Blutsaft
Jag har blodbrist och fick rådet att äta järntabletter men det fungrade inte alls för mig. Köpte istället Blutsaft och det fungerar otroligt bra. Jag har fått veta att min kropp inte tar upp det i tablettform. Är det fler som har märkt att tabletter inte fungrar men i fluytande form eller tvärtom?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag vet att vissa kan få problem med magen av järntabletter då dessa är väldigt starka. Du gör helt rätt genom att få bekräftat av läkare att du har järnbrist innan du tar något preparat!
Om man tar järnpraparat utan att ha järnbrist kan den stora dosen järn göra att upptagningen av viktiga spårämnen, t.ex. zink blir störd.
Blutsaft vet jag några sköterskor (på prematuren)som alltid drack på hösten mot trötthet och om jag inte ljuger,så var det tom för att hålla förkylningar på avstånd. Kan minnas kraftigt fel ang förkylningen. Hela flaskan slank ner.
Jodå, jag drack oxå Blutsaft förr när jag gick med ständig blodbrist. Om jag inte minns fel så smakade det väldigt gott dessutom! Uppiggande under vintern och stärkte immunförsvaret. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Blutsaft! Det ska jag nog prova, allt som verkar uppiggande är bra i dessa tider
Hm, jag tror dock att ni ska tänka på vad jag skrev här uppe i inlägg #1. Det är inte bra att ta järntillskott om det inte är ordentligt utrett att man har järnbrist! Detta kan bli rent ut av missgynnande för kroppen eftersom upptaget av de O-så viktiga spårämnen kan störas!
#5 Ett bra påpekande Aelsklinn! man bör ju inte ta några kosttillskott över huvudtaget om det inte finns något belägg för ev brister. Tack! 

När Jag väntade den äldsta grabben hade jag väldigt dåligt blodvärde…blev rekomenderad Blutsaft av MVC för att få bästa möjliga effekt. Visst, det funkade jättebra….men smakade nåt så fruktansvärt äckligt….
Jag har för mig att jag hade provat järntabletter först utan att det hjälpt…men "grabben" är 30 år nu…så minnet kanske sviker en del…
Men äckelkänslan jag hade inför varje slurk jag skulle ta….den har jag inte glömt…
Blutsaft är jättebra om man är trött och hängig, det ger även bra aptit. Innehåller många vitaminer har jag för mig, har också använt det några gånger, samt mina barn när de har varit "hängiga".
Blodtunnbröd är också jättebra om man har lågt blodvärde.
Jag blev rekommenderad av en barnmorska att äta det som smörgås 1 gång per dag sedan jag förlorad väldigt mycket blod efter en förlossning. Jag tog det under ett par veckor med smör och ost på och det smakade inte illa mer än om man doppade det i kaffe, då skar det sig ordentligt.
#8 Vilket fika tatsu! Snacka om kaffe med dopp! Ha, ha! 

En fråga till er som har druckit blutsaft…Blir man så här pigg av den?
Jag brukar vara död vid 22-tiden när jag har jobbat kväll…men här sitter jag och är bara lite sömnig. Är det blutsaften tror ni? Jag har druckit 2 huttar idag…..
#10 Hutt hutt på dig Cina! Jag vet inte, men om du haft järnbrist tidigare och blivit piggare allmänt så inverkar det nog säkert på kvällströttheten också - till det bättre. 

Jag skulle oxå vilja påpeka att de gränsvärden sjukvården har är alldeles för vida för att visa "rätt". Vänder man sig till den mycket mera pålitliga ;) alternativvården kan de se en brist långt tidigare och hjälpa en tillrätta så att man slipper få den grava brist sjukvården går efter.
Tack och lov finns det läkare och professorer som börjar inse detta nu! Till exempel denna man :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#10 Jag vet inte om jag har järnbrist men igår höll jag på att svimma på jobbet. Och jag antar att det är det för min menstruation är jätteriklig nuförtiden.
:-( En tjej tipsade mej om Blutsaft och jag blev bättre efter ett tag. Idag var det likadant. Jag tog en hutt i morse och en på jobbet…
#11 Tack för länken. :-) Jag ska läsa allt senare. När min ekonomi har kommit på fötter så ska jag gå till någon inom alternativvården. Jag är så less på vårdcentralen som bara säger att man ska ta en Alvedon.