Dagens Pratbubbla 27/8
Godmorgon!
Det fräser om bildäcken där ute idag….regnet står som spö i backen. Hade tänkt klippa gräset ute i torpet som nu är ganska högt, men det blir inget med det! Brist på sysselsättning har jag då inte, så jag får väl ta i tu med det som känns akutast och sen nöjena…*L
Ha nu en fin dag allihop…Kram..Broken
Började mad att ta ut hästarna, lite ovanligt eftersom dom har gått på bete hela sommaren, men det kändes härligt att få vara nära dom igen! Luktar mumma gör dom när man trycker in näsan i mulen!
Jag jobbar mitt på dagen men nu ska jag börja med skogen och sedan blir det en hemsida, och samtidigt sitter jag här och tjööötar med mina goa vänner på AB! 
Utanför öser regent ner för tillfället, men det blir nog inte så allvarligt för det har regnat ifrån sig under natten. Är ändå glad att jag kan gå ut i naturen - det finns ju stövlar, även om mina har fått andningshål! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God morgon
Idag är det lågtryck och det känns i hela kroppen inklusive knoppen. Går omkring i ett sovliknande tillstånd och ibland undrar jag om jag är vaken eller om jag drömmer, men inser att jag är vaken eftersom jag inte brukar känna smärta när jag sover.
Ska ta mig in till jobbet idag ändå, eftersom det skulle smärta mig mer att misslyckas med det jag lovat mig själv. Får se det som ett litet träningspass.
Annars är humöret på topp, hade fullt hus av ungdomar igår och det värmer.
Kram på er all

#1 alla behöver andningshål, även gummistövlarna uppenbarligen :D
Jag är på riktigt bra humör och känner mig uppåt idag. Min psykiater/läkare har alltid den effekten på mig :)
Här har det regnat kraftigt men nu har det lugnat ner sig…
Ha en riktigt bra dag alla ni goa!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Inget regn än så länge men grått. Tror jag ska ta fram min låda med diverse pyssel o knåp, har lite idéer som flyger runt i huvudet, är nog bäst att ta tag i dem innan de flyger bort igen.
Inte ett enda måste/borde ska jag ha idag 
Kramar på er
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Måste skratta åt mina underbart knäppa katter. Jag har nyss ätit en portion med havregrynsgröt med endast äppelmos som tillbehör för att se om havregryn är ok för lilla magen. När jag äter sitter mina små vänner och tittar intresserat på det jag äter. Ställer ner tallriken till dom när jag ätit klart och de slickar i sig resterna. Kokta havregryn och äppelmos trodde inte jag att katter ville äta.
Godeftermiddag på er alla! Dagen började med att jag blev blöt som tusan, när jag cyklade med barnen till skolan hua……Har haft en mysdag i dag med frukost med en vän som jag inte sett på länge…Det blir socialt hela dagen för i kväll kommer 2 av mina gamla arbetskamrater hit och dricker lite vin och myser
Ha en bra dag. Kram på er alla
Hej o Hopp!
Här är det molnigt som vanligt :/ Regnar gör det ju inte
Att det gör!!! Så det blir o sitta inne o umgås med data o tv
Mår bra idag oxå, känner mig neutral faktiskt 

Åh så mysigt Fia! ha det riktigt skönt!
#8 Tack det ska vi ha. Kram på dig

Passar på att skriva lite medans jag fortfarande är uppkopplad mot cybern. Bredbandet som jag är ansluten till har krånglat hela dagen.
Har varit hos homeopaten idag.Hon tar god tid på sig satt där 2 timmar..Fick en tredje medicin som jag nu ska testa..Har inte svarat på nått hitills..Men jag är en envis människa..
Imorgon drar vi till Sthlm och formex men bara över dagen hur det ska gå.Brukar vara uppe 4 dagar och då hinner vi ändå inte med alla leverantörer.Ska bara besöka godbitarna nu.Skönt med ett brejk innan noramarken i helgen och 30 000 besökare..Har lyckats övertala sonen på 17år att jobba utanför butiken med att sälja mina 400 lyktor jag drejat upp..
kram på er
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Har varit i skogen idag,det blev 3 l kantareller och 2 l lingon.
Jag skulle vilja göra lingonsylt,men har aldrig gjort det förr.Vet nån,hur man gör,man kokar i alla fall lingonen,så långt kan jag?

