Jag får antingen gå ut i skogen eller in i mitt sovrum,för jag har en tre rummare.

Hoppfull
0

Tack allihop! Jo det har varit sköna dagar :)

Tyvärr har vi inga lediga rum i vårt hus… vår yngsta har inte ens ett eget sovrum utan sover bakom en avbalkning i vårt sovrum… Vi jagar efter att hitta ett billigt litet torp eller dyl att hyra dit jag kan fly vid behov… men det är ganska knepigt att hitta!