Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthealing
Läst 13120 ggr
Tuva-Lena
1

Heala dig själv!

För er som vill lära er lite om hur ni kan ge er själva healing, lägger jag in en tråd från Andlig Utveckling. Jag har fått lov av Mariann att länka dit, så ta nu tillfället i akt att utveckla er inom healingens ädla konst! Och egentligen så är det inte så invecklat som man kan tro.. 

Titta bara..! Flört

Självhealing

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
1

Vd tyckte ni? Jag ser att ni är minst 10-15 st som har smygkollat..Flört jag skall i alla fall testa det där. Verkar hur härligt som helst!

[Mariann]
0

Kyss på dej Inga-Lena!

Du är kul du *fniss*

men du har helt rätt det är enkelt ,så himla enkelt att det kanske är för enkelt, vad vet jag… Oskyldig

Änglarna bara står och väntar på att vi ska samarbeta med dem…

De kan ju tyvärr inget göra om vi inte ber om hjälpen, de får ju nämligen inte gå emot vår fria vilja…

Så be på bara!

Tiia
0

Jag har inte den kärleken till mig själv som jag har när jag healar andra.

Jag vet att man borde ha det,men jag har inte kommit så långt än med mig själv.

Jag har försökt heala mig tidigare men har inget tålamod med mig själv.Skrattande

men övningen låter jättebra för dem som vill heala sig själva

Tuva-Lena
1

#2 #3 Jag testade en gång när jag hade en fö….. tandvärk med reiki, och vet ni, tanden var smärtfri i flera månader, så då kunde jag gå till tandisen när plånboken var fylld igen.. Cool

Waara
0

Tack så mycket! för tråden. Underbart att du råda bot på din tandvärk, Tuvan!

Healar mej jätteofta, ska läsa länken senare.

Soffe
0

Jag healar oxå mig själv ofta :-)

Tiia
0

Jag får väl försöka nån dag,har en massa krämpor bl a ishias m.m

Waara
0

Tiia, kan du heala andra så bra som du gör.. så tycker jag verkligen du ska prova :) det har hjälpt mej massor.

Kram!//W

Tiia
0

#8 Måste bara göra nåt med mitt dåliga tålamodSkrattande

Waara
0

#9 Det är du värd! ;)

Tuva-Lena
0

#9 he he, har du tålamod att sitta en halvtimme och heala andra så kan du väl unna dig själv en kvart åtminstone..? Ta hand om dig själv gumman! Flört

Tiia
0

Skrattande Jag har jobbat ganska mycket med mig själv och mina känslor och tankar kring barndomen.Man kan kanske  säga att jag healat mig själv där,men på ett annat sätt.

Tuva-Lena
0

#12 Ja men visst, man får ta det i olika steg. Man tänker inte så ofta på det, emn visst måste man älska sig själv först innan man kan sända kärlek till andra..?

Tuva-Lena
0

#8 Apropå tålamod… När jag sitter och väntar på Tatsjas kommentarer i healingtråden så blir jag rastlös!! Jag mäste nog träna på mitt tålamod jag också… Tyst

[Mariann]
0

jag känner en person som använde sig av ca ovanstående metod. Den behöver ju inte följas slaviskt, man kan givetvis modifiera den efter eget huvud ;) Bara beskydd och tacket följs och att bönen riktas till änglarna ;)

Hon hade hur som fått satt in guld i tänderna och hon blev redigt dålig av det. Hon fick veta att hon bör rensa  i munnen, rensa guldet och häva det i vibration. Hon gjorde typ en sådan övning ett par -tre gånger och så var problemen borta.

man kan göra så med mkt som man får tillfört sin kropp och även sår/skador mm… med allt faktiskt, det är nog bara fantasin som stoppar oss i vad änglarna kan hjälpa oss med…

kram

Mariann

miffo
0

Vill gärna börja med healing, får väl börja med att träna på mig själv.

Hoppfull
2

#15 Fick veta?? Hur då…?

Varför funkar inte sådant här för alla? Jag har ju nu hållit på med detta i månader, helt utan märkbart resultat… varför och vad är felet? Jag upplever ingen kontakt, ingen hjälp, inget alls… efter en tid känns det ganska meningslöst att hålla på då…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Hon fick veta detta av en kvinna som heter Inge Olsen i Danmark, hon är clairvojant, men det var inte i en clairvoyance som hon fick veta det utan bera genom samtal emd henne.

Det är något man ska tänka på överlag när man får tillfört nya ämnen saker till kroppen att de kan behöva justeras in så att säga vibrationsmässigt också  :)

Den andra frågan… vet ej…

Jag förstår att det kan kännas meningslöst, det finns väl egentligen bara två sätt…

antingen så fortsätter man oförtrutet utan krav på att det ska uppnås något, märkas något mm

eller så

slutar man och ser om det då ändå kommer att saknas något om man inte gör liknande. Kanske man behöver ett uppehåll för att se helt enkelt… kanske det uppstår en längtan efter att fortsätta med healingsmeditation och att det ändå ger något fast väldigt ofysiskt…

mina bud :)

Tuva-Lena
0

Jag tror faktiskt att det har med ens egen inställning att göra också, och då behöver det inte vara medvetet man är kritisk. Men man förväntar sig kanske inte att det skall fungera, men ändå tänker man "okay, jag testar väl.." Man intalar sig alltså att det är "andra" som har den ev kraften, och att man själv bara sitter/ligger där helt inaktiv. Jag tror att man måste gå in i sig själv ganska rejält för att få uppleva nåt, dessutom verkligen känna efter hur det känns när någon annan person genom tankens kraft vill hjälpa en - sätta sig in i den tankegången, och hur fantastiskt det är..

Tror man inte sig själv om att kunna lära sig cykla så går inte det heller, man måste alltså verkligen ta till sig det här  - om inte annat så underlättar det.. ;) Det har alltså en hel del om självtillit att göra. Glad

Hoppfull
0

Det tror jag stämmer väldigt bra Tuvan. Då betyder det alltså att jag varken har kontakt med mig själv eller självtillit… trist bild. Gråter

För problemet är det rakt motsatta, jag tror mig om detta och har alltid varit övertygad om att jag kan heala… men det verkar då vara inbillning.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Hhmm… mina tankar  gick mer mot meditaionen som jag tror du håller på med också… tänkte ju inte på att det ju var healingstråd *sorry*