Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 909 ggr
Brokenfether
0

Dagens Pratbubbla 11/9

God Morgon!

Solen tittar minsann fram ur diset denna morgon…det är lite små rått ute. Har kört sonen till bussen och nu ska jag först och främst kurera min stela nacke och påföljande huvudvärk….fick nästan tvinga ner kaffet här…så gott folk…vi ses om en stund…*L

Skön dag önskar jag till er alla…/Broken

Bybo
0

Morning :-) Druckit 3 koppar "lut"

Cina-1
0

Go'morgon! Ska snart iväg och jobba, första da'n den här veckan. *kul*

Det är så grått och trist ute så blää.

Ha en bra dag alla!

Brokenfether
0

#1 Bybo!!!! Vad är det för kaffe du kokar?…Lut!! *S

#2 Fin dag till dej med Cina….*L

Soffe
0

Hej Hopp! Här är det tråkigt väder, men för det ska jag själv inte ha det tråkigt!

Ha en bra dag alla!

Bybo
0

#3 Japp, annars vaknar jag icke! Kanske lägger mig igen *S*

#2 det samma till dig

Bybo
0

#4 Du lät hurtig du :-) Ha det bra du med

Tatsja
0

Varit uppe sedan klockan 6. Druckit massa kaffe och isvatten. Tatsja har fått sig en rejäl promenad. Vi var ute nästan en timme. Råkallt, men uppehåll. Idag ska jag försöka städa lite och senare blir det trolleri här.

Jag ställer min tvättkorg vid trappan och på kvällen står den inne i mitt sovrum med rena kläder. Rena trolleriet. Flört

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Bybo
0

#7 Lär mig trolla please :-)

Brokenfether
0

#7 Hahaha….det va inte dåligt det du..*S

Tatsja
0

Det är enkelt. Har en son som sköter tvätten. han är för gullig. Så trollar jag. Har aldrig varit i våran tvättstuga. Tack och lov så är den i vår länga.

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#10 Hehe…gissade att det var något sånt trick du hade…din busgumma där…*S

Hoppfull
0

Hej allihop!

Jag har inte kommit mig in här ännu i dag… men nu fungerade det. Idag är tösen tillbaka i skolan och jag har kunna yoga ifred, verkligen välbehövligt!

Även här är det grått idag.

Ha en riktigt bra dag allihop!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Brokenfether
0

#12 Gomorron Hoppis…*L Jag vet varför jag har ont i nacken idag…började sticka på min poncho igår nämligen. Det räcker tydligen för att den ska börja trilskas.

Yoga…undrar om jag hade fått ont av det?…

Skön dag till dej med..Kram

Hoppfull
0

Usch då, jag får oxå ont av att sticka.

Yoga får du inte ont av, tvärtom ;) Min rygg blir bättre och bättre ju längre jag håller på med yogan. Väntar nu på en dvd med kundaliniyoga… ska bli sååå spännande att prova.

Kramkram!!

Brokenfether
0

#14 Jag får prova när jag fått bukt med nacken här…sen gäller det väl att hålla igång Yogan varje dag oxå väl?..Kram

Soffe
0

#6 Hurtig?

Tatsja
0

Yoga vågar jag mig inte på. Kommer inte ens ner och klippa tånaglarna. Ovig helt enkelt

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#17 Tränings sak Tatsja…träning…släng rullatorn och öva på spagat…om en vecka kan du klippa tånaglarna stående…*GS…*skojar* Kram

Hoppfull
0

Jag var väldigt ovig när jag började, jag är inte direkt vig nu heller men mina muskler blir ju lite bättre, starkare, smidigare, längre och uthålligare ju längre jag håller på. Den yogan jag börjat med är mycket bara t.ex. knipa och spreta med tår och fingar… sträcka och böja ben osv samtidigt som man andas lugnt in och ut genom näsan. man ska aldrig göra mer än man kan och orkar, det är upprepningen som spelar roll.

Jag vet inte om man måste yoga varje dag, jag gör det i princip, men det är ju för att jag är hemma hela dagarna. De flesta andra yogar nog 2-3 ggr/vecka skulle jag tro.

Ska jag skriva ner "mitt" (det är ju ur en bok) program? Det heter Luft- och spänningsfrigörande övningar och består av 17 övningar man ska göra i en följd (de man inte klarar hoppar man helt sonika över).

