Ansikts Yoga
Tittade precis på ett program på tv som visade Ansiktsyoga…träna dina ansiktsmuskler för fastare skinn. Ansiktet har massor med muskler och tränar man inte dom blir dom slappa,så för att ge sig själv en ansiktslyftning på ett naturligt sätt…gör grimaser i alla dess former…*L Satt och grimaserade med i programmet och det kändes minsann vill jag lova…*S Man gör olika ljud och sträcker på halsen…resultatet visar sig efter några veckor…
Vad tror ni om detta folks?…/Broken

låter mycket intressant
Kan inte säga så mycket om övningarna så sätt och dess verkan för ansiktets olika zoner..men det dom visade var bla….1 sträck på halsen och titta uppåt samtidigt som du säger Oooooo…med kraft alltså. 2 Forma munnen som när du ska pussas och gör överdrivna pussrörelser med munnen…ljudligt oxå..*L 3 Gapa stort och räck ut hela tungan och säg ääähh…utdraget… 4 Använd dig av bokstäverna E och I…säg dom tydligt. 5 Dra in luft genom näsan och blås ut den i ömsom i ena kinden och ömsom den andra kinden…växla alltså mellan kinderna…blås upp kinden som en ballong…
det är vad jag kan bidra med just nu..öva på gott folk..*L /Broken

Coolt, den yoga jag gör innehåller faktiskt en hel del sådant :) Bl.a. en övning som heter lejonet (tror jag) där en del är att man ska stå på alla fyra, svanka med ryggen och titta mot ögonbrynsbågen (in mot ögat), sträcka tungan så långt ut man kan och säga ääää med så mycket kraft från magen som möjligt :) sedan innehåller den ett moment till.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#4 Just det…den övningen kalla dom för Lejonet..*L Fast dom satt ner just då…men du är på rätt spår..*L kul
En annan övning kom jag ihåg nu …..öppna munnen och dra med tungspetsen över överläppen…fram o tillbaka ett flertal ggr…kanske inte bör göras bland folk då det kanske lockar till oanade konsekvenser..hahahaha…

#5 den här står man på alla fyra och ömsom svankar ömsom kutar med ryggen :)
Hahaha, ja den övningen #6 kanske man ska göra framför datorn… ensam… :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#7 Precis…eller när man står och diskar….kanske blir en ovana som man inte kan sluta med…..jösses…haha
Lejonövningen kan man ju känna efter själv om man pallar kröka rygg eller bara vill räcka tungan…ansiktet får sin massage ändå ju..*L
det här är toppen för ansiktsmusklerna!
#9 Ja…jag tror faktiskt att det är det..*L Har aldrig hört någon som pratat om yoga för ansiktet förr så detta var rena turen att den kanalen var på just då och att jag satte mig ner…sen var jag bara tvungen att dela med mig här ju..*S Vi kanske blir tio år yngre i fejset efter detta..*L
inte som yoga men som ansiktsgymnastik, för det är på samma sätt man jobbar med musklerna.
#11 Att dom kalla det ansiktsyoga kanske beror på att dom sitter i yoga ställning och blundar mellan varven…det ingår nog yoga i det hela oxå,men just grimaserna är ju ansiktsmassage…*L
…och så utstöter konstiga ljud aaaoooouuuååååeeeeeiiiyyäääööö *hihi*
#13 Jo..nog förde om oväsen alltid..*L

verkar vara en yoga för känslorna också, kunde inte låta bli och köra lite efter era beskrivningar. Katterna mina tittade lite konstigt på mig, men det var jätte härligt.