Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthealing
Läst 883 ggr
abbis
0

Varför sån skillnad?

Nu när jag läser hur andra upplever healingen så undrar jag varför det är sådan skillnad på vad man känner och upplever.Är det för att man är "låst" på något sätt man inte får den där rätta kicken..Jag kände ett lugn men inte på långa vägar det som andra känt.Färger såg jag definitivt inte ..Gjorde jag något fel?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Soffe
0

Alla uppplever vi olika när vi får healing.. Det kan vara att man är lite spänd o nervös, vet inte vad man ska uppleva och då kan det låsa så att man inte känner så mkt.. Men är man van, öppen för det så kan man uppleva mkt.. Jag tror att man upplever mer om man är lugn o närvarande..

Tuva-Lena
0

#0 Var du upptagen av tankar kring ditt problem under tiden? Isåfall kan dom störa i healingprocessen. Helst skall du vara helt avslappnad och bara koncentrera dig på vad som händer just då, och framför allt inte ligga och vänta på att någonting skall hända. Ta det bara för vad det är, och ta emot det du känner bara, helt naturligt och utan att fundera på vad som pågår. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Soffe
0

#2 Så menade ju jag oxå klart.. Men kan va bra att flera skriver ungefär samma :)

abbis
0

#2 Jag va inte upptagen med negativa tankar utan fokuserade helt på att ta emot..hmm det är svårt kanske..

Soffe
0

Samma sak här.. Men jag vet att mitt inlägg är bra Cool

[Vintersaga]
0

Hur man upplever healing skiljer sig från person till person. Jag som är van att jobba med healing känner inte särskilt mycket när jag får healing - MEN, efteråt känner jag mig påfylld och stärkt av behandlingen :-)

Sen kan det vara så att healingen berör saker som blivit undertryckta och som då kommer upp till ytan - vilket kan få vem som helst att uppleva mycket starka saker.

Det viktigaste är inte de sensationer (alltså starka upplevelser) som du får - det viktigaste är healingenergin som kommer in i dig och börjar sitt arbete med att förbättra ditt tillstånd :-)

Kram Rickard

Hoppfull
0

Jag tror som Rickard, det är lätt att haka upp sig på alla upplevelser "alla andra" får… det är inte upplevelserna som är det viktiga. Det är bättre att bara slappna av och inte fokusera alls eller vänta på att känna, se eller så. Healing, precis som meditation är inte beroende av vad du ser eller upplever. Kanske är bara lugn och stillhet det du ska "uppleva".

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

abbis
0

Tack för alla svar…

Freja15
0

Jag håller med Rickard. Jag är en van healer och van att få healing. Jag har åxå märkt att sensationerna uteblir nu för tiden, men jag får en otroligt skön upplevelse som fyller mig med glädje och kärlek.

Människan kan ses som en lök i healingsammanhang. Lager för lager skalas av för att komma allt närmare mitten. De yttersta lagren har mindre känsel eftersom de stått för de flesta törnarna. Ju längre in man kommer desto mer kan man uppleva. Nu är inte detta vedertaget för det fungerar olika på precis varenda en som får healing. Så är det bara.

Sedan är det viktigt att genomgå en hel healingbehandling. Som ni vet så är en gång ingen gång. I takt med behandlingarna så märker du förändringen, energierna får en chans att jobba med dig och landar där de ska landa.

I kärlek//EvaLeva

Soffe
0

Va bra ni skriver :-) Jag är oxå van att hålla på med healing att jag upplever inget speciellt vare sig jag ger eller får healing.. Men energin känner jag ju helt klart :-) Jag tycker inte att man behöver visualisera en massa för att healingen ska hjälpa, den gör sitt jobb ändå och jag har provat, men det känns som att jag svävar iväg och inte är närvarande i healingen, så jag föredrar att bara fokusera, slappna av och låta healingen få göra sitt jobb :-) Så länge jag har min goda avsikt så räcker det långt!

Tiia
0

#10 Det är bra,Soffe.Jag visualiserar inte med vilje,utan det kommer som det kommer.Ibland ser jag inget heller.

Healing är lika bra om du ser saker eller inte.

Tatsja
0

Att jag fick en så känsla under min första healing, kanske berodde på att jag lyckades slappna av totalt. Bara lyssnade svagt på musiken och koncentrerade mig på ablsolut ingenting. Nästa gång kanske det inte är samma sak. Då kan det vara så att jag väntar att få känna känslan igen och spänner mig omedvetet. Inte vet jag, men tiden får utvisa.

Tack för all hjälp sist. Kramiz Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mayolica
0

den som får healing behöver inte göra på något särsilt sätt men det är bra om man kan ligga och försöka slappna av. olika människor upplever healing på olika sätt man kan även uppleva healingen olika vid olika tillfällen . känner man ingenting kan den helande energin ändå arbeta i kroppen där den behövs, tex förstärka imunförsvaret.                   en del personer vill inte ha healing på ett omedvetet plan då fungerar inte healingen för att kroppen inte tar upp den helande energin…..det kan även kännas olika med olika healing-metoder  vissa metoder passar olika människor.  du kanske inte hittat den healingform som känns rätt för dej. pröva olika sorters  healeng. lycka till.

~ mayolica ~