Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 3164 ggr
Tuva-Lena
0

Personlig gåva..?

När man läser Annisangel's "orimliga rim", så förstår man att det är en gåva hon fått som kan utveckla en enda benbit till såna dimensioner! Skrattande

Har du också någon speciell gåva som du sitter inne med..? En del har ju väldigt bra sifferminne, bl a jag som alltid, och utan att jag tänker på det, registrerar bilnummer skyltarna. Min sambo brukar testa mig och säga ett namn, och då kan jag direkt säga vilket bilnummer den personen har. Jag fattar det inte själv, men så är det. Inget man har någon större användning av, men en ganska kul grej. Cool Berätta för oss i den här tråden om du har någon ovanlig gåva, eller specialitet du behärskar väldigt bra.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Soffe
0

Hmm.. Jag vet inte.. Men Bollsinne vet jag att jag har Glad Inte världsbästa, men tillräckligt bra för att vara bra Cool Sen har jag väldigt lätt för o leva mig in i allt möjligt, men vet inte om det är något speciellt med det..

april4
0

Jag har alltid haft ett sk fotominne. Glömmer aldrig den gången jag skulle göra om en skrivning i marknadsföring. Jag hade missat på 2 frågor. Sen kom skrivningen och det var samma frågor igen och då kom jag ihåg frågorna, hur dom såg ut. Jag klarade provet. Så har det varit när jag var yngre oxå + att jag har ett bra sifferminne och speciellt för telefonnummer.

Tuva-Lena
0

Bollsinne är alltid bra att ha Soffe! :) har du spelat fotboll eller fått använda dig av din gåva på nåt annat sätt..? Det att du känner av allt möjligt känslomässigt, har kanske med din mediala gåva att göra..? :)

#2 Ja såna gåvor är väldigt bra att kunna använda sig av när det verkligen gäller. Jag minns på mina prov i skolan - om det var nåt som var uppräknat som man skulle minnas - så gjorde jag alltid en ramsa av begynnelsebokstäverna. Den här t ex;

Olycklige Oskars Onda Tunna Tarm, Ack För Sista Gången Vreds Av Harm. Skrattande Och vad var det då? Jo, det var de tolv hjärnnerverna! Ha ha!

Soffe
0

Jaa du Inga-Lena.. Jag gillar få bollsporter, men de jag gillar är bordtennis och innebandy, vilket jag var duktig på i skolan.. Att jag har lätt för o leva mig in i allt möjligt har väl med min känslighet att göra Ja..

Brokenfether
0

Min personliga gåva är nog att jag är en allt-i-allo-person…kan lite av varje. Jag var duktig i friidrott och tävlade lite. Likaså ridning…tävlat där med och vunnit lite priser i hoppning. Teckna är en annan gåva jag fått. En ådra min yngsta son (10 år) har ärvt…han är en fena på att teckna. Allmänt är jag lättlärd på det praktiska planet, inte det tekniska eller teoretiska. När det kommer till djur,har jag en känslighet som dom uppfattar och jag får ganska lätt kontakt med även den skyggaste varelse…och det är pga mitt enorma tålamod. Är mjuk och lugn i sättet och kan sitta i timmar för att vänta på ett endaste litet framsteg till kontakt…hjärtat sväller när jag tillsist får känna dens nos i min hand…det är lycka det..*L

Tuva-Lena
0

#5 Gulleligen Broken! Önskar att jag hade haft ditt tålamod! Men det är på olika plan antagligen. Visst har jag tålamod, men att sitta timmar och vänta på ett litet framsteg, det är nog inget för mig, och antagligen är det väl därför som jag bara skogsrider också.. He he ;)

Annisangel
0

Wow, vilken häftig tråd Inga-Lena!! Verkligen bra idé!! Skrattande *klappar händerna*

Känner mig nu lite hedrad faktiskt…. *torkar i smyg en tår*

Vad duktiga ni är allihopa!!

Kramis på er!

Många Goa Kramar

Annisangel

miffo
0

Jag känner mig hemmablind på det området. Med lite eftertanke så har jag ett bra minne för detaljer och att jag ser detaljer som många inte lägger märke till. Så har jag ett bra minne för vad jag har läst vart.

Min starkaste personliga gåva är att jag är så envis, fast det brukar jag aldrig erkänna. Kallar det för stark egen vilja och att jag går min egen väg.

Bybo
0

Vet ej, alltiallo här med tror jag….

Tuva-Lena
0

Stark intution tror jag också att jag har begåvats med - både på gott och ont. Tänk att träffa en ny människa och man känner direkt att det här kommer inte att funka - fastän dom står där och är hur trevliga som helst. Skäms Man vill ju inte vara fördomsfull så man bortser gärna ifrån den där inre känslan av att; "ta avstånd". Senare visar det sig att min intuition var riktig..

