Tack för förtoendet,
Det är jättroligt att ni skriver och frågar om naturmedicinska behandlingar, men snälla, jag varken kan eller får ställa diagnos eller ordinera behandling utan att först ha träffat er och gjort en grundlig undersökning! Det vore i allra högsta grad oetiskt och regelvidrigt!
Däremot så skall jag gärna hänvisa tlll Naturläkare/terapeut i närheten av er!
Detta skrives på förekommen anledning och för att en skribent blev väldigt sur då jag inte ordinerade något utan bara gav allmänna råd!
MVH
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
GodMorgon BD! 
Det är bra att du talar om detta, och jag får verkligen hoppas att alla respekterar vad som sägs. Naturligtvis kan man inte begära en diagnos över nätet,så ej heller genom telefon. Örternas betydelse i medicinskt syfte,det är det man kan fråga om.
Ser framemot din samverkan här hos oss BD…Tack! 
/Broken
Oj, nu känner jag mig lite oetisk här.. Meningen med din medverkan på forumet var inte att du skulle bli överhopad med pm! Som Broken säger så är alltså syftet att man kan ställa allmänna frågor till dig under onsdagkvällarna - dels för att hålla sajten igång där alla medlemmar kan få ta del av svaren, men också för att du har både arbete och en egen sajt att sköta!
Ber om ursäkt BranDuir, jag vill inte att du skall bli utnyttjad för kostnadsfria konsultationer.. Det är med stor tacksamhet vi ser fram emot din medverkan!
Kram!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Inte ska du be om ursäkt Inga Lena!…jag svarar gärna på frågor i den mån jag kan, men därifrån till attt konsultera online är steget mycket långt….denna person som ble sur för att jag inte gjorde det, förstod inte att jag bara ställer diagnos och ger ordinationer IRL…det handlar om patientsäkerhet, etik o moral…..absolut inte om pengar, det är väldigt ofta jag utför gratiskonsultationer, då jag anser god hälsa vara en mänsklig rättighet inte något förbehållet ekonomiskt välmående!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Men hur kan man bli sur över en sån grej. För ingen människa kan ju ställa diagnos genom att bara läsa nåt som är skrivet. Utan det måste ju till ett möte så att man får träffa personen för annars kan det ju bli helt galet.
Jag för min del är bara glad att det finns kunniga personer här på iFokus som eventuellt kan ge svar (då generellt) om örter.
#4 Jag säger detsamma och är mäkta förvånad att nån kan bete´sig så fult! Nåväl, nu hoppas vi på intressanta frågor till den gode BD, som är så vänlig att ställa upp.
Oljan är gjuten på vattnet…/Broken
Nu står det still i Tiias hjärna,jag som skulle fråga…hihi…får väl ta och tänka till lite.
Jag är jätteglad för att det finns expertis här.
#4 fattar inte heller att man blir sur
Någon som har sett till "farbror Bran.." 
#7 Nope….ingen druid i sikte..*L En ide´kanske hade varit att göra en "farbror Bran" tråd som folk skriver sina frågor i fram till onsdagen…sen kan farbror Bran komma in och läsa och svara i den mån han har tid,ork och lust…blir inte det enklast Tuvan…och vad säger farbror Bran om det? *L
#8 Utomordentligt bra idé! Kör hårt Broken, fast nu är det kanske lite sent .. Sånt här ska nog mogna lite.. ;)
Jupp,det ska ju det…men det måste ju komma igång på något sätt…det fixar sig nog…*L
Vi kan skapa en tråd nu, vi gör det tycker jag. En del kommer ju in sent, och Bran kan svara är han får tid, eller hur..? Ska du eller jag..? ;)
#11 Tror det blir bäst så och enklast för herr Druid oxå…*L Du får gärna göra den tråden min goa lilla vän…*L