Healing i låst tråd?
Vad säger ni, skall vi köra healingen i en låst tråd, eller..? jag menar kommentarer och annat som kommer upp. Dessutom kan healing-objektet berätta mer ingående om vad det rör sig om..? ge mer detaljerad information s a s..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Kommentarer om vad? Det kan ju va bra att köra det i en låst tråd eftersom det kan va så pass känsligt o privat att skriva det rätt ut i forumet om varför man behöver o vill ha healing.. Så det är väl ett bra förslag..
Jättebra förslag,för jag har känslan av att det finns de som inte tror att man kan se det man ser,då skulle det vara bättre med låst tråd.
Jag håller med! Det känns "friare" att säga det man känner också tycker jag, och sedan kan vi kanske få en mer uttömmande feed back, när den som får healing fritt kan berätta vad den upplever. Då kör vi på det, men vi väntar och ser vad de andra tycker.. ;)
OK! Men hur gör vi då Tuvan….ska vi ha EN öppen SOS tråd som man endast får anmäla sig i? INTE skriva en massa komentarer och dyl,utan vi förnyar endast datumet,vecka efter vecka i den tråden och dom som behöver healing skriver ett PM om varför till Inga-Lena eller mig,så avgör vi 2 vem som behöver det bäst. Endast sitt namn i tråden alltså och pm till oss om varför. Sen gör vi en låst Healingtråd som vi berättar i ang healingen efteråt och personen det gäller skriver sitt. Känns rörigt detta,men vad sägs om det då?
nu ska jag natta mig själv,natti tjejer
#5 Natti Tiia…söta drömmar,ses imorgon..ingen aning…*L Kram
#4 Ja, det tycker jag är ett bra förslag. Der blev lite rörigt i den andra tråden också, så att ha en egen tråd för själva healingen vore kanon. Känns nog tryggare också för dem som får healing.. :)
Glömde!
Natti Tiia-gumman! ;)
Jag tycker också det är bättre med en healingtråd som är låst - det var en av de fördelar vi hade på vårt forum när vi skickade healing till alla som behövde! Där kunde alla som behövde få healing samtidigt - eftersom vi satta upp alla namnen på en lista och så skickade vi healing till alla på listan… samtidigt!
Det kunde göras här också, så blir det inte bara en som får healing varje gång. Det är inte svårare än att skicka till en person - vilket gör det enklare för er som ska välja ut vem som ska få healingen idag… :-)
Kram Rickard
#8 Då måste du förklara hur man gör för att skicka till flera samtidigt,för det begriper inte jag? Vet att vi gjorde så på ÖN,men inte katten kunde jag komma ihåg alla namn som skrevs upp. Tycker det är mysigt med just detta att vi konsentrerar oss på endast en i taget,den åfr all vår kraft och det är roligare att prata om det efteråt. Risken finns oxå att det är fler som bara vill "utnyttja" oss då,när listan kan göras lång på behövande. Att man kan ge till max 2 samtidigt är ok för mig,men inte ett helt gäng. Vad tycker ni andra här?
Kram Rickard…din tanke är nog god,men funkar inte för mig.
#8 Jag tycker att det är ett bra förslag, och ikväll körde vi healingen i en låst tråd. Men att skicka till flera samtidigt, är inte det att "rationalisera" lite..? Vi gjorde så på ÖN ifjol, och jag anmälde mig några gånger men upplevde inte nåt särskilt. Därför så ville vi testa att skicka till en i taget, plus då att vi inte är några healingproffs direkt.. ;) Jag inbillar mig att healingen blir mer verkningsfull om man koncentrerar sig på en person i taget. Tänk t ex, om alla aktiva på AB anmäler sig till healing, samtidigt som vi endast är samma personer som skall skicka healing..? Hur blir det då..? 
