Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1109 ggr
frejahelena
0

Ayurveda

Hej, Jag snubblade in här på ert forum mest av en tillfällighet. Jag hänger mest inne på Kolhydrater i Fokus därför att jag kämpar med att gå ner i vikt men är också mycket intresserad av örtmedicin och alternativa behandlingar.

Tänkte höra med er om ni har någon erfarenhet av Ayurveda? Jag har nämligen bokat tid för en konsultation nu i september mest för att jag kände sån panik över att jag bara gick upp mer och mer i vikt. Min känsla är att det är något som inte stämmer. obalanser i kroppen eller ja, vad vet jag.

Ayurveda har jag hört talas om men vet inte så himla mycket. Är nyfiken. Är det någon här på forumet som har erfarenhet? Tar tacksamt emot rekomendationer på andra typer av behandlingar också.

korseett
0

hej och välkommen hit! Jag är också en av dom som hänger på kolhydrater. men om du tittar bland artiklarna vi har till vänster så finns det lite om Ayurveda. Jag själv kan väldigt lite om det men det finns andra här som är duktiga och som jag hoppas svarar.

Trisha
0

Jag har bara positiva erfarenheter av ayurvedan, urgammal kunskap som kan hjälpa oss mycket med att balansera våra kroppar. Superintressant! Min dröm har länge varit att åka till Indien och få vara 8 veckor på en utrensning- och balanseringsbehandling.

Vet inte om du läst om Christina Doctare, en helt fantastisk person! Du kan säkert googla på hennes namn och hitta info. Hon blev frisk från astma och annat elände i kroppen och dessutom gick hon ner massor i vikt. Köpte hennes DVD från hennes vistelse där i Indien och det var som att se henne i ett tidigare liv innan hon åkte.

Blir intressant att höra hur det går för dig!

Lycka till!

Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

frejahelena
0

Vad kul. Jag har också kollat på möjligheten att åka till Indien för att göra ett sådant program. Jag tror att jag läste om det i någon tidning eller så. Det ingick en massa olika behandlingar och man levde enkelt. Ja det skulle verkligen vara något härligt att få unna sig någon gång!

Jo jag har faktiskt laddat ner en mp3 bok av Christina Doctare. "Vägen till hälsa" tror jag att den heter. Den ska jag ta och lyssna på. Tack för tipset!

Anledningen till att jag slängde ut frågan här på forumet var just att jag inte riktigt visste varör jag egentligen skulle gå på den där konsultationen…. Jo jag har ju min övervikt men som sakta verkar ge vika med kolhydratfattig kost. Paniken har liksom lagt sig när jag märkte att jag hade fått ett redskap att få bukt med den.

Jag har 10-15 kg att gå ner. Det ska man väl kunna fixa!

Det ska bli himla spännande att gå på konsultationen iallafall och jag lovar att rapportera! :-)

Tuva-Lena
0

Under den här länken hittar du en artikel om Ayurveda. Kommer inte ihåg vem som skrev den men kanske var det Perla medan hon var aktiv på sajten..

Låter spännande med behandlingen, och hoppas att den skall bli den fullträff du söker frejahelena! Glad

Ayurveda

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

frejahelena
0

Tack så jättemycket för länken!

Spännande!