Samarbete med healing
Jag funderar på att utöka samarbetet med healing lite - självklart om inte ni har nåt emot det förstås.. ;)
Tänkte att innan vi startar vår healing här på AB på torsdagkvällarna, så går vi in till healing.ifokus för att få lära oss lite mer kring healing och vad det innebär. De som inte kan få sin healing här hos oss sedan, kan då stanna kvar där under tiden de sänder healing där, och vi andra drar oss hit till AB. Efteråt så tar det vanliga småpratet i vår låsta tråd - eller om någon vill diskutera upplevesen på healing, så kan den göra det där. Ni får alltså själva välja. :)
Tanken med det här fördjupade samarbetet är dels att alla sajter inom alternativ medicin skall puffa för varandra, men också för att undvika att situationer liknande den som uppstod innan helgen, uppstår igen. Jag menar inte att sajtvärden på healing någonsin skulle ägna sig åt sånt, för vi har redan ett fint samarbete, men andra sajter som inte har sån livlig aktivitet som vi här på AB, kan behöva lite hjälp på traven. Och i slutändan kommer dessutom samarbetet att gynna oss alla.
Nu vill jag att alla skall få en chans att uttala sig om det här, för jag vill att vi skall vara eniga om det här förslaget. Och jag kommer att ta hänsyn till allas åsikter! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag har inget emot det! Det bästa är väl om ni båda 2 är eniga om samarbetet och att det fungerar bra.. Men är det just om själva healingkvällarna som samarbetet handlar om? Jag greppar ändå inte 100% hur ni tänker er att det ska vara/bli..
I-L…undrar bara om vi ska gå in på Healing i fokus, varje torsdag innan vi påbörjar vår healing här? Eller är detta en engångs grej?
#1 Ja, det är själva helaingkvällrana, för det är det ämne som Maria & Co kan bättre än vi. :)
#2 Tanken från min sida är isåfall att vi kommer att lära oss mer allt eftersom, och då är det bra att gå in ett tag varje torsdag för utvecklingens skull. Men det avgör man helt o hållet själv. Den som inte känner för det, kan stå beredd vid AB-dörren när det blir så dags här! Och någon måste alltid bevaka vad som sker här inne också, så man kan dela på ansvaret här inne dom kvällarna - vi stänger inte ner på torsdagarna för det. :)
#3 OK! Då stannar Broken här! Jag tycker om det mysiga vi gör här på torsdagskvällarna och känner ingen lust att fördjupa mig på Healingsajten. Det är nog en god ide´att kanske utveckla sig mer ang healingen där inne ev…men jag känner mig stark i min healing, även om den är i begynnandet. Min lilla åsikt i det hela..*L
Kramelur…
#4 Ingen fara Broken, jag förstår! Det här är bara ett sätt att hjälpa varandra, och gäller i första hand de medlemmar som känner för att vilja lära sig mer. 
Kramelur tebax! ;)
#5 Du är en god Sajtvärd du Tuvan…inte bara är du medkännande för alla våra medlemmar, du är även en hjälpsam person till andra sajtvärdar och deras sajter. Hoppas innerligen att dom förstår och kan uppskatta hur mycket du bjuder på dej själv. Kramknix….nu ska Broken inta en vågrät linje….Natti
den som vill ha healing eller vill ge healing anmäler sig på den lista som finns där och här brukar det vara i god tid man får reda på vem som får healing så det blir säkert inga problem. Välkommen in till healing får jag säga då!( ett ben i varje läger*s*)
Låter som en jättebra idee.. Och som Broken skrev, du bjuder med hjärtat av dig själv Tuvan, Kram
Tack för att ni förstår tankegången! :) och jag tror att det här kan bli ett lyft även för oss, så vi vinner på det i längden allihop. Ingen behöver dessutom känna sig "blyg" när ni äntrar healing.ifokus, vi har ju korseett där redan som Medarbetare och hon tar hand om er!
FiaH finns ju också här hos oss, och jag tror att dom kommer att göra allt för att få oss att trivas!
Men kom ihåg att det här är frivilligt, ingen behöver känna sig övergiven här för den skull, utan vi håller alltid koll på vad som försiggår här. Och den som hellre stannar här blir lika varmt omhändertagen som vanligt. 
Jag gör nog som Broken. Stannar här. Min ork efter en lång dag arbetsdag sträcker sig inte till att fördjupa mig mer i healing, utan försöker hjälpa till där jag kan och förmår och då på våran sajt. Fin tanke Tuvan och jag tycker du är enormt stark som har orkar bolla med så många olika ideér. Tyvärr har jag själv inte den orken. kram
Jag tycker det är bra med samarbete, jättefint att vi kan få möjligheten till detta med healing iFokus,.. men måste sälla mej till april o Broken,.. jag hinner o orkar inte just nu, i dagsläget..
kanske lite längre fram, ska iaf. kika in där :) Vill gärna lära mej mer,fördjupa.. Tack för den fina tanken o förfrågan! både till Tuvan o Korseett, Healing.
Kram!!//W
kan väl poängtera det att den som anmäler sig till distanshealingen på healing.ifokus behöver inte sitta där under tiden som det ges och fås. Vi har en upplevelsetråd efteråt som man kan skriva i om man vill dela med sig.
Jag har funderat på det och tror jag stannar här,har inte riktigt tid heller att fördjupa mig i healingen.
För min del fungerar det bra sättet jag ger healing på,det känns rätt för mig.
#13 Ja gör så du Tiia, det här kan vara intressant för dem som inte är så aktiva här på sajten kanske, men vi healar på som vanligt vi!
och det finns alltid möjlighet att titta in hos "grannen" och hälsa på nån annan dag också. 
Jag är ju med både här o på healingsajten :-) Trivs på båda sajterna, men på healing är det tyvärr inte lika aktivt som här..
Du får skynda dig mellan uppdragen då Soffe, men du är lika välkommen varje gång du tittar in! 
Nää jag tar det lugnt.. Är ju medlem på båda..
Jag med, men det är länge sen jag var aktiv på healing, fast imorgon skall jag titta in en stund! Då träffs vi kanske..? 
Ja det vet man aldrig ;-)
nej healing är ju en väldigt nischad sajt så det är ju klart att det blir mer aktivitet på sajter som behandlar många olika ämnen. Men vi har det trevligt ändå och gör vad vi kan där.