Örtkurs med Wargmåne?
Vi har ju fått ett riktigt flyt här på sajten med våra tinkturer, växtoljor och andra smått galna häxblandningar, så vad säger ni om att lära er lite mer kring växternas läkande förmåga?
Jag har kontaktat Wargmåne på häxor.ifokus och frågat henne om hon kan tänka sig att hålla en liten kurs med oss här på AB. Det blir grundläggande kunskaper kring örter hon kommer att dela med sig av; hur man bereder växterna, när man skall plocka dem och vad dom är bra för m m.. Än så länge funderar hon på hur hon skall lägga upp kursen, så det jag nämner här är bara en del av det som ingår. Med den här tråden vill jag bara undersöka intresset bland er, för min förhoppnig är att vi skall kunna hålla kursen nu under hösten. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Det skulle vara jätte trevligt att vara med, men hur intensivt kommer hon att köra? Har mycke att stå i nu i höst så jag vet om jag kan säga ja eller inte
Åh Wargmåne! Gohäxan .. henne saknar jag, hoppas hoppas!
Kram//W
Det blir nog mest på nöjesnivå hon kör, inget allvarligt alls, och sedan bestämmer man själv hur mycket möda man tycker sig vilja lägga ned, eller hur mycket tid man tycker sig ha. Kursen är mest till för att vi skall ha roligt här på forumet. Sedan kan vi förena nytta med nöje dessutom! 
#2 Ja, jag tycker också om henne, den goa månhäxan! Men alla häxor verkar ha samma egenskaper vad jag kan se…Waara är inte dum hon heller, så kram på dig gohäxa nummer två! 
Jag kan tänka mig att vara med om det inte kostar för mkt.. Tycker det är intressant med örter, men får se.. Annars finns det ju böcker att läsa..
Jorå det är det :) Titta Broken blir ju själv grön av växtoljan 

Ja va kul, då kan du räkna med mig. Att lära sig tillsammans är kul.
Bara Broken inte blir Hulken
Ja, min olja börjar skifta i gönt också nu, men jag har ju lagt i så många andra växter än vad hon gjorde. Sedan hade jag fryst växterna innan, så jag tror inte att jag behöver ha dem i oljan lika länge. KOnstigt att den inte härsknar när man lägger växterna i, och sedan skall allting stå i ett solfönster - blir ju riktigt varmt där.. 
Jag har ganska mycket att stå i nu i höst,återgår till mitt arbete snart efter en tids bortavaro
få se lite längre fram,det intresserar mig nog i alla fall
Jag är absolut intresserad av denna kurs…Wargmåne är otorligt insatt och erfaren i detta ämne och hon förklarar så roligt,bra och man känner trygghet i hennes hopkok.
Ja, mån tro ni är nyfikna på hur grön Broken ska bli…
..snart är det dax att prova oljan…den har stått i en månad den 20 augusti. Jag använde både frysta och färska blad Tuvan…och när rapsoljan tog slut så hällde jag i pyttelite olivolja oxå…*L
#11 Du kan väl fotta o visa sen hur du ser ut Broken 

En bild på olja oxå, snälla
#12 Måntro va…hahahaha….
#13 Oljan kan jag fotografera….men fejset..nope,då får man inget vettigt ord ur er sen…
#14 Hihihi.. Skojar bara med dig ;)
#11 Ja,.. en bild på oljan.. o din gröna nuna..? *S* Vad har du gjort,.. recept.. det har jag missat?
Kramen! #4 .. oj,.. tack smälte… Kram tebax
#15 Jodå…förstår det..*S Det e OK..
#16 Jag har ,på Tuvans inrådan lagt groblad i rapsolja, för att få en,enligt henne då…UNDERBAR olja att tvätta ansiktet med på kvällen…du vet ta bort smink o dyl…jag använder alltid bara tvål och vatten,men detta skulle vara något UNDERBART…hahahaha…oljan är tjusigt mörkgrön ochjag har ingen aning om den färgar av sig i ansiktet…*S
#17 Gött att det är OK :) Här skojar vi väl på blodigaste allvar eller *S*
#18 Javisst…när vi skojar så gör vi det med livet som insats…hahaha
#17 Fast då ska du veta att jag frågade Wargmåne innan jag använde dig som testobjekt, och nu ska jag snart testa själv också..
He he.. ;)
#19 Å Jisses! Det låter föör bra 
#20 Men du fråga aldrig om den färga av sig….och hon nämnde kanske inte hur grön den blir..*S Ja,ja..det blir nog bra..så länge man inte ser ut som en zombi så får det väl gå…*L
Aha! Låter nyttigt o bra.. Groblad är ju allmänt läkande o rapsoljan full med nyttiga ämnen, .. kanske ska vispa ihop lite .. ;)
*Och du groblad, örters moder, öppnad mot öster inuti mäktig.
Över dej knarrade kärror, över dej red drottningar.
Över dej klagade brudar, över dej fnyste oxar.
Alla dem stod du dej emot och värjde dej emot.
Så skall du motstå etter och flogvärk… och det onda som far genom landet.*
#23 Oj,…vilka dikter Waara…av denna ogräsliknande växt…*L
Har försökt hitta Daggkåpa,men jag har inte lyckats…var växer den rackarn?
#24 Den växer ofta där det är lite skuggigt, behöver lite mer fukt för att trivas. Kan plocka lite och skicka med humlen som nu börjar blomma så mått uppe i stugan.. kanske skall torka allting först så blir portot billigare..? ;)

