Dagens Pratbubbla 25/8
God morgon!…
Mulet igen…varannan dag sol,varannan dag regn.
Är snart på väg till arbetsförmedlingen. Trött är jag idag men det går över….*L
Önskar er en fin dag i harmoni…./Broken
morrn morrn!
Här lyser solen och jag har en lista med 4 saker som jag ska göra idag innan jag får sitta och surfa igen *längtar redan*

Puh, här är det faktiskt sol ännu så länge… själv är jag så trött så det är inte klokt efter en jobbig natt med värk och allmän oro. Så nu ska jag lägga mig på soffan en liten stund ;)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
God Morgon!
Börjar piggna till efter helgens bravader.. önskar er en ny fin vecka! :)
Hej o Hå! Här skiner solen idag :) Jag ska iväg snart o glotta i massa affärer andra sidan stan *S* Känner mig fortfarande lite bättre, så nu måste det hålla i sig!
Godmiddag på er! Äntligen en dag utan regn, såå skönt
.. Idag har det varit stäning och är nu strax klar, känns så skönt…Ha en bra dag alla. Kram, kram

hej hej, sitter på jobbet nu och tittar in en stund.
Mitt mål den här veckan är att orka gå till jobbet varje dag. Trivs jätte bra på jobbet, men orken i kroppen är fortfarande svag. Fint väder och promenaden är efter åkanten, så jag passade på att suga in lite energi.

God middag!
Här i Strängnäs tittar solen fram i bland mellan molnen, ska om en stund iväg till centrum och handla, ett besök på biblioteket får det nog också bli för nu har jag läst ut alla böcker.
En fin dag önskar jag er alla. Kram 
Fick ge mig upp till skogen på studs, för nu har SCA invaderat mitt markområde där jag bedriver äventyrsverksamhet - 350 skolbarn skall husera där under tre dagar - och inte har man bett mig om tillstånd för det heller! Det här innebär ett ekonimiskt avbräck för mig, genoma tt jag inte kan ta emot några gäster under hela veckan. Så nu håller jag på att samla lite jävlar-anamma.krafter inombrods för att kunna "ge dom på moppo"!
Annars var det skönt väder ute, tog med kaffe och satte mig o tog en kopp i solen. Hittade både kantareller, kremlor och Karl-Johan soppar. 
Resten av dagen måste jag ägna åt uppdatering av en hemsida, men jag tittar in lite då och då när jag ändå sitter vid datorn. ;)
*Kramar dagen*…även om jag gick i taket när jag såg hur SCA tar för sig - trots att jag få betala dyrt för att utnyttja deras mark! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#8 Nejmen så fräckt!! vad är SCA?
Det är rätt, ge dem på moppo bara :) Vi håller på dig!
Håller på dig. Jag undrar också eftersom när jag sökte på det så fick jag det här.
- Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA
- Society for Creative Anachronism, en världsomspännande medeltidsförening
- SCA (datorvirus), det första datorviruset till Commodore Amiga
- Swiss Cracking Association, gruppen som gjorde SCA-viruset
Finns med dig i dina tankar.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
SCA är Sveriges ledande skogsbolag, äger de mesta av skogarna vi ser. Och just nu håller dom på att köpa upp allt dom kommer åt av privat mark dessutom. Sedan kalhugger dom allting eftersom efterfrågan på skogsråvara är enorm just nu..
Visst har man börjat visa naturhänsyn, men i konkurrens med vinstintressen så har naturhänsynen inte en chans.. Jag arrenderar ca 200 Ha, och efter ett år avverkade dom ca 150 av den marken. Hade jag inte skrikit högt så hade dom tagit alltihop. Men vad kan en liten entreprenör sätta emot ett stort skogsbolag? Ingenting ..
Men nu har dom bitit sig själva i svansen, för i mitt nyttjanderättsavtal står det "nada" om någon utbildningsverksamhet - endast s k skogsbruksåtgärder.. "Alltid något sa han som spydde i sån.." 
Hejja Inga-Lena. Håller på dig.
Väl mött, Tatsja

Ja herregud, de där skogsbolagen skulle hårdstramas i regelverken tycker jag. Far fram som dårar och hotar skogsägarna med alla möjliga saker! usch och fy!!
Man behöver inte gå långt för att se hur de avverkat. Dessa kalbyggen ser inte trevliga ut och rotstockarna som ligger kvar, verkar farliga. Minns när man var barn. Var lekte man i skogen? Jo där.
Väl mött, Tatsja

#8 Oj,det var verkligen tråkigt att höra. Det är bra att du markerar, det vore bättre att dom samarbetar med dig.
LRF konsult har bra jurister vid arrenderingsfrågor även på skog. En jordägare har inte rättigheterna på sin sida utan det är arrendatorn som har de flesta rättigheterna. Kolla upp det.
#8 Det var det fräckaste! Säger som Tatsja…-Heja Tuvan…fram med hornen….*L Kram
Stångas hårt….. Lol
Väl mött, Tatsja
Nu har Tuva stångats färdigt, och det gav frukt kan man säga. Dom får hyra marken av mig, och då tar jag den hyra som motsvarar mitt avbräck, ett snitt av det då. Egentligen ganska bekvämt - luta sig tillbaka och inte behöva göra nåt, men ändå se pengarna formligen "välla in"! Ha ha, nej så mycket blir det inte. Kan ju inte ta betalt av skolan heller..
…de små liven kan ju få stjärthosta… eller..?
#19 Du kan du Tuvan…duktig tjej ;) Vad är stjärthosta? En fis? 
Nä, diarré som man får av nervositet.. ;)
#21 Oh, fasen…den va ny i mina öron…*S
#22 Ursprunget kommer från min sambo, som hade en kollega som alltid fick springa på toa varje gång han skulle tala till soldaterna - han blev jättenervös varje gång, och så var det en fyndig löjtnant tror jag han var, som myntade ordet "stjärthosta".
"Det blir en paus grabbar, kapten har fått stjärthosta.."!
Visst är det en härlig kväll tjejer? Solen har varit framme hela dagen och väderleken sa att det skulle bli muuulet :)
#23 Som jag sa innan…du har en rolig sambo ju..*S
#25 Jodå, han har sina ljusa sidor - men han snackar för mycket. Munnen går som en symaskinsnål ibland, men som tur är kan jag "stänga av".. 
#26 Hihi.. Vilken tur att du kan det då Tuvan :)
Hurra för dig I-L 
Väl mött, Tatsja
Och Godnatt alla stollar för denna dagen….
Vi ses imorron i den nya Pratbubblan….sov gott nu med vackra drömmar allihop….Kram
Ser fram emot att skriva i pratbubblan när du vaknar… Sussssss gott.

Väl mött, Tatsja