#9, #10 - Bra att ni vädrar era tankar om detta 
Vi gjorde så på vårt forum och responsen lät inte vänta på sig - det var många som verkligen kände energin som vi förmedlade och även jag själv när jag var i behov av healing. Vet inte varför det inte blev så på ÖN, det kan bero på så många olika saker.
Att det är en rationalisering håller jag med om i teorin - men jag tycker det viktigaste är att då många kunde få healing som verkligen behövde det!
Tänk t ex, om alla aktiva på AB anmäler sig till healing, samtidigt som vi endast är samma personer som skall skicka healing..? Hur blir det då..?
Enkelt Inga-Lena - det blir ju healing till alla som kommer från alla :-) I princip är det att ge sig själv healing, bara det att det blir kollektivt och därmed mångdubbelt starkare! Så har jag också gjort i en grupp jag var med i - och där vi bland annat lyckades få ett par att bli föräldrar (det var deras önskan när vi skickade healing till dem)!
Då måste du förklara hur man gör för att skicka till flera samtidigt,för det begriper inte jag?
Enkelt även detta Broken - man skriver upp namnen efter varandra i den låsta tråden och så tittar man på namnen när man förmedlar healingen. Eller också skriver man ut namnlistan på sin skrivare och gör samma sak. "Nu skickar jag healing till… X… Y… Z…" osv. Låter enkelt - är enkelt :-)
Men det här är bara mina idéer - om det inte känns bra för er ska ni självklart inte göra så här!
Det enda som blir svårt att göra om man skickar till många är att berätta vad man upplevt och koppla ihop det till en särskild person. Då går det bara med en person i taget!
Kram Rickard
Vädra tankar är bra det Rickard…
När jag ger healing,sitter jag inte vid datorn. Jag ligger i min säng och blundar…söker och känner in…det kan jag omöjligt göra framför datorn eller med ett papper framför ögonen,så erfaren är jag inte..*L En vacker dag kanske..*S Du är en vänlig man som vill ge ut mycket till många samtidigt,det förstår jag och många är i behov av healing…dock önskar jag att vi fortsätter här på AB som vi börjat med…när vi är mer rutinerade kan vi ta 2 samtidigt…Kram
#12 - Då förstår jag Broken 
Vi har alla våra vanor som vi självklart ska bejaka så länge vi trivs med dem! Jag började också med att sända till bara en person i taget - men lärde mig så småningom att det gick bra att skicka till fler :-)
En dag lärde jag mig till och med en ny sak som gjorde detta ännu enklare - men det berättar jag om lite längre fram i tiden… 
Kram Rickard
Jag har skickat åt flera personer samtidigt tidigare,var in på ÖN och skickade också….men jag måste nog säga att det känns bättre såhär som vi har det nu.
Kan inte förklara varför ,men det känns bättre…
#14 Ja, jag lutar också åt ditt resonemang Tiia, de känns bättre att koncentrera sig på en person åt gången. Dessutom så tror jag att den personen känner sig mer "omhändertagen", när vi är så många som endast ägnar åt oss den samtidigt. Känslan för den personen måste vara otroligt skön: "Tänk att få vara i centrum för allas omtanke"!
Men vi är bara i starten ännu, så vi kan säkert utveckla våra healingkvällar allt eftersom!
Tack Richard för dina synpunkter! Morgonkram! 

