Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2614 ggr
Brokenfether
0

Dagens Pratbubbla 10/9

Godmorgon!

Tvi vilken morron….sonen väckte mig 7.50 …han hade försovit sig och skulle med bussen till skolan kl 8.10. Allting fick gå i turbofart här….tur man hann gå på toa…Foten i munnen Det blev rallykörning till bussen. Är så glad att han äntligen funnit en utbildning som passar han som handen i handsken…Jordbruksgymnasiet i Östra Ljungby. Han går sin andra prov vecka och sen ska han bestämma om han ska fortsätta eller inte. Han SKA fortsätta säger jag….basta!

Ja,det va ett abruppt uppvaknande och nu sitter jag här med kaffet….mulet men uppehåll och tankarna går till gårdagens nyhet (för mig) om Big Bang som ska ske idag….gillar inte såna här tester…och absolut inte pratet om att Jorden ska gå under idag! Skrikandes

Ljuvlig dag till er alla…/Broken

Hoppfull
0

God Morgon!

Här är det lugna morgnar som oväxling. Min yngsta är fortfarande sjuk, men börjar nu piggna till och bli ganska odräglig… jag hoppas innerligt att hon kan gå till skolan i morgon. Annars är här mulet med, lite kallt har det blivit.

Jag hoppas att alla får en riktigt fin dag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
0

God morgon på er!

Två maskiner tvätt avklarade, grått och småregn, det har varit alldeles för många grå dagar så nu skulle jag vilja se lite av solen igen.

Big Bang, tråkigt att man inte kan lägga de pengarna till något vettigt i stället men jag tror nog att Moder Jord finns kvar ett tag till.

Önskar er en härlig dag!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

Jag läste om Big Bang på ÖN också, men jag tror nog att vi överlever. Den kraft man använder vid såna tester blir en fjärt i universum vid jämförelsen. :) Fast jag kan hålla med om att såna tester kan tyckas onödiga, varför kan vi inte lägga pengar på nåt som gagnar välmåendet på jorden istället?

Annars är det gråmulet idag med små blå fläckar här o där, inte helt nattsvart med andra ord.. ;) jag var uppe tidigt och tog ut hästarna från stallet, dom fick nanna inne inatt för himlen var helt svart igår kväll och spådde regn - som uteblev tack o lov! Har hunnit gå en sväng i skogen också, och jobbat en timme med en klient. Vilken rivstart på dagen! Glad

Borde skrapa rost på bilen innan vintern, men det är ju så jobbigt så jag "sparar" med det.. Tyst Funderar på att byta gardiner i några fönster istället, ja vi får se vad det blir av dagen - nånting blir det alltid, för det finns hur mycket som helst som skall fixas med innan frosten kommer på allvar.

Sköna dagen till er alla! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tatsja
0

Middag allihopa. Uppehåll, än så länge. Sonen var tillbaka till tandläkaren idag. Hon fick slipa nedre protesen eftersom den skavde så. Nu är det bättre, men han som vant sig att dricka och äta utan en enda tand, har fått problem med det. Får försöka vänja sig med tänder igen. Nu ser han mycket gladare ut också.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Soffe
0

Varför inte lägga mer pengar på forskning inom sjukvården istället! Sjukvården överhuvudtaget!

korseett
0

nämen broken har du vaknat till! eller du kom kanske igår redan när jag somnat då kanske?

Jobbar på maskinringen idag men jag är inte så hågad att ta itu med saker så jag blir nog kvar här länge idag.

fortsatt trevlig dag!

Brokenfether
0

#6 Broken dök upp sent igårkväll…*S Abstinenserna har varit fruktansvärda..*S Datorproblemen äntligen lösta…*L

Tatsja
0

skönt att ha dig tillbaka Broken.

Väl mött, Tatsja

Tiia
0

Ska snart till doktorn,ser ut som det skulle vara borrrelia på mitt ben,vad jag sett på bilder på nätet

då blir det väl antibiotika…vi får se

finns det nåt alternativ till antibiotika?nån som vet?

Clary
0

Men Tiia då, råkat ut för de där j-a fästingarna, det är nog det värsta jag vet. Vet inte vad man kan göra förutom antibiotika men jag hoppas du slipper både det och att det skulle vara borrelia. Varma tankar skickar jag med dig!

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tatsja
0

Sänder kramar Tiia. Hoppas på det bästa.

Väl mött, Tatsja

Tiia
0

Tack tjejer,kramarna är jättevälkomnaKyss

Hoppfull
0

Antibiotika är nog bra i det fallet. Borrelia är inte så trevligt!

Men du kan hjälpa dina tarmar genom att ge dem probiotika (= bra tarmbakterier) under kuren.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Brokenfether
0

#8 Tack Tatsja…*L

Tiia…antibiotika och A-fil eller proviva…så du blir frisk från det där…va rädd om dej vännen…Kram

Tuva-Lena
0

#12 Hur har det gått för dig Tiia? Var det Borelia? Obestämd Finns inget effektivt alternativ till antibiotika, tror jag, det avdödar ju bakterierna och det måste ju ske snabbt så att inga organ tar skada. Usch va hemskt! Skrikandes

Bybo
0

Hej alla!