Hur gör ni då? Obestämd

Soffe
0

#10 Känner igen det där.. Har oxå stark intuition, men lyssnar inte alltid på den :/ Jag känner direkt en annan människas energi och om jag kommer gilla eller inte osv.. Händer att jag får en känsla o så litar jag inte till den o så visar det sig att det va så, då får jag utsätta mig för det ändå för att jag inte lyssnade på mig själv från början.. Är inte bara såhär i verkliga livet, utan här på forumen oxå ;)

abbis
0

Tålamod…ja ni vet nog va jag menarGlad

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

FiaH
0

Detta var ju lite klurit, men en bra sak, för det är nog viktigt att lyfta fram det positiva och det vi är bra på.

Jag var och är kanske lite fortfarande en kanon duktig fotbollsmålvakt, om man får skryta lite,Skäms spelade med i skånelaget och var på elitlanslagsläger,  sommarproffs osv. Friidrott har jag oxå lite Medaljer ifrån. Men det som betyder något är att jag tror jag är bra på att "se" människor, och lyfta upp männisor, bra intuition.Skrattande

stina63
0

Ja jag är en allt i allo person,, som gillar att fixa det mesta. Det är bara de att jag är så nyfiken på allt och lär mig lite av varje.

Men som barn älskade jag att rita har ritat väldigt mycket men inte så mycket numera. Sen älskar jag att skriva också. Har skrivet en thriller som heter mardrömmen och mycket baserar på mina drömmar ända sen barnsben tills jag blev vuxen. En del övernaturligt inslag också.

Målar och tapetserar fixar och har mig inom det mesta. En allti allo Hustomte.

Jag är en vattuman ut i fingertopparna både i solen och i månen,, Och JAG KAN.. Och mycket är av ren envishet..att jag ska lära mig de och att bevisa andra som säger att jag inte kan…hehe.

[Hellas]
0

#3 Haha….Tuva…….Runt 12.30 - 13.00 idag började jag skriva ett inlägg i denna tråd för att tala om just min Intuitiva del som är stark, på gott och ont men av någon anledning tog jag bort det jag hade tänkt publicera……..

Du kan ju kolla vilken tid du själv publicerade det jag skulle ha skrivit!

Tuva-Lena
0

Ha ha Hellas, återigen har vi samarbetat på det intuitiva planet.. SkrattandeLite läbbigt nästan..Tyst

Tiia
0

Jag tycker inte att jag är jätteduktig på nåt utan mest halvdålig/halvbra på många saker istället

Intuitionen är ganska stark,men annars är jag en medel på mycket

april4
0

#17,  Du pratar om att du inte är duktig på nåt……..läs längre ner

Du är visst jätteduktig på många olika sätt. T ex du är bra på att lyssna och ta till dig saker och du hjälper både djur och människor. Sen har du en konstnärlig ådra, som du har visat prov på många ggr. Försök tro på dig själv, för det finns andra som gör när det gäller dig. KjamisSkrattande

Tuva-Lena
0

#17#18 Ni är så gulliga mot varandra, precis som man skall vara mot den man älskar. ;) Och det märks så tydligt hur sammansvetsade ni är! Kram till världens bästa bästis-systrar! Glad

Tiia
0

#19 Kram tillbaka,goa Tuvan

aprillus och jag är bästis-syskon,det stämmer.Hon peppar mig alltid,ifrågasätter aldrig,lyssnar och ger goda råd.Hon är för mig

april4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va goa ni är. Kramar tbx Tuvan. Tack syrran……….jag kan bara säga samma sak när det gäller dig.kramis

Tuva-Lena
0

Flowers And Hearts Va fint… blir riktigt rörd ja..

Tuva-Lena
0

#13 Måste få säga nåt till dig också Fia. Hur går det att vara fotbollsmålvakt, samtidigt som man är healer..? Det kan ju vara riktigt tuffa tag i en fotbollsmatch. Kan du tackla en motståndare utan att få dåligt samvete då..? Tyst

april4
0

Vi har en otrolig stark sammanhållning i vår familj. Vi backar alltid upp varann om vi bara kan och orkar. Det känns himla tryggt och man känner sig aldrig ensam.