Tatsja
0

Broken. Nja, det är svårt. Balansen är ju inte som den ska. Har jag inte rollatorn så brakar jag i golvet. Då blir det jordbävning. Flört Sen vill inte ryggen att jag böjer mig. Det är därför jag försöker gå så mycket. Vill slippa rullstol. De kan inte operera eftersom det är 70 % risk för förlamning från midjan och ner. Så jag får gå med mina krossade kotor och diskbrock, plus en cysta där ischiasnerven går. Kände mig lite bättre efter healingen, men nu börjar värken igen.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Tiia
0

Tar en liten paus i dammsugningen,blir ordentligt trött av penicillinet.

Mulet igen

hörs senare,vänner

korseett
0

sitter och jobbar men jag betar av sak efter sak. har mycket bättre energi idag men börjar bli hungrig

Tuva-Lena
0

Härlig dag på er !

Idag väntar jag på en dam som skall ha behandling för ischias, senare skulle mamma komma o hälsa på och hon vill ha en "omgång" hon också. Blir en skön promenad med henne på eftermiddan, för det är henne jag brås på då det gäller narturintresset. Det enda som är jobbigt är att hon har för vana att rabbla upp alla latinska namn på blommor som vi passerar, men nu har ju dom flesta vissnat ner så det kanske blir lite tystare den här gången. Flört Är såå roligt att hon tittar in!

Annars blir det fortsättning på gardin uppsättningen. Har ju gamla fönster med klisterremsor, och vadd som skall läggas emellan, så det tar sin tid att fixa till varje förnster. Men jag har byns vackraste fönster, med handgjort glas och vackert spröjs så det kan det vara värt. Samma fönster som när farfar och farmor bodde här! Cool

Nu skall jag börja med att kolla lokaler inne i stan till att börja med.. Vi hörs ikväll! *kram till dagen* ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Clary
0

Go middag på er!

Solen skiner till o från, bara så skönt. Flyttat rosenbuskar och rensat ogräs dagens kvot avklarad.

Inga-Lena, gamla fönster med vadd emellan är ju så fint man kan göra så mycket vackert på det utrymmet.

Tiia, försök att vila också, är jobbigt att äta antibiotika, så ta det lugnt med snabeldraken!

Eftermiddagen blir nog lugn hoppas jag.

Kramis på er

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hoppfull
0

Nu har jag fått min nya yoga-dvd, jippi! Så i morgon blir det kundaliniyoga av!!

Tuva-Lena
0

#25 Nä, vad roligt Hoppfull! Då kan du väl berätta lite om det sedan? För oss som är oinvigda.? Va duktig du är, och väldigt målmedveten med din träning! *klappar händerna* Skrattande

Soffe
0

Ja berätta gärna, va intressant :-)

Hoppfull
0

Jag har tittat igenom den nu och den verkar lagom för mig. Övningarna är överlag inte så svåra men ska utföras med många upprepningar vilket i sig gör dem krävande. Programmet är till för att öppna upp alla chakran och släppa på gammalt skit som sitter och blockerar. Det är en timmes program men då ingår även en meditation på slutet. Jag ska börja köra den i morgon och köra varje vardag sen så får vi se om jag får någon effekt.

Ja jag har alltid varit målmedveten med fysisk aktivitet… jag älskar att använda kroppen! Så det har varit en enorm sorg att vara sjuk och total begränsad och en desto större lycka när jag orkade med yogan. Jag hoppas att jag kommer att klara/orka detta längre och tuffare pass.

Förresten ska jag lägga ut mina "vanliga" yogaövningar som jag skrev ner i förmiddags?

Bybo
0

#16 Pigg, glad, käck, på G typ :-D

Tuva-Lena
0

#28 Vad roligt för dig Hoppis, att det börjar röra på sig i kroppen på dig! :) Du låter så entusiastisk! Skrattande

Skulle vara roligt att få ta del av dina yogaövingar, så vill du lägga ut dem är vi jätteglada över det! Stort tack! Kraam! Glad

Tuva-Lena
0

#29 Ja, man kallar sig inte "Hoppfull" för inte.. Flört

Brokenfether
0

Är oxå intresserad Hoppetossan…skriv så det ryker…Flört

Hoppfull
0

Hehehe, får se om det går att bifoga här då…

hm… går inte att bifoga som worddok. Hur gör jag då? Ska jag klistra in alltihop i tråden? Eller starta en ny…

Brokenfether
0

#33 Starta en ny…detta är ju bubbel tråden och då hittar vi inte ditt inlägg sen…*L Jättekul att du vill göra detta för oss..Kram