Jag är seg och bläig *S* Sovit bort hela dagen ( på flit) Och dessutom inget snus! Huhuhu….Glöm inte fotbollen på TV! ;-)

Tuva-Lena
0

#16 Men bybosan, du har väl ändå kunna mediterat då, duktig elev som du är, istället för att ligga vågrät hela dagen med munnen på vid gavel. Åsså fotboll på det, jag tror jag svimmar - det är vad man kan kalla "carpe diem" det! Cool Ha ha!

Tiia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är borrelia,så jag fick kåvepenin att ta i 10 dagar.Jag är van att gå i skogen och klär på mig ordentligt,men nog lyckades den lilla rackaren krypa upp på mig.Jag trodde jag hade gjort illa mig på benet,för först såg det ut som ett blåmärke,men gjorde inte ont,bara kliade.Sen har jag varit trött och grusig i ögonen.

Sätter in en bild hur borrelia ser ut,så vet ni,ifall det händer er(hoppas inte)

Bybo
0

#17 *gapflabb* Du e rolig du!   Jaa, nu e det bara fotbollen som hägrar!!

Brokenfether
0

Härligt Tiia…då blir du snart ditt rätta jag igen..*L Kramar

Tuuuvan…..Broken måste iväg en sväng….är tebax ca 21.30 igen…håll ställningarna och Bybosan i örat….Skrattande Pöss

Tiia
0

Ska köpa lite proviva eller A-fil imorrn.Tack för tipsenGlad

april4
0

Tänk dom små rackarna vad dom kan ställa till med. Hoppas du blir bra med Kovepeninen.Kjamis

Bybo
0

Ja usch Tiia inget kul. Har haft borelia.  Nu avlägsnar jag mig till TV:n ;-) Kan ju tipsa om, att det är det Hemsökta hus på TV 4+ och Idol på TV 4 kl 20.00. Men för mig blir det Zlatan :-)

Tiia
0

#23 Fick du medicin för det,Bybo? Har du känt nåt efteråt?

Tuva-Lena
0

#24 Vilken tur ändå att du sökte läkare på direkten Tiia, inget att leka med precis. Här får du en kram så att återställandet går snabbt.  You're Nice

Jag har precis kommit in från hästarna. Dom får vara ute ikväll men har fått lite nattgodis av matte: betfor och morötter, och sedan lägger jag ut lite extra hö för natten. Månen är halv just nu och alldeles orange där borta vid horisonten. Såå skönt ute ikväll, men lite kylslaget så jag har gjort upp en brasa i kaminen. Ganska mysigt med hösten också.. Glad

Tiia
0

Taack,för alla kramar tjejer,ni är så goa.

#25 Hösten är kul när det blåser ,men inte när det regnar.Är ett höstbarnGlad

Har dina hästar  fått nån ny trollfläta?Spännande,läste din tråd från förra året på ÖN.

Tuva-Lena
0

#26 Jag älskar hösten, tänkte på det bara imorse när jag gick i skogen; så här skulle det alltid vara, lagom temperatur, ingen mygg Skrikandes och den klara luften, färgerna - och alla svampar! Och jag håller med, en höststorm sitter inte helt fel heller, men utan skogsskador då förstås och sedan vill jag inte att korna skall behöva stå omjölkade heller. Gråter

Vet du vad sambon gjorde, den rackarn, han klippte bort flätan för ett par veckor sedan, och nu har det inte funnits någon fläta sedan dess. Vet inte om småfolket tog illa upp, för flätan har funnits där i fem år! Hoppas att dom kommer tillbaka och gör en ny..Flört

Brokenfether
0

Jaaaa….den flätan minns jag oxå och vet att jag var sååå nyfiken på hur en sådan såg ut…*L Det kommer garanterat en ny under vintern tror jag..*nickar*

Tuva-Lena
0

#28 Jaa, ja hoppas det. Kändes lite trist imorse när jag borstade hästen och det inte fanns någon fläta - konstigt på nåt sätt..den har ju alltid suttit där. Gråter

Nu skall jag gå och tvätta håret så nu får du hålla ställningarna ett tag.. Lite lugnt ikväll. Hmmm Obestämd Syns snart!

Brokenfether
0

#29 Ay ay kapten..Cool

Tatsja
0

Du gör det så bra Broken

Väl mött, Tatsja

Tuva-Lena
0

Har tittat på Hyacinth också, kan ju inte låta bli fast jag har sett avsnitten flera gånger. Denna härliga tant! Skrattande

Tatsja
0

Jag har sett på Heroes. Gillar den serien, men det var jobbigt. Satt och zappade hela tiden. Fotboll på teve 8.

