Holistisk massage
Hej,
Jag har fått tips av en medial man att söka upp en holistisk massör, men då jag inte riktigt vet vad det är så vänder jag mig hit. Jga har chockuppleveser som sitter kvar i min kropp och hindrar mitt energiflöde i kroppen. Energi har jag gott om, men den sitter fast. Och helaing räcker inte sa han, den kan bara gemig mer energi vilket jag inte behöver då tydligen.
Jag har googlat på det, men finner inget som har med en direkt massage att göra.
Så, jag är tacksam för tips och egna erfarenheter.
Gärna någon i Västernorrland, och en manlig massör skulle det vara enligt mediet.
kanske leta efter en massör som även ger healing? Med holistisk menas att man ser till helheten, alltså massören ska inte bara knåda utan även vara en sådan som med hjälp av massagen kan hjälpa dig ur dilemmat.
#0 Jag bor i Västernorrland Sara-X, men här uppe finns det inte så många som håller på med just holistisk massage, i synnerhet inte om det är en manlig massör du söker. Jag skall kolla upp det och kan återkomma eller pm:a dig när jag hittar någon lämplig. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Inga-Lena,
Tack för det! :)
Han var väldigt enveten om att det skulle vara just en manlig massör/terapeut som även kunde syssla med lite andra alternativ metoder, och han skulle finnas inom ca.en timmes resa från min ort (Örnsköldsvik). Att denna terapeut skulle kunna hjälpa mig få bukt med mina muskelspänningar som gör att jag är extremt stel i nacken, och jag vet själv att det är chockrelaterat och att det inte släpper av vare sig enbart healing, klassisk massage, det sitter så djupt inne i mina muskler och mitt emotinella jag, att mina muskler bokstavligt talat är låsta.
Jag känner själv att jag har energin och viljan i kroppen att bli bra, men det sitter fast. Jag har redan fått förslitningar i skelettet i nacken, och jag är livrädd också för att jag inte ska få bukt med det och få dras med detta och förmodligen värre bekymmer med nacken i framtiden. :(

Korseett,
Ja, jag googlade fram att det är något sådant jag söker, men problemet är bara att jag ine finner något konkret på nätet, så det inte finns något specifikt namn på "behandlingsformen" - eller gör de det?
#3 En timmes resa från Ö-vik, ja det verkar som det blir jag det!
Jag har jobbat i Ö-vik i flera år faktiskt, men det var ett tag sen nu. Jag jobbade ihop med en chiropraktor och en sjukmassör, men jag tror att dom har flyttat ifrån stan. Skall fundera för det finns fler också. Kan du tänka dig att besöka Österåsens Hälsohem..? Ligger en mil utanför Sollefteå i nordvästlig riktning, så du fortsätter alltså ytterligare en mil till när du kommt till stan. Dom har flera terapeuter anställda och med olika inriktningar - har själv jobbat där. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Inga-Lena,
Lustigt att du nämner Österåsen, jag har nämligen fått en remiss från min underbara läkare, så jag ska få komma dit troligen nu i Januari. :) En hel månad. Jag visste däremot inte att dom hade flera olika terapeuter inom flera riktningar - trodde det bara var klassisk massage dom erbjöd. Står inget specificerat på hemsidan heller. Vad glad jag blir! :) Ska på informationsdag nu om någon månad, får nog veta mer då.
Vad jobbar du med för typ av behandlingar?