Har ett recept här, men det finns säkert fler sätt
1 liter lingon
2 dl vatten
4 hg socker
Skölj lingonen först innan du lägger dem i kastrullen. Häll på vatten och koka lingonen i 10 minuter, skumma om det behövs. Rör sedan i socker försiktigt tills det har löst sig. Häll upp i varma glasburkar.
Vilken härlig skörd du fick Tiia
#14 Tack,goa miffo,skriver upp
hade med mig gubben,han hittar ju alla kantareller
#12 Tackar….
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#15 Blir så avis på dig Tiia! Jag har hittat max 10 kantareller i år, för här växer inte kantarellerna gärna. För mycket barrskog, utan vi får nöja oss med andra svampar, men det är ju kantarellerna som är godast. Det finns en annan svamp som heter Blek taggsvamp, växer där det är fuktig mark och mörkt, ljus beige i färgen, och är lika goda som kantareller, men också ganska ovanliga..fast lingon finns det gott om, tack o lov. Blir gott till fläskpannkakan.. 
Abbi….vännen…jag häpnar över att du drejat ihop 400 lyktor!!! Kreativ så det stänker om dej ju…*L Lycka till med försäljningen…*L Kram
Tiia…jag älskar rårörd lingonsylt….mums! Har inte ätit det sen min mamma gjorde det och det handlar om många år nu….och kantarellerna gömmer sig för mina ögon…såg dock 2 st bleka flugsvampar i dag…ska fotta dom imorrn….*L
Sitter här och funderar på om jag ska bruka allvar och gå ner i rökning med start imorron. Röker ett packe om dagen och tänkte gå ner till 8-10 st i en vecka och sen 3-5 nästa vecka och sen ger jag fasen i det! Tänkte beställa tid till öronakupunktur i samma veva så det blir lite lättare. Så kanske det blir lite fart i Sluta-röka tråden sen..*S
#19 Här i skåne har vi både kantareller och trattkantareller och massor av andra svampar…det är bara jag som inte ser dom. Går väl på fel ställen i skogen…
Min syrra o gubben brukar säga att "där Tiia har gått,där finns det svamp"
jag går alltid förbi dem,så kommer dom och roffar åt sig
#18 Fantastiskt beslut Broken! Att gå ner i rökningen menar jag. Det är inte lätt, men toppen om vi kan aktivera Sluta röka tråden också!
Ja, Karl-Johan finns det gott om i år, men jag är inte så förjust i den. Oftast är det mask i den och sedan är den lite "slemmig" i min smak..
fast fin att se på! :)
Tratt kantarellerna kommer inte förrän efter första frosten här - om det är den jag tänker på, små gula med bruna hattar..?
#21 Ha ha ha…du spanar väl på foto objekt du och missar svampen…*L var ute i em i hällande regn med hunden i skogen och mmmm vad gott det dofta av våt mylla….inte en geting i sikte heller…*S
NU måste vi hitta på nåt nytt kuligt att sysselsätta oss med. Det börjar dala på forumet.. *tänker..*
Kanske ett rollspel..?! I en speciell tråd..? 
#24 Tror folk har en "trött" dag idag Tuvis…jag vet att jag har det. Har inte funkat ordentligt förrens nu till kvällen och snart ska jag knalla isäng…..skulle ha gjort så mycket idag men har icke gjort ett skit!
Rollspel låter skitskoj dock…Brokens öron är utspärrade…
#18 Jag missade det med rökningen.Riktigt bra beslut,Broken.
#24 rollspel?
#26 Hur går det med din rökning?
Tänker int plock svamp…eller minska rökningen eller spela rollspel… för gammal Broken….
Vandra i Ljus å Skönhet
#27 ibland bra,men ibland fuskar jag…men om jag fuskar blir det bara ett par bloss/dag
mornarna är värst
I januari hade jag rökstopp i ca 5 veckor,sen började jag igen
jag tar det inte så allvarligt om jag fuskar,tänker att jag fortsätter dagen efter att vara rökfri,ibland går det bra
har lättare att andas nu i alla fall,har också KOL
#28 BiGavia….*GS du är fruktansvärt rolig ikväll….har flinat gott åt dina inlägg lite här o var…*L
Rollspel är du inte för gammal för….å sen e du inte gammal heller…
…var har du fått den ide´n ifrån? Unga damen…
…Kramar om..
Jaa, vad skall det handla om. Vi får skapa en situation där alla deltar och vi har olika roller, eller om vi har en uppgift vi skall lösa tillsammans, men någon/några skiter högaktiningsfullt i den - eller sysslar med nåt annat istället. Det finns också andra situationer man kan använda som mall - lite roligare då, men ja måst' fundera lite, som BiGavia skulle säga.. Ha ha
Fyll gärna på med egna idéer..;)
#31 WOW…jätteroligt! Alla deltar och så får vi en roll tilldelad till var å en. En grund som vi utgår ifrån och sen för vi dialog med varann…är det så du menar Tuvis??…Det kan ju bli fruktansvärt roligt…*S
Rollspel..DET gillar nog Byboooo…..
#33 Att du gööööör…
…hehe…det tror jag du är en hejare på…(minns nog en del sen förr) hahah
#34 Hahahaa….Jag minns ingenting….
#35 Du och Tuvan var ju med på Ön när jag starta en saga om en trollgumma som bodde i ett litet ruckel i skogen…minns du inte? Längesen nu…*L
#36 Jaaaaaaa…*fniss* Den trollgumman va coool hähä…
#37 ja jisses vad vi fick till det då..hahahha…jag satt och skratta så tårarna rann. Inte kände jag varken dej eller Tuvan så väl då heller,så er frispråkighet roa mig nåt jävulskt…*S
Nu Bybosan…måste Broken knalla i säng…kvalstren ropar för fullt därinne…dom vill gosa…
Hörs och syns imorron goa vän….glad att du är här och sprider glädje…Natti natt och blåmärkes kramar
#38 Ja, mina tårar sprutade dem meee…du var ju inte själv så len i käften :-) Japp, hörs i morgon söting! Kraaaaaaaaaam
Natti från mig mee
ses imorrn,mmm…hiiiling
Natti Tiiiiiiia :-)

#11 om du inte svarar på mediciner och behandlingar kanske du vill kolla på detta:
klicka och läs under rubriken: kliniken