En liten tanke från en som inte ens kan skicka healing… men jag gissar att det inne på ÖN finns ett ganska stort antal medlemmar som är vana healare, det kan ju göra energierna starkare.
Här inne är de inte så många i antal som deltar och inte så många som är vana/utbildade healare. Kanske är jag helt ute och cyklar nu och i så fall ber jag så mycket om ursäkt, det var en tanke bara.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#16 Nä då, du är inte ute och cyklar Hoppis! :) Vi är inte så många som skickar healing och dessutom är det nog bara Tiia som är riktigt duktig på det. Hennes energier förstärks säkert genom oss andra, men jag vet inte hur resultatet skulle bli om hon inte var med..?
Jag vet inte heller hur det fungerar om dem man skickar till inte är riktigt mottagliga. PÅ ÖN fick jag känslan att många anmälde sig men var inte riktigt inställd på det när det väl var dags. Det krävs väl av den som tar emot också, att dom verkligen tar sig tid att "ta emot" healingen..?
#17 Håller med dig Tuvan…Tiia är mycket duktig! Vi andra kan nog få iväg en och annan stråle oxå,men det är Tiia som är starkast med sin healing…än så länge…*L Vi andra blir bara bättre och bättre ju mer vi övar…Kram
#18 Så tror jag också, och vi andra blir bara mer peppade när vi ser vilka "under" vi åstadkommer.. Hi hi.. ;)
Tror inte att det finns någon som är starkast i healing här, utan alla kan ge stark healing beroende på omständigheter m.m ;) Jag har skickat till högst 2 personer och det är mina healinglärare.. Dem upplevde det starkt och det kändes bra att få höra :) Healingen blir ju mer kraftfull oxå när man är fler som skickar, fantastiskt bra :)
#20 Jättebra skrivet,instämmer med dig,Soffe
#17,#18 Vi har lika stark healing,
det känner jag 100%
Jag tror inte det har att göra med om man är utbildad eller ej,vana eller ovana,har du omtanken om den du healar i fokus och vill hjälpa,då blir healingen stark.
Så tror jag,tjejer,ni har massor med power.
Jag kan hoppa över nästa gång(till Clary-vännen vill jag ge)men nästa,så får ni själv se att ni klarar er galant,men är vi fler,så blir det automatiskt starkare,
mycket också för att vi samhealar så bra tillsammans.Ni har underbara energier och ska vara stolta för varje gång.
men om jag känner mig sjuk,ger jag inte gärna healing,mycket pga att jag inte känner mig stark och inte kanske klarar av att ha den som får healing i fokus.
Tack för att ni tror på mig,jag tror på er
Tycker det verkar mycket bra med en låst tråd för healingen där mottagaren tryggt kan berätta o så även vi som ger healing… :)
Hej alla trevliga människor. Funderar återigen på den låsta tråden.
HUr är det. Om jag skriver i en låst tråd. Kan jag då söka efter det via någon sökfunktion.
Ta tex mitt fokusnamn Signemo. Om jag söker på det kommer även det jag ev. skulle skriva i en låst tråd att komma fram.
Var rädda om varandra
#23 Klart intressant frågeställning! Jag oxå nyfiken?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jag sätter en kopia på support. Det kan de säkert där
Var rädda om varandra
signemo det kan du enkelt kolla själv på google. gå på avancerad sökning. skriv dit ditt nick signemo, sen i rutan under där det står exakt fras skriver du dit ett ord, tex iFokus, då dyker det upp ett antal träffar. I exakta frasen kan du tex ange namnet på en låst tråd du har skrivit i så ser du om den dyker upp.

Jag är så nyfiken på hur de som fått distanshealing har upplevt den. Jag har aldrig fått healing och är sååå nyfiken. Lite kan ni väl berätta? 
#27 Det kan va olika vad man upplever från gång till gång, men ex. jag kan känna ett lugn, kärleksfullt, varmt osv..

# 28 dDet låter underbart! När jag får råd så ska jag gå bara för att jag är så nyfiken. 
#30 Ja gör det! :) Eller gå in på healing.ifokus och skriv upp dig där, så får du healing på distans nästa torsdag :)

#32 Men jag är inte behov av healing, det känns som om jag tar någon annans plats då.
Fast lite nere är jag ju….p.g.a. ekonomin. Men det fins andra som har det värre….
#33 Jo men healingen är till för alla där :) Du tar inte någons plats!

#34 Ok. kanske ska skriva upp mej då…om jag är ledig vill säga. Jag jobbar ju mycket kväll.
Okej.. Bara så du vet finns möjligheten :)