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

Jag har varit ute med hunden…kompisen ropa på mig utanför…så vi gick en runda i skogen..*L Hon och hennes dotter (på besök) hade precis sett räven utanför mitt hus…och jag högg tag i kameran och for ut..men , NIX…ingen räv. Det är bara några dagar sedan jag såg den själv. Kl var väl runt 24.00 och jag gick här ute längs ån med hunden…så hör jag hur det prasslar bakom oss och ut kommer en stor,vacker räv. Den stod stilla ett bra tag och titta på oss och sen gick den lugnt vidare längs gatan. Trodde inte mina ögon…en räv..HÄR!!! Jag förstod sen att den är ute efter änderna i ån….hoppas jag får se den fler gånger. Vill ha den på kort…*L

Bybo
0

#24 Det var så länge sen jag hade det. Men fick penecillin, och har för mig att jag var lite trött och matt en tid efter…

#32 #33 Och jag har kollat fotbollen :-) Och så tittar jag just nu på Allå allå emliga armén ( paus nu ) den gillar jag

Tuva-Lena
0

#35 Gillar jag också bybosan och jag skulle ju spela in avsnittet, men här sitter jag!! Jag har spelat in tidigare avsnitt så jag får väl klara mig utan det här då. Men imorrn, då är det jag som är alert! Glad

#34 Va spännande Broken för dom är ju som sagt jättefina! Hoppas att du akn fånga den - med kameran alltså, och sedan får du lägga in bilden här. Lova! Nu skapar jag en ny rubrik för våra vackra djur. Glad

Brokenfether
0

Jag lovar Tuvan…den är verkligen stor denna räv och har en tjock fin svans, så ingen skabb där inte…*L

Vilken fin ide´….ska det vara dom vilda djuren eller djur överhuvudtaget då?…

Hoppas du kan fånga en av dina bamsebjörnar på bild oxå…*skrattar* det hade väl varit nåt..Flört

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#37 Dom vilda djuren är så svåra att komma inpå livet, så i brist på bröd får vi ta limpa - alltså våra egna sötnosar, eller kanske grannens..? Vi kan alltså välja vilka vi vill, en sån här t ex.. Flört

Usch, jag gråter när jag ser bilden - båda är borta och hunden fick vi ta bort i januari i år. Fyy va hemskt det är när man ser dom!

Brokenfether
0

#38 Åh…så varmt och gosigt det ser ut…man vill borra ner hela ansiktet hos dom..*L

Nu ska jag gå och sova…ska köra sonen imorron oxå  och jag vill icke vakna till en likadan morgon som idag….så Godnatt på er och sussa gott….natti kramar…Zzzzzzzz

Bybo
0

#39 Sov så sött!! Kraaam :-)

chik
0

God Morgon på er alla mänisko barn..

Jag skriver i gårdagens prat bubbla.

För rätt som det är så kommer det någon som tydligen bor i min Data o skriver ERRO o en himla massa ord sifror..

Så ni skall ha en trevlig dag.

Lena.

Cloud 2 Cloud Cloud 2 

![](http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=[object Object]&pp=ZCYYYYYYYYSE)

Lena.P är jag i verkliga livet.

Bybo
0

Morning Chikan :-)  Det samma..

Tatsja
0

Kom inte ens in här i morse. Rynkar på näsan. Nu funkar det i alla fall. Broken, tam räv har vi här. Arbetarna på Yara matar den med köttbullar. Hänt flera gånger när jag ska gå ut med Tatsja, så har räven stått på min trappa. Tur jag alltid kollar innan jag släpper ut henne. Sen har vi en grävling här. Rådjuren går också i trädgården. Både grävlingen och rådjuren äter våra äpplen som ligger på backen.

kramiz

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#43 Oh, va roligt..*L Grävling har vi oxå men jag har inte sett till den sen förra sommarn. Då kom den galopperande mot mig mitt i natta när jag va ute med hunden…*L Rådjuren ser jag ganska ofta nu och dom syntes inte heller till förra sommarn. Jag blir så glad när jag får se dessa vilda djur på mina promenader…dag som natt..*L Kram

Tatsja
0

#44 Grävlingen har jag mer respekt för än rådjuren. Han kan attackera och det är inget roligt.

När jag bodde på kinnekulle, så hade vi hjortstammar som var väldigt stora. Fina djur. Min fostermor tog hand om två rävungar som de hittade intill en lya där mamman låg död. Sen sakta så hjälpte vi rävarna att vara ute och ta mat själv. De kom och hälsade på oss i flera år. Men det är viktigt om man tar hand om dem att se till att de kan bli vilda igen.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#45 Precis! Åh, vad avundsjuk jag blir…älskar djur och att ta hand om dom. Att få föda upp vilda djur som råkat illa ut och sen ge dom sin frihet tillbaka….underbart. Vilken känsla att se dom komma tillbaka och hälsa på…

Jo,man får inte klema bort dom, då klarar dom sig inte…men fy va svårt när man vill gosa med dom..*S

Soffe
0

Men snälla.. Varför skriver ni i gårdagens tråd alltid?

Brokenfether
0

#47 Ja…säg det…*S Det är pga ämnet som redan finns här…

Soffe
0

#48 Jo jag hajar det ;-)

Tatsja
0

Det bara blir så att man skriver i båda trådarna. Men det är så roligt.Flört

Väl mött, Tatsja

Soffe
0

To Dee :-)