Det låter jättekul! Hänger gärna på!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
#25 Åh, yes…jag går och glor i backen efter daggkåpa men ser den inte. Den borde väl växa på samma ställen som groblad…eller not? Har sett något smått som liknar daggkåpa,men tror inte det är det. daggkåpan är väl inte pytteliten heller…
Jag ser fram emot ditt paket sen Tuvan…ja,torka dom gärna…om du vill…*L Kram
#26 Toppen Trisha, ju fler desto roligare, och Wargmåne är en hejare på örter! Välkommen in i gänget Ronja! 
#27 neej, daggkåpan är ca 4-5 cm i diameter, men finns dom som är mindre också, har små gula miniblommor som sitter på stänglar, ofta i mitten på växten och växer nsätan aldrig tillsammans med groblad, för dom kan ju växa nästan var som helst dom rackarna!
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/rosa/alche/alchgla.html
Broken.. ni borde ha det nånstans där du bor… här lite markinfo.
Tack mina vänner….ska kolla upp er info…på bumsen..
Ååå spännande.. Vill oxå..
Daggkåpa växer överallt här.. jag plockade och torkade i våras.. både blommor och blad men hörde av någon att blommor inte var till någon nytta… nåja vi får väl se.
#2 DU är en gohäxa systra mi.. å det är säkert alla ni andra oxå.. fast Waara har jag ju träffat på riktigt så det VET jag! *s*
Så roligt att du hakar på Blodeuwedd! Och om ni visste hur tacksam jag är över att vi har fått hit några kunniga och mysiga gohäxor! Ni sätter verkligen (ört)krydda på sajten ska ni veta, för här har vi experimenterat med både det ena och det andra i örtväg, utan att veta riktigt vad vi håller på med! Brokens gröna ansiktsolja är ett bra exempel.. Ha ha! 
Men det visar bara hur vetgiriga vi är, eller hur Broken..? 
Japp Tuvan…är oxå själaglad att våra vänner från Häxsajten tittar in hos oss och är med i diskutioner och tipsar…visar alster osv…dom är ett mysigt gäng och har ett gott inflytande….*L BW får jag nog se upp med,för hon är lite lurig…
men med ett ack så gott hjärta…
Snart e det dax för premieären alá Tuvans gröna ansiktsoljan…ska bli mig ett sant nöje att prova den….på armen först. 
#34 Eller kanske på foten först, där det inte syns..? Huvudsaken är att ingen blir grön av avund på din fina ansiktsolja..
Vad sägs om att göra tvålar då..? Nu skall jag lägga in ett recept på tvålar så håll ögonen öppna! 
Guudars nu fick jag en idé igen! Återkommer! ;)
#35 Du är obotlig….
…jag tvår mina händer för nästa projekt…
trevligt med någon örtkunnig som vill lära ut! jag suger i mig mera!
Undras var Wargmåne har tagit vägen…har inte sett till henne på länge? Hoppas så att hon vill starta en liten kurs här…*L
#38 Jag har bara haft kontakt med henne pm-vägen än så länge, men jag kan skriva ett till och berätta att vi nu står redo med fötterna fast förankrade i myllan. 
Gärna …en längtar ju….*S

Nyfiken på vad ni gör med daggkåpan, som ni nämner här ovan. Får surra runt lite här och på häxorifokus och se vad jag hittar.
Den gröna olja står och blir allt vackrare för var dag!
Så härligt att hålla på med växter!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
#41 Daggkåpa hittar jag inte hur mycket jag än spanar…så den struntar jag i tills nästa år….den har kanske gått i ide för i år här nere…*L Min gröna olja med groblad är prexis klar för användning idag! Ska testa den ikväll….

Har plockat både groddblad och daggkåpa nu, kan man ha de i samma olja eller ska man göra två?
#39 Tuvan..har du fått svar från Wargmåne än?
Nej, jag har inte hört nåt än, men kanske är det ett tag sen hon var inne..? Annars skrev jag ett till pm i veckan för att påminna..men vi får avvakta ett par dagar så får vi se.. ;)