Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: naturlig-hudvård
Läst 1154 ggr
korseett
0

frågelåda om hudvård 9/9-08

Tisdag igen och dags att ställa frågor om hudvård å annat inom den nischen.

Shoot boys and girls!

miffo
0

Hej, jag har en fråga om nagelband.

Såg att min ena dotter har jättetrasiga nagelband, fransiga. Sa åt henna att massera in salva för att mjukgöra dom, men det tror jag bara hjälper för stunden. Min fråga är vilken brist kan hon ha. Jag misstänker att hon inte äter så bra som hon borde göra när det gäller näring.

korseett
0

kiselbrist kan vara en orsak. Pröva om ett kosttillskott med kisel ger verkan. Det kan ju ta uppåt fyra veckor innan förbättring sker eftersom hudens celler har en cykel på ca 28 dagar

miffo
0

ok, tack. Du ska jag kolla det. Finns det andra tecken som jag kan titta efter?

korseett
0

kiselbrist kan överhuvudtaget ge sprött hår och skör hud och sköra naglar

Tiia
0

i vilken kost finns det kisel?

korseett
0

mat och örter rik på kisel är åkerfräken, fullkorn, bönor, potatis, honung, mjölk och ost

Tiia
0

Tack,korseettGlad

*skriver upp*

miffo
0

tack Glad

annalina
0

Tips på bra hudproduker att göra själv som rengöringscreme, hudcreme och kroppslotion skulle jag ville ha. Jag tänker börja göra egna produkter som är enkla eftersom jag inte tål dofter pga huvudvärk.   Flört

Tuva-Lena
0

#9 Om inte korseett misstycker så kan jag ge dig en länk där du kan köpa råvaror för att göra egna hudvårdsprodukter. Kolla här :)

www.crearome.se

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

korseett
0

japp följ den länken i #10 annalina, för där kan du beställa gör-det-självpaket.

Men enklaste rengöringen till huden har du i kallpressad ekologisk olivolja. Läs artikeln här

du kommer att i ovanstående paket få med eteriska oljor som doftsättning. Ta och prova om du kan tåla dom för det är väldigt många som inte klarar dofter annars som klarar de eteriska oljorna

Tuva-Lena
0

#11 Jättebra med en uppdatering! Och lika intressant den här gången också! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."