Tuva-Lena
0

#24 Det låter så fint april. Jag önskar att jag hade någon närstående också, som jag kunde få luta mig emot ibland. Min bror och jag hade en fin kontakt förr, men sedan han flyttade söderut så tappade vi bort varandra, och idag lever vi i så skilda världar. Du må tro att jag saknar honom! Gråter

Tiia
0

#25 Avstånd gör ju oftast så att man inte kan hålla samma kontakt som innan.Vi kan vara dina cybersyskon,skulle inte alls ha nåt emot att vara din syster,du goa

april4
0

#25 Förstår dig verkligen. Du kan få luta dig mot oss om du vill både i glädje och sorg. Om nånting är jobbigt och du inte vill ta det på forumet, så går det bra att skicka PM. Ett förtroende är ett förtroende och det är heligt. Vi finns här. Kram

april4
0

Nu säger jag natti, natti. Tvättdags tidigt.

Tiia
0

#28 Vi har prickat in samma dag.Jag och gubben ska också tvätta

Tuva-Lena
0

#26 #27 Tack! Va ni är snälla o goa! Jag önskar verkligen att vi kan träffas nåt framöver, alla vi smågalna tanter som sitter här och delar med oss av livets vedermödor och glädjeämnen! Och hittills är det glädjen som vi fokuserar på, nåt som sitter så gott i hjärteroten! :)

Kram till er! Glad

Bybo
0

#17 Åh, du beskriver mig perfekt :-)

#23  Idag senast fick jag höra av "gamla"  fotbollskamrater, att Pia minsann, nästan bad ´motståndarnas målvakt om ursäkt om jag nätade hahah Och så sa dem att jag bad mina motstådare om ursäkt då jag "mejat" ner dem…*S* Det sista tror jag dem har drömt om hahaha…MEN, jag var nästan alltid sams med dem jag skulle markera och även dem i motståndarlaget som var lagledare och linjemän ´hahaha…Vet att mina lagisar tyckte jag var mesig, fast jag var fysiskt hård på plan hahahaha…

FiaH
0

#23 Hahaha, neej. På planen är jag nog riktigt hård, just vid match, men utanför är jag som en teddybjörn.. Just nu är det bara healingen som gäller, har lagt fotbollen lite till sidan. ( Men förr tacklade jag utan att få dåligt samveteFlörtså är ju spelet) Idag är jag lite mjukare. Kram

Soffe
0

Jag har inte heller någon cybersyster o jag är oxå Go Skrattande Kram på er!

april4
0

#33 du får vara våran cyberyster om du vill………….vi kanske kan bli en hel släkt till slut, vad säger ni om det!!!Skrattande

ANNIA
0

Vet inte om jag ska kalla det gåva eller förbannelse. Men jag kan "kliva i andras skor" och sätta mig in hur dom resonerar i vissa lägen. Så ibland kan jag argumenta lika bra för olika sidor.

Sen har jag ganska bra minne gäller i stort sett vad som helst.

Har också lite av intuition. Att första gången jag träffar en person som jag kommer ha någon sorts relation till så får jag en känsla bak i ryggen om jag inte kommer kunna lita på den. Är det en som jag bara som hastigast träffar så märker jag inget. Fast det gäller bara IRL har inte märkt av den när det gäller nätet.

Soffe
0

#34 Hihi :) Ja mer o mer verkar vi bli som en familj här och det blir ju en trevlig o fin gemenskap då :)

april4
0

Håller med#36. SkrattandeNär man trivs med en sajt, folket……..ja då är det kul och jag har märkt att man blir lite smått beroende. Nån av er som märkt det oxå?

Soffe
0

Jo när det är den här nivån på aktivitet, så blir man beroende :)

Tuva-Lena
0

#23 Kanske bäst det… he he, jag tycker att det ser väldigt tufft ut tidvis med fotboll, och ofta ger man ju motståndarna ett tjuvnyp när ingen tittar. Men Fia står där med korslagda fingrar och säger: Jaaag???!!! Förvånad Näääe, det var inte jag..!!  Flört Så jag kan förstå att det blir "enklare" att lägga skorna på hyllan om du arbetar som healer. Ha ha! Flört

#35 Precis det där jag menar ANNIA, att ibland kan man känna av saker som man inte vill kännas vid när man möter en person för första gången - för man vill inte vara fördomsfull..Skäms

#36 Håller med Soffe, och släkten är ju värst! Skrattande fast det fina med den här släkten är att vi har valt den helt o hållet själva, och då kan det ju inte bli fel, eller hur..? Jag håller med dig vännen, bättre familj kan man inte få! Flört

FiaH
0

#39 Hahaha ja det stämmer såå braTungan ute

ANNIA
0

#39 Inga-Lena ja det har hänt att jag fått sån där känsla att jag inte kan lita på personen men sen kan det gått flera år och inget knas har hänt och jag trott att känslan varit fel. Men sen rätt var det är måååååånga år efter första träffen så sviker den.

Jag brukar göra så att får jag en sån känsla så ger jag inte en sån person 100% förtroende, just in case.