Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2220 ggr
Elega
0

Tappat gnistan

Jag har tänkt på detta länge och jag tror verkligen inte på hjärnskrynklare och sånt, det har aldrig någonsin hjälpt mig.

Jag har varit deprimerad och allmänt nere mestadelen av mitt liv. Det har gått upp och ner men ändå relativt bra trots omständigheterna. Nu har jag en trea ihop med min sambo och mina underbara husdjur, ett heltidsjobb som jag visserligen hatar, men visst, bättre ett dåligt jobb än inget jobb. Jag hade ganska stor lust och glädje när allt började ordna sig och jag äntligen fick en trygg tillvaro, men nu har jag verkligen förlorat gnistan på ett sätt jag aldrig gjort förrut. Jag har ingen lust till någonting, inte ens det jag brukar tycka om. Jag är trött hela tiden och vill bara ligga still och är apatisk och irriterad hela tiden. Det värsta är att jag inte har en aning varför.

Finns det någon sort alt. behandling jag kan få för att återfå min gnista för snart går jag under..

korseett
0

För det första är det ett gott tecken på att du vill att det ska bli bättre. Ett stort steg bara det.

Det finns många behandlingsmetoder som skulle kunna få igång dig men du kanske ska prova med att ta tex D-vitamin. Det är flera som har blivit piggare och depressioner har blivit bättre av det tillskottet. Det finns en tråd om det här.

Jag själv funderar även på tillskottet Q10 till mig och maken som tydligen har inverkan på mitokondrierna i cellerna som är våra kraftverk.

Sedan är väl A och O att du kommer ur sängen och apatin. Släng alla krav och måsten i papperskorgen och föresätt dig bara en sak. Ta en promenad på 10 minuter för att klara hjärnan. Vad som händer efter dom, ja det händer. Låt disken stå och dammråttorna och tvätten hopas om så vill. Bara en sak ska du göra och sedan ska du vara nöjd och tillfreds med det du åstadkommit, om du så bara har lyckats ta dig ur sängen och satt på dig kläder så ska du vara nöjd. Alltså det jag säger är att sätta ribban lågt.

En kroppmassage kan göra nytta, det finns en speciell energimassage. Även den typ av ansiktsbehandling som jag utför ger jag energimassage som utförs på ansikte, hals, nacke, överarmar. Och det finns massor av olika behandlingar egentligen men det är vad du själv tycker om som avgör.

Hoppas att du finner gnistan. Lycka till

april4
0

Jag tror orsaken till att du  ät trött jämt tappat lusten till det mesta är nog jobbet. Du säger att du hatar det, ja och då blir man innerligt trött. Har haft det själv så en gång i tiden. När jag bytte jobb, blev allt mycket ljusare. Har du möjlighet oc h byta arbetsuppgifter? Arbetsmarkanden är ju inte det bästa, så tyvärr får man hålla fast vid det man har. Annars vore nog det enklaste att du bytte jobb helt. En annan grej skulle vara att gå ner i arbetstid, men tyvärr så styr ekonomin den biten många ggr. Hoppas att det löser sig och skriv gärna och berätta hur det går. Kram

Trisha
0

Se till att du gör nånting! Det är så viktigt när man suttit fast i dessa nedgångar under lång tid, ´även om av och till, att man riktigt djupt inom sig bestämmer sig för att nä, nu j-lar är det nog! Jag ska banne mig inte slösa bort en dag till på status quo.

Det kan vara en vandring tillbaka, men det handlar så mycket om en omprogrammeringa av sig själv.

Vill bara fråga dig - har du sett filmen "What the bleep do we know?" Den har hjälpt mig och många andra att förstå mer av de djupa mekanismer som styr vårt mående.

Gör någonting varje dag som bara är för dig och din utveckling mot ett bra-mående och en livsglädje. Jag brukar säga på mina kurser och till mina klienter; det kräver självdisciplin och en massa styrka att bli en lycklig människa.

Ge dig inte! Bestäm dig inom dig själv och kolla sedan, när du får lite kontakt med din intuition och livskraft, var det är du får bästa hjälpen. Finns ju ett massivt utbud nuförtiden inom feel-good-branschen. Det finns en väg ut. Om du vill.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Hoppfull
0

Låter som en jobbig situation som i sig dränerar dig ännu mer på energi.

Jag tycker de ovan har gett goda råd och så ska jag fråga om min käpphäst, maten… näring är det som ger energi. Hur äter du? Kanske ge din kropp ett kosttillskott under en tid? En "enkel" vitamin- eller näringsbrist kan ge ganska påtagliga besvär som är relativt lätt att fixa.

Här finns ett kosttillskott som hjälpt många med just energi, det står att läsa under rubriken kundberättelser.

http://www.alkagreens.se/sv/Default.aspx

Lycka till din ork!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

#0 Citerar dig: "Jag hade ganska stor lust och glädje när allt började ordna sig och jag äntligen fick en trygg tillvaro, men nu har jag verkligen förlorat gnistan på ett sätt jag aldrig gjort förrut."

Kan det vara så att du fokuserade på fel saker tidigare när du mådde dåligt..? Du trodde att, "bara jag får en trygg tillvaro så kommer jag att må bättre"..?

Alla har varit inne på den här frågeställningen, men jag tror att du måste gå in i dig själv, och fråga dig själv vad det egentligen är du vill ha ut av livet. Det kanske inte är den "fullständiga tryggheten" som ger just dig den där härliga kicken av att leva..? Kanhända har du strävat efter "fel saker" tidigare i livet..? men du har följt med strömmen, eller gjort det du har trott skall ge dig tillfresställelse, för att inte avvika eller göra någon i din närhet besviken..?

Mitt råd är att lyssna till ditt hjärta, gå in i dig själv och fråga dig själv; vem är jag och vad skall jag göra för att må riktigt bra och känna att livet ger mig just det jag är ämnad för..?

Ja tror också att du är på god väg, för bara att ta upp frågan här på forumet visar att du själv är medveten om att du inte följer dina innersta drömmar.. ;)

Jag tror att det kommer att lösa sig för dig, och jag önskar dig all lycka på vägen! Kramar!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Waara
0

Hej! Ser att du redan fått en massa bra tips ovan här ^^

Så det enda jag tänkte skriva var att mej hjälper skogspromenader alldelens oerhört mycket, att bara få vara o ta till vara energin som finns att hämta där..

En sak till.. positiva tankar, vi är inte våra tankar, med tankens kraft kan vi affirmera ,. te.x  Mitt jobb jag har nu är alldelens utmärkt bra för mej, tills jag hittat ett nytt ännu bättre ;)

Kramar om!//W

mayolica
0

du har fått många bra råd , det som brukar hjälpa mej när jag är deppremerad är healing och kosttillskotten : omega tre och mivitotal flex.  vet också att många har god effekt av johannesört tex movina som finns både på apotek och hälsokost affär

~ mayolica ~