Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1955 ggr
CatarinaJ
0

Intuition

Intuition

Jag vill gärna dela med mig av min positiva erfarenhet som jag fick när jag själv gick intuitionscirkel/mediumutecklingscirkel och den erfarenhet jag har sedan jag själv har cirklar. Det är väldigt trevliga cirklar där det blir många skratt men också en del allvar.

Intuition är vår magkänsla och det är fyra chakran som är kopplade till vår intuition och vårt intuitiva arbete; rotchakrat, mjältchakrat solarplexus och hjärtchakrat. Dessa kallas också kvantum. När vi enbart arbetar med dessa chakran är vi inte länkade/kopplade till andevärlden utan om vi ska arbete med den delen då måste vi använda oss av halschakrat, pannchakrat samt kronchakrat också.

Ofta kan vi "känna på oss" att något är rätt eller fel, att en person är ok för mig/dig eller inte. Vi kan också känna på oss om arbetet, kärleken, dyra inköp känns fel eller rätt. Vi måste bara våga lita på vad vi känner. För alla människor har intuition, det är ingen gåva, utan en förmåga som vi själva väljer hur stort utrymme den ska få.

Ibland har intuitionen redan stort utrymme hos människan utan att man kanske vet vad som händer. Jag själv har sedan liten kunnat "känna" på mig hur människor mår och tagit del i deras känsloliv. Jag visste inte vad som hände förutom att  jag själv mådde mindre bra! Tack o lov mötte jag en kvinna, Melissa Rasovic, somkunde ge mig vertyg för att lära mig hantera det.

Idag har jag cirklar där vi tränar på intuitivtarbete och medialtarbete. Vi tränar på varandra bla genom att färgtolkning, symboltolkning, formtolkning mm. Det låter knasigt Skrattande men det fungerar! Vi får bland annat lära oss lita på vår magkänsla och stänga och öppna våra chakran. Det är väldigt intressant och utvecklande för alla som vill.

Kram

Catarina

Mariana-clarissa
0

Var…när ..Hur…

Jag är jätteintresserad

Mariana

CatarinaJ
0

Hej Mariana 

Jag håller till i Täby. Mer finns om min cirkel på min hemsida www.humandelight.se

Men det finns fler runt Stockholmsområdet. Jag vet inte vart du bor… Men du kan söka på internet, mig veterligen är det oftast medium/tränande medium som håller i sådana här cirklar.

Har du frågor eller funderingar så hör gärna av dig Skrattande

Catarina

Tuva-Lena
0

Tack Catarina för att du vill dela med dig av detta intressanta ämne!  Glad Skulle vilja ställa en fråga i sammanhanget:

Tror du att vårt välmående skulle öka om vi gick mer på vår intuition..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

CatarinaJ
0

Hej Inga-Lena!

Jag är ju inte expert men jag tror att vi inre jag skulle må bättre.. Ofta så hör vi oss säga "Åh jag skulle gjort som jag först tänkte". Eller "Jag visste det, jag skulle/ skulle inte, jag kände att det var något". Och det är ju vår intuition som vi har kontakt med då.

Samtidigt lever vi i en värld fylld med stress, jakt på prylar o status, och ger inte vår inre värld så mycket tid… (detta gäller inte alla :) ) Men jag tror, tror, at vi hamnar i konflikter med oss själva då och då och jag tror att en del av det beror på just att vi inte lyssnar på oss själva utan vi "flyter" med.

Catarina

Mariana-clarissa
0

Jag känner ibland att folk bara sitter och fördriver tiden i väntan på den såkallade intuitionen

Tuva-Lena
0

#5 Hur menar du då Mariana_Clarissa? Skrattande menar du att dom inte vågar göra nåt, eller fatta några beslut innan dom har fått kontakt med sin intuition, eller..?

Som jag upplever min intuition, så finns den alltid där inom mig, sedan är det upp till mig hur mycker utrymme jag är beredd att ge den. Man vill ju inte uppfattas som alltför "motvall" - alltså som kärringen mot strömmen. Fot i munnnen Det räcker nog som det är..Hemlis

Mariana-clarissa
0

Jag tex skulle vilja ha en massa saker

men köper istället förhastat något annat…

Tror du att det är lika med människor..

Man söker nåt och gör istället nåt förhastat eller inget alls

Mariana

Tuva-Lena
0

#7 Ja, det är nog ganska vanligt tror jag. Ibland så känner man bara att det måste hända nåt, vad som helst, och man har inte tålamodet att gå och vänta på det man har föresatt sig. Luften går ur en för det tar både tid och energi att gå och vänta på det man söker. Jo, det tror jag är ganska vanligt bland oss nutidsmänniskor - allt skall ske här och nu.Fot i munnnen

Mariana-clarissa
0

Jag tycker att det går ganska bra med att låta bli att köpa

om man inte har pengar…

Tuva-Lena
0

#9 Ja, då är det väldigt enkelt.. Hi hi Men det går flera tåg, eller hur? Upp med pluskan igen och shoppa, shoppa! Skrattande

CatarinaJ
0

Man måste leva oxå :) Så jag håller med #10 upp med pluntan!! Le o var glad!

