Fågeln...
För några år sedan,ungefär den tiden jag blev intresserad av andra sidan….flög det en liten talgoxe in i mitt kök.
Fönstret var på glänt,minimalt,med bara några centimeter.Ändå flög den in…jag hade ett sjå att få ut den.
1 vecka efter flög en lika liten talgoxe in från balkongen och in i mitt vardagsrum.Jag fick ut den också efter ett tag.
Jag funderade på det,vad det kunde betyda och när min andra mellansyster ringer mig och berättar att en talgoxe satt på hennes soffkarm då kändes det ännu konstigare.
Vi pratade om det och tänkte att det säkert var en hälsning från andra sidan.
Min syrra april4 visste ännu inget om fåglarna när hon ringde och berättade att hon haft en liten talgoxe på sin balkong när hon satt där och att den hade hoppat upp på hennes tå.
Då berättade jag om vår andra syster och vad som hänt henne och mig.
Nu var vi alldeles säkra på att nån såg till oss.
Har det hänt er andra nåt övernaturligt eller naturligt?
WoW Vilken grej :-)
Jag kan tillägga att efter den här händelsen började jag hitta fjädrar överallt.Jag tog det som ett tecken på att jag var på rätt väg,att vi syskon var på rätt väg
Om Talgoxen,står det i Solögas bok.
Känn tillit.Det du gör är fullkomligt rätt.Min gåva till dig är att ha förtroende för dig själv och det du gör.Med andra ord-du kan slappna av.Du är på helt rätt spår.
#2Hello,på dig bybo…har det hänt dig nå häftigt?
#2 Det där med att hitta fjädrar har jag läst om på ÖN också. Hittade du fjädrarna inomhus då, eller ..?
Jag hittar adrig några fjädrar, annat än ute förstås! Men visst har det flugit in en o annan pippi in i huset nån gång, fast den hade nog bara förirrat sig.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#3 Inne och ute,tom i källaren.. och i väskan
Ofta har jag hittat fjädrar om jag varit nedstämd
#4 Men vem är det som lägger dit dom då? Är det nån ängel..?
Jag förstår att du känner dig gladare när du hittar en fjäder, det betyder ju att någon ser dig och tänker på dig - vill trösta. ;)
#5 Jag vet inte säkert,men vad jag tror, är att mina guider kanske har ett o annat för sig
Eller kanske en ängel,men inte en levande människa i alla fall,hihi
Visst är det trevligt när dom små söta pippisana tittar in…*L Förra sommaren hittade jag 2 stycken talgoxar ,med ca 3 veckors mellanrum emellan i mitt sovrum…Dom var bägge dödade och uppätna av mina katter. Ungefär på samma plats på golvet oxå. Katterna får aldrig gå in i mitt sovrum…vill ha det hårfritt. Har alltid fönstret på glänt eller på vidgavel. Dessa 2 ggr måste sonen ha släppt in en katt där av misstag…dock fanns det ingen katt där inne när jag såg fågelfjädrarna och dom små fågelbenen. Led med fåglarna och dess öde.
Fyy va hemskt Broken! Det var väl som när katten min tog en ekorrunge i somras - jag grät, är så känslig för sånt. 
usch
Jag hade en hankatt för länge sen,jag bodde på andra våningen,med en massa trappor.
Katten hade dödat en harunge och bar den i öronen uppför alla trappor och till sin matplats,han menade väl att han också kan fixa mat på bordet.Jag grät och det gjorde så ont i hjärtat,men för katten var det en helt naturlig jaktinstinkt som gjort att han tog den
Han var förbannad i flera dagar på mig för att jag tog bort haren
#9 Ja, visst är det sorgligt, trots att det är naturens gång. För mindre än en vecka sedan låg det en supersöt mus på trappen.
Funderar nu lite varför? Kan det bero på att min hona skulle kastreras samma dag…
#8 #9 Ja,det är inget roligt,men som du säger Tiia..det är deras instink och är man inte med och ser det och kan stoppa, så får det gå sin gilla gång. Tuvan…ekorrar som är så genom söta…och harungar oxå för den delen Tiia..huvva…Jo,dom visar gärna upp sina byten dom där utekatterna..*L Mina är innekatter…vågar inte släppa ut dom med alla långtradare som kör här utanför.
Värre var det ändå för min del när jag stod i köksfönstret i vintras och såg en duvhök plåga i hjäl en koltrast. Fyyy vad den skrek och duvhöken hoppa på den..gång på gång….bet den i strupen och så höll det på i 45 minuter. Kråkor och skator flög som galna över duvhöken och försökte få iväg den…men icke. Duvhöken asa in koltrasten i häcken så den fick skydd ovan ifrån. Tvi…vad obehagligt.
