Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 758 ggr
Brokenfether
0

Dagens Pratbubbla 24/8

God Morgon!

Så skönt att få se solen idag…*L Hela gårdagen regnade bort. Fick iof sif gjort massor inomhus.

Morgonen har startat med frukost och hårklippning av yngsta sonen…nu står han i duschen och svär…hör jag ..*S Han ska spela fotbollsmatch och vill inte…men pappan säger jo!

Ska ut i skogen en sväng och titta efter foto objekt…sen blir det att leta upp garn, för jag ska göra ett armband i macrame´….någon fresta mig igår här…*L

Ta vara på dagen, skapa harmoni och njut../Broken

Tatsja
0

Godmorgon vännen

Jag har varit ute med Tatsja i nästan en timme. Sol, men kyligt.

idag ska jag se avslutningen av OS.

Ha det så gott i skogen och lycka till med armbandet

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

abbis
0

GodMorgon

Gick upp halv tio idag …solen skiner från en klarblå himmel…Idag ska jag bara skifta en ugn sen får jag några timmar för mig själv då sambon har jouren i butiken..Ska åka och köpa ett skrivbord då det börjar bli ohållbart att bokföra i köket. Vi har 122 kvadrat men en urusel planlösning ett kök som är för stort en hall som är 2 kvadrat och som går rakt in i köket.Två andra hallar som inte går att möblera.Ett vardagsrum som inte har en enda hel vägg och inga fönster.En punchveranda som har bara fönster och är iskall .Tre pytte pytte små sovrum varav vårat är på 8 kvadrat och inte rymmer en dubbelsäng..Badrummet är dock 16 kvadrat ha ha ha .Men vi bor billigt förhållandevis… 

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tatsja
0

Abbis. Kan ni inte slå ut några väggar för att få lite större?

Väl mött, Tatsja

abbis
0

Vi hyr så då får vi säkert återställa.Dessutom har vi legat i hyrestvist med kommunen som äger huset så dom är inte så glada i oss då vi vann..Men tanken finns att när sönerna flyttar så slår vi ut väggen mellan deras sovrum då den väggen blev till i och med att vi flyttade in..

Soffe
0

Hej Hej! Här är det lugnt.. Känns att det blev mkt igår kväll, men skönt att det lättat lite och hoppas att jag kommer må bättre efterhand.. Tack Broken för att du brydde dig igår :)

Tatsja
0

Tråkigt med tvist, men bra att ni vann. Har själv bott trångt så jag vet hur du känner det. Barnen hade rum som var exakt i storlek för att kallas rum. /kvm. Rummen var delat med en garderob med dörr i varsitt rum. Rymdes en säng och ett srkivbord, sen var det fullt. Svårt att gå emellan. Men nu har jag det bättre. Lycka till

Väl mött, Tatsja

abbis
0

vi har inte ens garderoberSkrattande

korseett
0

gomiddag får jag väl säga nu. vaknade pigg som en mört vid sju och det var lika bra att sätta igång med dagen så innan klockan hade blivit tio hade jag fått mycket gjort. Rödfärgat de sista bräderna  nu till den nya brädfodringen och så har jag duttat färg på alla ändar på brädfodringen som sitter på gaveln, ska göra den andra gaveln med. Eldar för varmvatten och kört en diskmaskin och handlat… pjuh

Men nu så tar jag mig en välbehövlig break. Solen skiner och det är skönt ute, nästan vindstilla. Maken snickrar för fullt för det gäller att ta vara på vädret.

Tatsja
0

Känner mig slö, jag orkar inte som ni. Tycker ni alla är så duktiga. 

Abbis. Här där jag bor nu, har jag tre klädkammare. En i mitt sovrum, en i datarummet och sen i hallen. Men de är inte stora och det är bara en som har hyllor (3 st) sen är det bara häng. Inga garderober alls. Inte ens för städ

Väl mött, Tatsja

Hoppfull
0

Hallo!

Jag är sliten efter att ha varit social :) det är ingen rolig sjukdom man har när man blir uttröttad i dagar av att göra sådant man tycker är superkul! För superkul var det :)

Idag klyver vi ved… tyvärr sätter ju min rygg ganska påtagliga käppar i hjulen för mig men lite kan jag hjälpa och annars vara sällskap och fixa käk :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tatsja
0

Sen kan du ju komma med uppmuntrande ord… *fniss*

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

Har härjat runt med skurämbar och kvast idag…rensade ut mycket onödigt igår från lyan,så nu känns det friskt och luftigt här. Middagen stundar och sen ska jag ta itu med macrame´n….eller sova siesta…vi får se i vilken orning det blir. Solen lyser fortfarande här och det är så skönt ute. Synd bara att getingarna tycker detsamma..Skrikandes

miffo
0

Hej alla, idag ringde klockan 7.00. Upp och i väg, hämta unge för att sedan skutsa till fotbollsträning långt ut i ingenstanns. Fotbollsträningen varade i två timmar sen hem. Nu känner jag mig susig i kolan.

Vädret är iaf vacker, så jag ska plocka groddbladen idag som jag skulle gjort igår. Först en kaffeslurk på balkongen

abbis
0

#9 Vad lyxigt med klädkammare ..har varken det eller städskrubb hellerRynkar på näsan…Får bygga om vårat sovrum när vi kan sno ungarnas….Det har varit badrum tidigare därav storleken..

kommit hem från stora staden med skrivbord och arbetsstol och nu har jag möblerat om så att allt ska få plats…

Tatsja
0

Jo, nu bor jag väl bättre än jag gjort. Radhus 74kvm på 3r o k. Inredd källare som är ca 50kvm. där bor sonen. Det är bara jag, sonen och vovven som bor här. Lyx mot de 48kvm vi bodde i förrut. Hade ett enda förråd och det var inne i lägenheten. lite mindre än 4 kvm. Hade kartonger under säng, skrivbord i hörnen med duk över så de inte skulle synas eftersom jag gjorde om förrådet till ett datarum. Men det gick. Så i början här, kände jag mig vilsen. *s*.

Väl mött, Tatsja

Tuva-Lena
0

Jag blev nästan väckt av kunder som ville hyra kanot, så det var bara att slänga i sig kaffet och upp med kanoterna på släpet och iväg. Men en underbar dag, sol fast ganska kyligt i luften och alldeles vindstilla. Vilken kanotdag! Men det blev det inte, utan vi åkte upp till stugan och fotrsatte med gräsklippningen istället. Jag parkerade på verandan och satt och krånglade ihop min drömfångare. Kände ju liksom en press att försöka få till den eftersom jag lovat runt nu flera dagar här på forumet. Skäms Hörde fiskgjusen där borta i tallen på berget, och det var det enda ljud som hördes över sjön, bara en storlom kom förbi vid bryggan, annars alldeles tyst, lugnt och stilla. Rena återhämtningen såna här dagar. Sedan passade jag på att ta en promenad med hunden som avslutning..Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Soffe
0

Vill bara säga att det känns Skönt ikväll. Jag känner mig bättre nu Glad Det känns som att jag tagit av mig ett plåster, slipper bära på den Skrattande

miffo
0

Har plockat Groblad och daggkåpa, kolla stavningen :)

har oljat in dom nu. Natti natt

Tuva-Lena
0

Lycka till med dekokten miffo! Jag skall vittja min endera dagen, och då får jag se om det blir succé eller ett rejält stolpskott.. he he

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

#19 Det blir succe Tuvan…*S