Perla
0

Intuitionen har alla nytta av i de flesta sammanhang. Det svåra är att veta vad som är intuition och vad som är "egots röst".

Att man intuitivt kan känna på sig olika saker t ex att något ska ske innan det inträffar, är ganska vanligt. Det som har blivit "trendigt" är att vi medvetet ska lyssna på vår intuition, vilket kan bli helt galet om man inte har självkännedom så man vet när det är intuitionen resp. egot som man lyssnar på.

Intuition och medialitet kan visserligen ligga väldigt nära varandra men det är viktigt att påvisa att det är två helt skilda förmågor. Det man känner på sig intuitivt är inte alltid detsamma som man uppfattar medialt. Även där gäller det alltså att ha koll på vad det är man gör men inom new-age-rörelsen brukar det inte vara så noga med det.

Det finns också en hel del människor som "känner av" andra människor utan att veta att de gör det och det finns säkrade anledningar till att detta sker. Den här "förmågan" (som egentligen inte är någon förmåga), brukar ställa till en hel del bekymmer för de här människorna men det brukar klinga av när de börjar jobba med att lära känna sig själva och börjar kunna använda sin energi på ett mer effektivt sätt.

Tuva-Lena
0

#11 SkrattandeCool Ha ha!

#12 För två veckor sen fick jag en väldig användning av min intuition. Genom den så kunde jag förutse att en bil skulle svänga ut i vägen, och i och med att jag var på min vakt innan så kunde jag avstyra en olycka i det halkiga väglaget. Gissa om jag var tacksam efteråt..? :)

Perla
0

Glad

marias777
0

Detta låter otroligt intressant och spännande må jag sägaGlad

CatarinaJ
0

Vill väcka liv i en gammal tråd med tanke på tråden om intuition!

Melissa
0

Måste ju hänga på….

"Att man intuitivt kan känna på sig olika saker t ex att något ska ske innan det inträffar, är ganska vanligt. Det som har blivit "trendigt" är att vi medvetet ska lyssna på vår intuition, vilket kan bli helt galet om man inte har självkännedom så man vet när det är intuitionen resp. egot som man lyssnar på."

Jag förstår inte riktigt Perla vad du menar med egot här…Tankarna? Det svåraste att lära sig är ju nämligen att skilja på intuitionen och de egna tankarna samt att lära sig att ha TILLIT till det man känner…Med dessa cirklar, kommer självkännedomen också, då vi tolkar varandra osv…Naturligtvis ligger ju det största intresset hos individen att vilja lära känna sig själv, men jag har många gamla och nya elever som är beviset på att självkännedomen påverkas positivt inom Intuitionsutveckling.

Jag ser ingen "trend" i detta, snarare ett ökande intresse för dels det andliga och dels personlig utveckling som dessa kurser faktiskt är….Och enligt min åsikt så är ju det ändå målet: att fler ska utvecklas för att må bättre/bra och hjälpas åt att skapa ett bättre samhälle, det tar tid, men vi är på väg….Bonuset för denna personliga utveckling är ju den mediala utvecklingen, så de går hand i hand….

Dela gärna med er av tankar kring detta…

Melissa

CatarinaJ
0

… så sant, så sant! Melissas kloka ord!

Men man behöver inte utveckla den mediala biten bara för att man utvecklar sin intuition, eller hur?! För i intuitivt arbete, har jag fått lära mig, så jobbar du med kvantumchakran, dvs de fyra undre huvudchakranen, och i medialt arbete är det alla sju, dvs du "kopplar" på de tre övre… Eller har jag fått det om bakfoten???

Melissa
0

Det stämmer Catarina men jag tror ändå att den mediala biten "hänger med" sedan är man kanske inte alltid medveten om det…Medial är inte alltid = prata med andevärlden…

.som jag ser på saken så blir man helt enkelt känsligare på olika sätt, exv. bättre på att känna in sin omgivning mm,mm…Det är i alla fall vad jag tror, med det är det ju inte sagt att jag har rätt….Flört

[Mariann]
0

Får jag flika in min lilla syn på intuitionen… som jag uppfattar lite missförstådd ibland. Oskyldig

Därför blev jag riktig glad att läsa i #0 att det nämns de lägre chakrana och det sägs "magkänsla".

För det är det det ofta är, som jag ser det. Inom andevetenskapen kallas detta mer för instinktiv telepati. Glad (där vi på AU också har en liten ordförklaring).

Den högre intuitionen ligger i de högre chakrana.

ifall man vill läsa mer

intuition