Har för mig att katter inte äter näbbmöss…eller så är det sorkar..Hm..dom bara leker med dom tills dom är döa…smakar skit har jag hört..
Hej på er. Äntligen vaken, ja, vaken och vaken, ögat är öppet i alla fall. Sis var här och hälsade på mig och när hon åkte hem på em så somnade jag på soffan och först nu vaknade jag,. hela lördag em och kväll är borta 
Jag har flera fenomen som är svårt att förklara..I min förra butik som jag hade i 11 år hade den förra ägaren dött i huset.Huset var hans stolthet och där kom jag och förstörde hans livsverk..Jag och min syster såg hur ett glas som stått en bit in på en hylla hasar fram til hyllkanten och ramlar rakt ner i ett stengolv ..ett fall på 2 meter och höll. I samma hus hade 4 stora översvämmningar varav en i detta rum..En av mina keramikugnar brann upp…Torkhyllor brakade ihop utan anledning…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#11 fy

#13 Va,har du sovit efter det att jag åkte,herregud jag suger musten ur folk,ska ta det lugnare nu
#14 Jösses,det var inte en trevlig karl du hade där
Det här med talgoxarna inne har jag för mig att jag sett på nåt annat forum. Vet inte om det var nån av er som skrev det där också. Men har för mig på det forumet i alla fall att tagloxen nog hade med pappan att göra. Om det var hans favoritfågel eller nåt sånt.
Om jag kommer ihåg rätt från det jag läst förut så var det i en lägehet ganska högt upp i ett hyreshus, där fåglar normalt inte brukar vara.
#16 nää,det var det nog inte samma berättelse..men intressant att det hänt fler
Jag hade en liten sparv som fäljde mig om morgnarna när jag skulle till jobbet. Den flög på låg höjd precis framför min cykel. När jag ställde cykeln i cykelstället, så stannade den och tittade på mig med huvet på sned. När jag sen skulle gå in, så flög den igen framför mig i markhöjd. Detta hände flera dagar i rad.
Ja som sagt jag kommer inte ihåg så mycket från det. Mer än att det kommit in i nåt vardagsrum i en lägehet och det låg så pass högt upp så talgoxar inte brukar vara där.
En sak med en fågel som hände mig. Var i fjol jag var ute och rensa i rabatter. Nu kommer jag inte ihåg vad det var för sorts fågel, lite röd på bröstet som kom hoppande nära mig. Och fast jag rörde på mig så flög den inte.
Kanske så att fågel är det som är lättast för andevärlden att använda för att komma och hälsa på.
Talgoxarna brukar däremot komma och knacka på fönstret på hösten, ungefär som dom säger att "jaa, nu skulle det sitta fint att få krypa in i stugvärmen, istället för att stå här o huttra.. Halllååå där, hör du mig inte, eländiga männska!" :) och då går jag ut istället och ger dom lite frön - så är det lugnt ett par dagar igen. 
Jag hittade en svart fjäder på min balkong idag. Den måste ha flugit dit, för inga stora fåglar kommer in på min balkong, eftersom jag har nät för att duvorna inte ska bygga bo där. Fjädern är säkert från en kaja, för såna har vi i massor här.
#15 hihiiii………..tog du all min energi elle var det den långa cykelturen eller farten på den. Vem vet. Sov gott i alla fall
#21 jag åkte ju moppe…natti vänner,nu ska jag dra vidare
sees imorrn
Natti, natti. Hälsa
Tiia, vilken upplevelse du, ni haft.. för mej låter det oxå troligt att talgoxen kom med budskap till er.. har själv ett väldigt personligt budskap just från en talgoxe när en älskad anhörig gick bort…
Den kom samma dag, men då var vi för ledsna för att se det, budskapet.. men dagarna efter matade vi den med mandlar från handen..
Kom att tänka på talgoxen den där sommardagen, när den satt på min tå och tittade med huvet på sned. Undrar om den kom med nåt slags budskap. Isåfall, så synd att man inte kan tolka det.
#25 det var någon som såg till oss i alla fall,men vem vet jag inte.Det är inte lätt att tolka händelser
när talgoxar är på fönstren på hösten vill dom åt kittet så då är det dags att hänga ut talgbollar och svålar till de små liven
#27 Äter dom kittet?
#27 Ja…du har nog rätt i det du säger..
ja dom försöker åtminstone

dom är smarta dom små liven, vet vart de brukar få mat