Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettmassage
Läst 5702 ggr
Tuva-Lena
0

Meridianmeditation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med hjälp av kroppens redan existerande enrgikanaler/meridianer kan man, genom nåt som heter meridianmeditation, vända blicken inåt i sin egen kropp och avslöja svaghetstillstånd lika tydligt som om man såg dem med sina egan ögon.

När du har skaffat dig en gedigen erfarenhet i den här meditationen, kommer ingen att var bättre rustad att diagnostisera sitt fysiska hälsotillstånd, än du själv.

För att kunna utföra meridianmeditationen så måste man veta hur meridianerna går i kroppen, och jag kommer därför att börja med att visa med bilder, hur dom löper.

Jag tar två meridianer åt gången. Lär dig dem till att börja med, så att det inte råder några tvivel sedan, när du skall börja meditera.

Den första meridianen heter lungmeridianen. Den stimulerar man när det förekommer problem utmed själva kanalen, men också vid lung/andningsbesvär, kärlsjukdomar och vid problem med matsmältningen. Dessutom används den också vid nackbesvär.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den andra meridianen heter Tjocktarmsmeridianen. Den behandlar man vid problem med förlamningar utmed kanalen eller armen, andnings/luftvägsproblem, feber, högt blodtryck, hudirritationer/besvär och vid smärtlindring, då man stimulerar en speciell liten punkt bredvid tumvecket.

Brokenfether
0

Jätte intressant detta Tuvan….vill se ännu fler bilder om detta ämne..*L Tror jag blivit punkt intresserad sen korseetts akupressur på öronen..*S

Tiia
0

Denhär tråden har jag missat,väldigt intressant.Jag har en bok som heter "Reflexologi och meridianterapi"den nya zonterapin

där visas lite meridianer,men jag har inte fördjupat mig i boken mer än tittat på fötternas zonpunkter

Hoppfull
0

Jätteintressant! Tack för ditt engagemang Tuvan!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
0

Det här ska bli spännande att följa och prova, tack goa Tuvan!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

Tack ska ni ha allihop! Flört Ja, jag hittade den här meditationen i en gammal bok jag har sen 80-talet, men den är ju lika aktuell idag, så varför inte..?

Vi har sammanlagt tolv olika meridianer, så det gäller att hålla reda på hur dom går. Jag väntar därför med att lägga in de övriga tills ni känner er säkra på de två första. Ni bör alltså kunna visualisera inne i huvudet hur dom sträcker sig innan vi går vidare - på ett ungefär i alla fall. Skriv gärna i tråden här nedanför när ni känner er mogna! Glad